گفته می شود

 

گفته می شود حواشی انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران و صدور حکم او از سوی وزارت کشور همچنان ادامه دارد، اخیرا شکایتی علیه وزیر کشور به خاطر صدور حکم زاکانی به دیوان عدالت اداری ارائه شده است. حکم زاکانی در حالی توسط احمد وحیدی وزیر کشور صادر شد که به گفته ناظران خلاف قوانین و مقرارت بوده است. براساس قانون زاکانی به خاطر مدرک تحصیلی نامرتبط نمی‌توانست شهردار تهران شود، عده‌ای معتقد بودند که باید مقرارت تغییر کند و سپس حکم او صادر شود. اما زاکانی و اعضای موافق او در شورای شهر تهران می گویند اساسا بخشنامه‌ای که در این رابطه صادر شده است مشکل دارد و خلاف قانون است.

 

 

 

 

گفته می شود حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و سخنران مذهبی در رشته توئیتی از دلایل محاکمه حسن روحانی، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم نوشته. درخواست محاکمه روحانی توسط اصولگرایان بعد از پایان دوره ریاست جمهوری با واکنش‌های مختلفی در سطح مردم و اصلاح طلبانِ طرفدار وی همراه شده است.

 

 

گفته می شود سفیر ایران در عراق با بیان اینکه دور چهارم گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض در بغداد برگزار می‌شود، تأکید کرد که تهران دیدار دوجانبه با مقامات آمریکایی در چارچوب دور جدید گفت‌و‌گوها را نخواهد پذیرفت.

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن قدردانی از صحبت‌های ریاست‌جمهوری ایران مبنی بر اینکه سلاح اتمی جایی در دکترین هسته‌ای ایران ندارد، گفت‌وگوها برای رفع تمام تحریم‌های ایران را مفید دانست.

 

 

 

 

 

گفته می شود یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفته همه کسانی که در هیات‌های جناح اصولگرایی هستند بالای ۶۵ تا ۷۰ سال هستند به عنوان مثال آقای عسگراولادی و مرحوم حبیبی با فوت از مسئولیت کنار رفتند و این موضوع متاسفانه حتی در احزاب جدیدی که به نام جوانان ساخته شد و در اصلاح‌طلبان هم مطرح است.

 

 

 

گفته می شود وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی طالبان با بیان اینکه ضمن تلاش برای برقراری روابط با همه کشورها به دنبال به دست آوردن کرسی دائم در سازمان ملل هستیم، در خصوص رابطه طالبان با ایران نیز گفت: «در حال حاضر اختلافی با تهران نداریم و تلاش می‌کنیم روابط خود را با ایران توسعه دهیم.»

 

 

 

گفته می شود شبکه خبری المیادین به نقل از مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت.درباره تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای به دلیل نبود نشانه‌های واقعی که سخنان دولت بایدن را تایید کند، تردید داریم.ایران هرگز آینده خود را به توافق هسته‌ای مرتبط نخواهد کرد و هرگز تا ابد منتظر باقی نخواهیم ماند.گفت‌وگوها با کشورهای منطقه و در راس آنها عربستان سعودی، به صورت طبیعی در حال انجام است.تروریست‌های داعش در حال حاضر به سوی افغانستان روانه شده‌اند و ایران تحرکات آنها را زیر نظر دارد./

 

 

 

 

 

گفته می شود یک نماینده در مجلس شورای اسلامی گفته دولت حق انتخاب و نصب مدیران اجرایی را دارد، ورود نمایندگان در تعیین مصادیق و تحمیل آنها به دولت با فلسفه تفکیک قوا سازگاری ندارد و غصب حق دولت است.

 

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ضدایرانی اخیر دولت آذربایجان نظیر ایجاد مانع در مسیر حمل و نقل کالا به ارمنستان، گفته مانوری که دولت های آذربایجان، پاکستان و ترکیه انجام داده اند نگران کننده است و ایران از کشور دوست و برادر، آذربایجان توقع بیشتری داشت.وی ادامه داد: مانور سه کشور آذربایجان، پاکستان و ترکیه تحت هر عنوانی انجام شده باشد، محافل امنیتی و نظامی جهان تصویری دیگری از آن خواهند داشت، اظهار داشت: باکو باید نسبت به برخی حرکت ها مراقب باشد چرا که معاندینی مثل رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که معادلات منطقه را به هم بزنند.نماینده زاهدان ادامه داد: از کشورهایی مثل پاکستان و ترکیه هم انتظار داریم که اگر حرکتی می خواهند انجام دهند باید با نظر جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

 

 

 

گفته می شود وزیر کشور درخصوص بازگشایی مرز زمینی با عراق در آستانه اربعین حسینی، گفته با فرمانده مرزبانی و فرمانداری در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم و در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی بازگشایی می‌شود

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*