گفته می شود

 

 

گفته می شود جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته اگر من هم منتخب مردم بودم حتما از ایده دولت سایه استقبال می‌کردم تا در شناخت مسائل، راه‌حل‌ها و ارائه پیشنهادهای اجرایی به دولت کمک کنند. خود دوستان بر ایده دولت سایه تاکید و از این موضوع استقبال کردند که چنین حرکتی به کمک دولت منتخب بیاید. برنامه‌هایی که برای این انتخابات آماده شد کار من به تنهایی نبود. مجموعه‌ای از افراد دغدغه‌مند، کارشناس، استادان دانشگاه، مدیران موفق و… همین ایده دولت سایه را پیگیری و این برنامه‌ها را آماده کردند.

 

 

 

گفته می شود ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شرایط کنونی جبهه اصلاحات در پرتوی سیاسی ایران  گفته «وضعیت در جبهه اصلاحات اصلا خوب نیست و اصلاح‌طلبان به جای آنکه عاقلانه بنشینند و در تشکیلات خود و البته در راهبردهای فکری و اندیشه‌ای خود بازنگری کنند، به سمت انکار واقعیت می‌روند که نتیجه چنین رویکردی جز رادیکالیسم نخواهد بود. شاهد بودیم که در انتخابات اخیر اصلاح‌طلبان چندپاره شدند؛ بخشی از آنها انتخابات را تحریم کردند، بخشی گفتند شرکت می‌کنیم اما نامزدی ارائه نمی‌کنیم و بخشی هم از آقای همتی حمایت کردند. جالب است که آنها یقین داشتند آقای همتی در انتخابات رأی نمی‌آورد و با این حال از او حمایت کردند». او ادامه داد: «روز گذشته هم که جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای، به طور مدام فرافکنی کرد و همه تقصیر را بر گردن همه انداخت به جر اصلاح‌طلبان، در بیانیه آمده بود که مهندسی انتخابات شده است، آزادی‌های مردم سلب می‌شود، انتخابات آزاد وجود ندارد و… در این بین هیچ اشاره‌ای به مسئولیت اصلاح‌طلبان در قبال هشت‌ سالی که گذشت، نشد». این فعال سیاسی درباره وضعیت بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان بیان کرد: «اگر اصلاح‌طلبان خود را تشکلی توسعه‌یافته می‌دانستند، باید به صورت مترقی پاسخگوی عملکرد هشت‌ساله‌ خود می‌بودند و می‌پذیرفتند که سرمایه اجتماعی خود را به صورت کامل از دست داده‌اند».

 

 

 

گفته می شود محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، گفته ناگفته پیداست کشوری که نظام جمهوری دارد طبیعتا از کاهش آرای جمهور دچار خسران می شود و این هشدار بزرگی است که حاکمیت باید آن را جدی بگیرد. این میزان پایین مشارکت و تعداد بالای آرای باطله، نشانگر گسترش نارضایتی در سطح وسیعی از کشور هست که اگر جدی گرفته نشود می تواند در ادوار بعدی مشکلات زیادتری را به بار بیاورد. در واقع شاهد بی اعتمادی گسترده بین مردم هستیم.

 

 

گفته می شود دبیرکل حزب کارگزاران در اظهارنظری قابل تامل گفته جهانگیری یا پزشکیان یا شریعتمداری اگر مستقل وارد انتخابات می‌شدند بعید می‌دانم رد صلاحیت می‌شدند اما وقتی تاجزاده کنار این افراد می‌آید صحنه تغییر می‌کند، خوب یا بد کسی که قانون اساسی را قبول ندارد ردصلاحیت می‌شود

 

 

 

گفته می شود وحید جلیلی گفته در برابر برخی فیلمسازان ده‌ها فیلمساز دیگر هست که باید پرسید؛ چرا آنان برجسته نمی‌شوند؟ چرا سیف‌الله داد برجسته نمی‌شود؟ واقعاً بازمانده فیلم ضعیفی است؟ این فیلم کاری در سطح جهانی است، چرا هیچ جای دنیا اسم ابراهیم حاتمی‌کیا را نشنیدند؟ از نظر سینمایی فیلم‌های او کجاست و فیلم‌های جعفر پناهی کجاست من فیلم‌های چ، یتیم‌خانه ایران و قلاده‌های طلا را برای فیلمسازان مشهور دنیا مانند «میگل لیتین» نشان دادم. او فیلمساز شیلیایی است که «گابریل گارسیا مارکز» در وصف او کتاب نوشته است. وقتی این فیلم‌ها را دید مبهوت شد و کلاه از سرش افتاد و گفت “چرا از سینمای ایران فقط عباس کیارستمی‌ را می‌شناسیم؟ چرا حاتمی‌کیا و ابوالقاسم طالبی را دنیا نمی‌شناسد؟”، او که نه انقلابی و نه حزب‌اللهی است و دفعه اولش هم بود که ایران می‌آمد دقیقاً مشکل ما ماجرای “پادشاه لخته” است. به‌نظرم فیلم فروشنده فرهادی از سطح متوسط سینمای ایران هم پایین‌تر است، فیلمنامه ای ضعیف که در اسکار به آن جایزه می‌دهند، واقعاً خود روشنفکران قضاوت کنند؛ فروشنده کجا، بازمانده یا آژانس شیشه‌ای کجا؟

 

 

 

گفته می شود سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده براساس برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، مجوز ۱۴۱ موسسه اعزام دانشجو در سال ۱۴۰۰ لغو شد.

 

 

 

 

 

گفته می شود روزنامه جمهوری اسلامی از خطبه های این هفته امام جمعه مشهد انتقاد کرده است  مهمترین بخش های یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی: *حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تحلیل نتایج انتخابات گفت: «رئیس‌جمهور منتخب سر سفره امام زمان بزرگ شده است و با انگیزه خدمت به ساحت مقدس ولی‌عصر آمده است.»

*به نظر می‌رسد با استقرار دولت جدید، شاهد مقدس‌سازی مسئولین و بیان این گونه سخنان خواهیم بود.

* این گونه سخنان را در دوره هشت ساله دولت‌های نهم و دهم نیز شاهد بودیم از هاله نور تا یارانه را پول امام زمان دانستن.

*قطعاً گره زدن اقدامات دولت آینده با ساحت مقدس امام زمان علیه‌السلام به نفع دین نخواهد بود.

*دولت آینده هم قطعاً دچار اشتباهاتی خواهد شد و لذا به امام جمعه مشهد توصیه می‌شود همچنان که شدیدترین انتقادات را در طول هشت سال گذشته به دولت روحانی داشتند، از انتقاد کردن به دولت جدید هم دریغ نفرمایند.

 

 

 

 

 

گفته می شود علی مطهری در توئیتی نوشته جالب است که صدا و سیما برای کشف علت رای ندادن اکثریت واجدان شرایط، به جای آنکه با فردی از آن اکثریت مصاحبه کند، با آقای صفارهرندی که نماینده اقلیت رای‌دهنده است مصاحبه می‌کند و علت رای ندادن آنها را از ایشان سوال می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*