گفته می شود

گفته می شود خبرگزاری کیودو ژاپن که خبر ملاقات‌های محرمانه فرانکفورت و مسکو قبل از ملاقات‌های رسمی وین را منتشر کرده بود حالا از جزئیات دیگری از این توافقات خبر می‌دهد.به گفته کیودو، طرح توافقی مبتنی بر رفع همزمان کل تحریم‌ها و بازگشت همزمان ایران به کل تعهدات او در برجام است.کیودو می‌گوید بر این چارچوب در ملاقات فرانکفورت قبل از وین توافق شده و مشکل فقط پیچیدگی‌های فنی و عملیاتی اجرای این پیشنهاد است.اساس طرح مورد بحث اینست که اعلامیه لغو کل تحریم‌های هسته‌ای ایران در روزی معین و اعلامیه بازگشت ایران به کل تعهدات، روز بعد از آن صادر گردد.

 

 

گفته می شود سیدحسن خمینی گفته اگرچه حل بخش زیادی از معضلات فرهنگی منوط به حل مشکلات اقتصادی است، اما بخش دیگر مشکلات به خاطر این است که هنوز به این واقعیت توجه نشده است که اگرچه تا برهه هایی از تاریخ می توانستیم با ایجاد محدودیت ها و بگیر و ببند مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم، اما امروز دیگر نمی شود این رویکرد را ادامه داد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، امکان ندارد! ماهواره را منع کردیم، اما امروز هست! بعد گفتیم تماس های تصویری نباشد؛ اما آن هم آمد! تلگرام را فیلتر کردیم؛ آن هم هست! یعنی واقعیت این است که امکان محدود کردن نیست. من بعضی وقت ها از ممیزی هایی که در کتاب ها صورت می گیرد، خنده ام می گیرد. برای یک کتاب ۵۰۰ نسخه ای چه بگیر و ببندهایی داریم، اما بعدا نسخه پی دی اف بدون سانسور آن ۶۰ تا ۷۰ هزار بار خوانده می شود! باید به نوع دیگری از مدیریت تن داد و مصونیت را این بار نباید از زاویه محدودیت رفت و به نوع دیگری باید وارد این فضا شد. آن وقت او خودش را تحمیل می کند و ما همیشه از عقب سر می دویم.

 

 

گفته می شود مدیرکل حوزه ریاست همراه اول ادعای مجتبی توانگر، نماینده تهران در صدور حکم قضایی فیلتر کلاب‌هاوس را رد کرد. مدیرکل حوزه ریاست مدیرعامل همراه اول در «کلاب هاوس» گفته هیچ حکم یا دستوری مبنی بر فیلتر کلاب‌هاوس به ما واصل نشده است. ما اختلالی در همراه اول نداریم. این در حالی است که از صبح امروز دسترسی کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس غیرممکن شده است. دادستان کل کشور نیز چندی پیش گفته بود برنامه‌ای برای فیلتر کلاب‌هاوس وجود ندارد.

 

 

گفته می شود احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده که «۶۰ درصد» جمعیت ایران زیر خط «فقر فرضی» قرار دارند.این نماینده پیشین مجلس در یک نشست انجمن‌ اسلامی دانشجویی گفته که «گرسنگی و فقر در ایران معنادار» شده است.او افزود: «وقتی مجلس تصمیم گرفت یارانه بدهد اعلام کرد به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد که این میزان حدود ۷۲ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، یعنی ما می‌پذیریم ۷۳ درصد مردم ایران مستحق اعانه هستند».

 

 

گفته می شود سردار سعید محمد، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در توئیتی نوشته دولت جوان انقلابی در زمین سنگلاخ سیاسیون بی تقوا در حال جوانه زدن است. هرچند درختان فرتوت این جوانه را احاطه کرده اند ولی باران رحمت خدا و آفتاب زیبای ولایت برای رویش آن کافی است.

 

 

گفته می شود حسین کمالی گفته اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اکنون در شرایطی نیستند که فکر کنند مقبول جامعه واقع می‌شوند و حرف‌شان در بین مردم خریدار دارد. یعنی الان در هر سطح و در هر جایی بخواهیم در رابطه با انقلاب و نظام و همچنین مباحث سیاسی و اجتماعی وارد بحث و گفت‌وگو شویم، کسان زیادی هستند که به بحث‌هایی می‌پردازند که ما توقع نداریم.

 

 

 

گفته می شود «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی با بیان آن‌که پیش‌تر تنها صحبت احیای برجام به میان آمده بود، گفت «احیای عملی توافق هسته‌ای تازه شروع شده است.

 

گفته می شود شاهزاده “ترکی فیصل” رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را خطرناک قلمداد کرده و بار دیگر خواستار مشارکت کشورهای عربی در مذاکرات هسته‌‌ای با ایران شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*