سوت زنی / توقف فروش محصولی با محتوای گوشت خرچنگ در دیجی کالا

با پیگیری های سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس سایت فروش اینترنتی دیجی‌کالا فروش کالای سوشی با محتوای گوشت خرچنگ را متوقف کند.

سوت زنی / توقف فروش محصولی با محتوای گوشت خرچنگ در دیجی کالا

به گزارش خبرگزاری فارس درسامانه سوت زنی خبرگزاری فارس، گزارشی توسط یکی از مخاطبان  مبنی بر فروش محصولاتی با ترکیب خرچنگ «کرب» توسط  سایت اینترنتی دیجی‌کالا به ثبت رسیده بود که جزئیات آن به شرح ذیل است:

«متأسفانه متوجه شدم در سایت دیجی کالا گوشت خرچنگ در قالب «سوشی» به فروش می‌رسد. شخصا اگر مشخصات را با دقت مطالعه نمی‌کردم متوجه نمی‌شدم و فکر می‌کردم فقط از سالمون و سایر ماهی‌ها تهیه شده است اما از ترکیب خرچنگ استفاده شده طبق فتوای مراجع گوشت خرچنگ حرام است »

پس از تماس با گزارشگر خبر و دریافت اطلاعات تکمیلی، صحت‌سنجی گزارش مذبور با رصد کالاهای بارگذاری شده در سایت دیجی‌کالا آغاز شد که مشخص شد این سایت در قالب محصول «سوشی» گوشت خرچنگ  به مشتریان خود ارائه می‌دهد و حتی در مشخصات روی محصول سوشی این موضوع مندرج شده است.

 همکاران این سامانه  ابتدا موضوع را با مدیران سایت دیجی‌کالا و مدیر نظارت بر فروش کالای این سایت در میان گذاشتند که قول پیگیری دادند اما بعد از یک هفته پیگیری، عملا هیچ پاسخی دریافت نگردید.

همکاران  سامانه سوزنی با رسالت  بر پیگیری تا رفع فساد در صدد برآمدند موضوع  را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

در وهله دوم موضوع به سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری ارجاع شد تا از طریق وزارت بهداشت ماجرا پیگیری شود.طبق اطلاع سرویس بهداشت خبرگزاری موضوع به بازرسی سازمان غذا و دارو ارجاع شد و  مقرر گردید در کمترین زمان موضوع پیگیری و به خبرگزاری اطلاع داده شود .

تنها یک روز بعد از ارجاع گزارش، بازرسی سازمان غذا و دارو ضمن تماس با سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری و تائید گزارش مزبور اعلام کرد: تخلف دیجی‌کالا در فروش غیرقانونی گوشت خرچنگ محرز گردیده و علاوه بر برخورد قانونی مقرر گردید سریعا این کالا از روی سایت برداشته شود.

همان روز ضمن رصد دوباره سایت دیجی‌کالا مشخص گردید این محصول غیرقانونی و حرام دیگر در میان کالاهای دیجی‌کالا وجود ندارد.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، مکاتبه‌ای از سوی رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان با اداره کل غذا صورت گرفته است تا از طریق تجارت الکترونیک وزارت صمت کالاهای حوزه سلامت بدون مجوز اداره غذا فروخته نشوند.

سامانه سوت زنی از پیگیری سریع موضوع توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تشکر ویژه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*