اخبار خراسان جنوبی / اتاق تعاون ایران آمادگی کمک به اتحادیه‌ها برای رفع مشکل تامین اقلام اساسی را دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شیب تند ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

 

 

هلال احمر خراسان جنوبی به ۴۴ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد

هلال احمر خراسان جنوبی به ۴۴ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران این جمعیت در هفته گذشته به ۴۴ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند که ۳۹ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

محمدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته پرحادثه‌ را پشت سر گذاشتیم و از ۲۰ حادثه اعلام شده به سازمان امداد و نجات هلال احمر ۱۵ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای است.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی بیشترین سهم را در امدادرسانی دارد و در هفته گذشته ۷۵ درصد خدمات هلال احمر مربوط به تصادفات بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: امدادگران در این حوادث نسبت به چهار عملیات فنی رهاسازی اقدام کردند که ناشی از شدت تصادفات است.

وی ادامه داد: این روند در هفته‌های گذشته هم تکرار شد که حادثه‌خیزی جاده‌های استان و رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی را نشان می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای یک ساعت و ۱۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه بوده است توصیه کرد: رانندگان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

 

عرضه و معرفی سنگ‌های خراسان جنوبی به بازار‌های بین المللی

استاندار خراسان‌جنوبی از عرضه سنگ‌های استان در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در تهران خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح اتاق تعاون خراسان جنوبی که با حضور رئیس اتاق تعاون ایران برگزار شد، از عرضه سنگ‌های استان در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در تهران خبر داد و گفت: با موافقت رئیس اتاق تعاون ایران، در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، غرفه‌ای به معرفی و عرضه سنگ‌های استان اختصاص می‌یابد.

آقای ملانوری افزود: این نمایشگاه شهریورماه امسال و با حضور کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.

حسینی رئیس اتاق تعاون استان در این جلسه با بیان اینکه برای راه اندازی و خرید این ساختمان، ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سرمایه گذاری شده است گفت: این ساختمان در ۷واحد، دارای بخش‌های اداری، مرکز آموزش، مرکز داوری، سالن جلسات و مهمانسرا است.

همچنین در این مراسم  مبادله موافقت نامه داوری بین اتاق‌های تعاون و اصناف نیز انجام شد تا پس از این تمام اختلافات واحد‌های صنفی مختلف در مرکز داوری اتاق تعاون استان بررسی می‌شود.

 

 

موافقت‌نامه داوری بین اتاق‌های تعاون و اصناف خراسان جنوبی مبادله شد

موافقت‌نامه داوری بین اتاق‌های تعاون و اصناف خراسان جنوبی مبادله شد

موافقت نامه داوری با حضور استاندار خراسان جنوبی و رییس اتاق تعاون ایران بین اتاق‌های تعاون و اصناف استان مبادله شد.

به گزارش ایرنا این مبادله روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی انجام شد که بر اساس آن تمامی اختلافات واحدهای صنفی مختلف در مرکز داوری اتاق تعاون استان بررسی خواهد شد.

رییس اتاق تعاون خراسان جنوبی در این آیین گفت: برای تامین ملک و بازسازی ساختمان اتاق تعاون استان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

غلامحسین حسینی افزود: این ساختمان با ۸۵۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۵۳۰ مترمربع احداث شده و شامل هفت واحد از جمله بخش‌های اداری، مرکز آموزش، مرکز داوری، سالن جلسات و مهمانسرا است.

در حال حاضر ۹۵۰ تعاونی با گرایش خدمات، مصرف، مسکن، کشاورزی و باغداری، مرزنشینان، صنایع و گردشگری، فرش دستباف، معدن، دهیاری‌ها و سهام عدالت در سطح استان فعال است که با سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد تومان، بیش از ۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌اند.

 

 

 

 

 

تشکیل تعاونی برای مدیریت محصولات راهبردی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی بر تشکیل تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف در دست گرفتن مدیریت کاشت،داشت و برداشت محصولات راهبردی خراسان جنوبی تاکید کرد.

تشکیل تعاونی برای مدیریت این محصولات راهبردی خراسان جنوبیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اداره کل تعاون کار و رفاه احتماعی، و اتاق تعاون و معاونت امور اقتصای استانداری را مکلف کرد تا در جهت تاسیس  شرکت تعاونی محصولات راهبردی استان هرچه زوتر اقدام کنند.

عبدالهی گفت: این تعاونی تا هفته تعاون امسال در شهریورماه به بهره براری می‌رسد و با ایجاد این تعاونی  افق جدیدی پیش روی  کشاورزان و تولیدکنندگان زرشک زعفران عناب  هم در تولید و هم عرضه قرار میگیرد.

وی همچنین لزوم تعاونی‌های معدنی با توجه به ظرفیت‌های خوب  معدنی در استان اشاره کرد و افزود: با ایجاد تعاونی‌ها و دعوت مردم  به این تعاونی‌ها به بهره برداری هر چه  بهتر  از  این معادن در خراسان جنوبی  کمک کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم  در این جلسه با اشاره به رتبه مطلوب خراسان جنوبی در تولید سه محصول راهبردی زرشک، عناب و زعفران گفت: هزار تن زرشک، ۶۸ تن زعفران و ۷۸ هزار تن عناب تولید شده کشور، به این استان اختصاص دارد.
آقای ملانوری با بیان اینکه باید تلاش کنیم با افزایش ارزش افزوده این محصولات، به تولید کنندگان استان کمک نماییم.
از حمایت تشکیل تعاونی محصولات راهبردی در ستاد توسعه خاوران خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا برای تاسیس هر چه زودتر  این تعاونی اقدامات لازم را انجام دهیم.

همچنین در این جلسه تعاونی‌ها برتر استان خراسان جنوبی اقدامات خود را در تعاونی‌ها  را بیان  و مشکلات خود را  مطرح کردند.

 

 

اتاق تعاون ایران برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی اتحادیه کارکنان دولت در استان خراسان جنوبی همکاری می‌کند

 

اتاق تعاون ایران برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی اتحادیه کارکنان دولت در استان خراسان جنوبی همکاری می‌کند

گروه استان‌ها- رئیس اتاق تعاون ایران قول همکاری در زمینه احداث مجتمع خدماتی رفاهی جایگاه دو منظوره سوخت اتحادیه کارکنان دولت خراسان جنوبی را داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند  ، بهمن عبداللهی صبح امروز در بازدید از جایگاه دو منظوره سوخت اتحادیه کارکنان دولت قول همکاری در زمینه احداث مجتمع خدماتی رفاهی جایگاه دو منظوره سوخت اتحادیه کارکنان دولت خراسان جنوبی را داد.

وی افزود: ما آمادگی داریم همکاری کنیم تا مجتمع خوبی در این منطقه احداث شود و خدماتی به کارکنان دولت داده شود.

رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به درخواست مردانی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت خراسان جنوبی در خصوص اصلاح دوربرگردان در نزدیکی این جایگاه افزود: جاذبه‌ای ایجاد کنید و از طریق استانداری و راه و شهرسازی اقدامی صورت گیرد تا این دور برگردان اصلاح شود.

مردانی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: این جایگاه در سال ۷۸ برای عرضه بنزین احداث شده است و پس از چندین سال جایگاه سی ان جی نیز احداث شد.

وی افزود  ۴ هزار و ۳۰۰ متر زمین در مجاورت جایگاه گرفته شده است و ۱۳ قطعه ۱۰۰۰ متری در بین شرکت‌های تعاونی عضو تقسیم شد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری و تعمیرات تأسیسات ما بسیار بالا است زیرا مستهلک شده و این امر نیازمند توجه ویژه است بیان کرد: در حال حاضر میزان فروش سوخت در این جایگاه ۵ هزار لیتر در روز مصرف بنزین، ۳۰ هزار لیتر در روز مصرف گازوئیل و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در روز مصرف گاز است.

مردانی با گلایه از اینکه دو بانده شدن جاده سبب شد که در بحث فروش سوخت با کاهش فروش مواجه شویم گفت: خواستار اصلاح این دوربرگردان هستیم.

نقش بارز تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ بیرجند در پویایی اقتصاد و ایجاد اشتغال خراسان جنوبی 

مدیرعامل شرکت  تعاونی مسکن  مرکز آموزش ۰۴ بیرجند نیز در جریان بازدید رئیس واعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون کشور از این تعاونی گفت: این تعاونی نقش بارزی در پویایی اقتصاد و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی با احداث و اجرای حدود۴۲۰۰ واحد مسکونی ایفا کرده است.

علی طهان بیان کرد: مجموعه خدمتگزار تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ بیرجند  تاکنون حدود ۳ هزار و۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در بیرجند احداث  کرده است.

وی افزود: از این تعداد ۲ هزار واحد مسکونی و تجاری تا سال ۱۳۸۹ و ۶۹۳ واحد مسکونی در سال ۱۳۹۳(فاز اول) و ۷۹۸ واحد در اردیبهشت ماه ۹۸ (فاز دوم)با کیفیت مطلوب به بهره برداری رسانده است.

مدیرعامل شرکت  تعاونی مسکن  مرکز آموزش ۰۴ بیرجند بیان کرد: این تعاونی با توکل بر خدای متعال عملیات اجرایی ۷۲۰ واحد مسکونی فاز سوم پروژه شهید سپهبد صیاد شیرازی را آغاز کرده است.

طهان اظهار کرد: این تعاونی علاوه بر تامین مسکن کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران که با جان خود حفاظت و حراست از مرزها را تعهد کرده اند، نقش بارزی در پویایی اقتصاد و ایجاد اشتغالی عظیم ایفا می‌کند.

وی کسب عنوان تعاونی مسکن برتر ملی در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸، تعاونی مسکن برتر استان در ۹ سال اخیر ، انتخاب به عنوان مدیر موفق ملی در سطح کشور در سال ۱۳۹۸، تعاونی تداوم برتری در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از جمله افتخارات ودستاوردهای این تعاونی برشمرد.

مدیرعامل شرکت  تعاونی مسکن  مرکز آموزش ۰۴ بیرجند دریافت نشان عالی مدیریت در حوزه مسکن در سطح کشور در سال ۱۳۹۹، تعاونی مسکن برتر نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷، دریافت گواهینامه‌های بین المللی مدیریت کیفیت و مدیریت ریسک و تحویل پروژه‌ها در موعد مقرر را از دیگر موفقیت‌ها وافتخارات این تعاونی ذکر کرد.

طهان خاطرنشان کرد: مردان دیروز ارتش که با رشادت‌های ۸ سال دفاع مقدس، با حماسه‌های بی بدیل تاریخ معاصر را رقم زدند، امروز بنابر قانون اساسی و فرمایشات مقام عظمای ولایت در جبهه سازندگی انجام وظیفه می کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی مسکن مرکز آموزش ۰۴ بیرجند در سال ۱۳۶۲ تاسیس شده است افزود: این تعاونی با استفاده از نیروهای انسانی و ظرفیت‌های عمرانیش به قصد توسعه و شکوفایی مسکن کارکنان خدوم ارتش در استان و حفظ ارتباط خوب ارتش با مردم، خدماتی جاویدان را به منصه ظهور رسانده و در سال‌های اخیر عرصه‌های جدید و ویژه ای را تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت  تعاونی مسکن  مرکز آموزش ۰۴ بیرجند  تصریح کرد: دنیایی از اقتدار در عمل که با حضور در پروژه‌های بزرگ، تجلی بخش رشد عمرانی استان می باشد و همراه با دسته‌های غیور مردان ارتش که در حال آبادانی جای جای میهن پهناور اسلامی هستند به تحقق می رسد و در کنار سایر مجموعه‌های مسکن ساز کشور در پروژه‌های عمرانی مشارکت کرده است.

 عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه در خیزش عظیم اقتصادی با مدل تعاون محقق می‌شود

دبیر و عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز گفت: تنها مدلی که می‌تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی وتوسعه همه جانبه سوق داده  ودر خیزش عظیم اقتصادی قرار بدهد مدل تعاون است.

عالیه خورشید زاده بااشاره به سفر رئیس اتاق تعاون ایران به خراسان‌جنوبی و افتتاح ساختمان اتاق تعاون استان اظهار داشت: بدون تردید یکی از راه‌های توسعه پایدار در جوامع استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هرکشوری است و در این میان بیش از نیمی از جمعیت را در ترکیب جمعیتی هرکشوری شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت بزرگی برای رشد و توسعه جوامع محسوب می‌شود افزود: یکی از بخش‌هایی که زنان حضور ونقش مؤثری در رشد وارتقاء آن داشته اند ، بخش تعاون کشور است.

دبیر و عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی بااشاره به سفر رئیس اتاق تعاون ایران به خراسان جنوبی اظهار داشت: بانوان در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف اقتصادی ، اجتماعی سیاسی وفرهنگی نقش ویژه ای در کشور داشته است.

وی بیان کرد: اتاق تعاون ایران به عنوان متولی بخش تعاون کشور به حضور زنان توجه ویژه ای داشته وکمیسیون بانوان یکی از ۱۴ کمیسیون تخصصی اتاق تعاون است واتاق تعاون ایران تلاش می‌کند به نحو موثری از آن حمایت کرده ومسیر رشد و ارتقای آنان را تسهیل کند.

خورشید زاده با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت امام (ره) وشهدای بافضیلت انقلاب اسلامی به‌ ویژه حاج قاسم سلیمانی  تصریح کرد: باتاسی از پیام نغز وحرکت آفرین نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و تحقق اهداف بلند و آرمانی آن و با تجلیل از اقدامات تحولی مقام عالی وزارت از پروردگار توانا می‌خواهیم که در راستای نیل به اهداف ورسالت خطیرمان توان خوب دیدن ، خوب شنیدن ، خوب اندیشیدن و خوب ساختن به ما عنایت فرمایدتا بخش تعاون استان را آن طورکه شایسته ایران اسلامی است بسازیم و به تعاولی پیشرفت همه جانبه و رسیدن به حیات طیبه بیندیشیم.

دبیر وعضو هیئت رئیسه اتاق تعاون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تنها مدلی که می‌تواند کشور را به سمت تحقق عدالت اجتماعی وتوسعه همه جانبه سوق داده ودر خیزش عظیم اقتصادی قرار بدهد مدل تعاون است و یکی از عوامل موثر در تحقق حماسه اقتصادی و بهبود فضای کسب کار در کشور تعاونی‌ها است.

افزایش قیمت آسیب بزرگ برای تعاونی‌ها است

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین در آخرین بازدید خود قبل از ظهر امروز طی بازدید از مجتمع ۷۰۲ واحدی ارتش اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اصلی مردم بحث مسکن است و این امر از حساسیت زیادی برخوردار است.

بهمن عبداللهی با بیان اینکه یکی از عوارض تعاونی مسکن بحث افزایش قیمت است افزود: این افزایش قیمت یک آسیب به تعاونی‌ها زده و کار تعاونی را مختل می‌کند.

رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: یکی از مزایای تعاونی‌ها این است که  کارشان را در مدت زمان معلوم تمام کردند و این سبب شده است افزایش قیمت به تعاونی وارد نشود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه به موقع انجام دادن کار یکی از عوامل مهم در اتحادیه‌ها است تصریح کرد: تعاونی مسکن شاید نسبت به حوزه‌های دیگر مشکلات بیشتری داشته است که گوشزدهایی زیادی داده شده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که وجود دارد بر اساس آسیب شناسی که انجام شده به دلیل عدم تامین مالی توسط اعضاء بوده است گفت: خوشبختانه تاکنون تعاونی مسکن استان بسیار خوب عمل و موفق بوده است و کار بزرگی انجام داده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه همه ما در جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنیم و نباید به سرمایه مردم خیانت شود اظهار داشت: اقدامات لازم جهت احداث یک فروشگاه برای این مجتمع انجام شود تا مردم برای خرید لوازم ضروری با مشکل مواجه نباشند.

عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در حوزه تعاون کاری که همکاران ما دارند تعهد مردم در زمینه مالی است گفت: خوشبختانه ما مشکلی به لحاظ اقدامات شرکت های تعاونی از نظر تعهد مالی نداریم و این به فرهنگ مردم و اهتمام مردم برمی گردد.

 

ورود دستگاه قضا به کاهش بروکراسی های اداری در خراسان جنوبی

ورود دستگاه قضا به کاهش بروکراسی های اداری در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به موانع پیش روی تولید در استان گفت: یکی از سیاست های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، کاهش و تسهیل بروکراسی های اداری است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در گفت و گو با مهر با اشاره به شعار سال جاری بیان کرد: اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر مدافع حقوق اجتماعی آحاد جامعه بوده که به تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی اشاره می‌کند.

وی با بیان اینکه حقوق اقتصادی از جمله جنبه‌های حقوق اجتماعی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر ساله نقشه‌ای راهبردی را در قالب شعار سال ارائه می‌دهند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: متأسفانه برخی از مدیران شعار سال را صرفاً زیبنده سربرگ مکاتبات اداری قرار داده و یا در قالب بنر خلاصه کرده‌اند اما غافل از اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که مردم شعار را لمس کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری رهبری شعاری جامع‌تر و کلی‌تر از سال‌های قبل انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد مسئولان طی دو سال گذشته آنگونه که شاید تلاش نکرده‌اند.

وی ادامه داد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که مردم بعد از ۴۲ سال برای تأمین حداقل معیشت‌های ضروری سفره زندگی تشکیل صف دهند.

زندان راهکار تنبیه تولید کننده نیست

حجت السلام وحدانی نیا با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، گفت: معیشت مردم جزو مصادیق حقوق عامه‌ای بوده که مورد توجه دستگاه قضا قرار گرفته است.

وی با اشاره به موانع تولید در خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموعه دستگاه قضائی استان، کارگروهی در راستای حمایت از تولید تشکیل شده که شناسایی موانع و خلاءها از جمله رسالت‌های کارگروه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تسهیلات بانکی را از جمله موانع پیش رو دانست و گفت: در قالب این کارگروه دستورالعملی ابلاغ شده مبنی بر اینکه اگر برای تولید کننده‌ای پرونده اقتصادی تشکیل شده، نباید کارگاه تولیدی، مواد اولیه و تجهیزات در قالب محکوم به ضبط شود.

وی اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه این است که تولید کننده‌ای که دغدغه تولید دارد و در نتیجه شرایط اقتصادی به مشکل برخورده، زندان راهکار تنبیه نیست.

حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: در امر پشتیبانی از تولید، مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه حمایت از تولید بررسی و رفع می‌شود.

وی بروکراسی و ساز و کار اداری را از دیگر موانع تولید دانست و گفت: یکی دیگر از سیاست‌های دستگاه قضا کاهش و تسهیل بروکراسی‌های اداری است.

 

 

 

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی:
موافقت نامه داوری بین اتاق‌های تعاون و اصناف خراسان جنوبی امضا شد
حسینی از مبادله موافقت نامه داوری بین اتاق تعاون و اتاق اصناف خراسان جنوبی خبر داد و گفت: کلیه اختلافات واحدهای صنفی مختلف در مرکز داوری اتاق تعاون استان بررسی خواهد شد.

 «غلامحسین حسینی» در حاشیه افتتاح ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی که با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران و استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد، اظهار کرد: این ساختمان با ۸۵۰ متر مربع زیربنا در هفت واحد خریداری و بازسازی و تجهیز شد که در این زمینه بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در ادامه به مبادله موافقت نامه داوری بین اتاق های تعاون و اصناف استان اشاره کرد و گفت: طی این توافق، کلیه اختلافات واحدهای صنفی مختلف در مرکز داوری اتاق تعاون استان بررسی  و حل و فصل خواهد شد.

 

حسینی با بیان اینکه مرکز آموزش مهارت تعاون استان در آینده نزدیک تجهیز می شود، ادامه داد: قرار است ۱۰۰ هزار مسکن کارگری برای کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی کشور در حاشیه این شهرک‌ها ساخته شود که  تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ نفر  در استان خراسان جنوبی ثبت نام کرده اند و مراحل پالایش اولیه متقاضیان پایان یافته است.

 

وی بیان کرد: در بحث زمین در برخی شهرستان ها ظرفیت واگذاری وجود دارد و برای رفع مشکل در برخی دیگر از شهرستان ها، اتاق تعاون پیگیری خواهد کرد.

 

 

تعاونی مدیریت محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تأسیس می‌شود

تعاونی مدیریت محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تأسیس می‌شود

رئیس اتاق ایران از تاسیس تعاونی بزرگ در راستای  مدیریت امور کشاورزان در حوزه تولید محصولات استراتژیک خراسان جنوبی خبر داد.

بهمن عبداللهی  در حاشیه دیدار با تعاونی‌های برتر با حضور استاندار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید یک تعاونی بزرگ در استان به منظور مدیریت امور کشاورزان تاسیس شود.

وی با بیان اینکه این تعاونی می‌تواند با الگوبرداری از تعاونی پسته رفسنجان مدیریت ۳ محصول استراتژیک استان از مرحله کاشت، داشت و برداشت را انجام دهد.

رئیس اتاق تعاون ایران اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون و معاونت امور اقتصای استانداری را مکلف کرد، در جهت تاسیس شرکت تعاونی محصولات استراتژیک استان هرچه زوتر اقدام کنند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه این تعاونی تا هفته تعاون امسال به بهره براری می‌رسد تصریح کرد: با ایجاد این تعاونی افق جدیدی پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان زرشک، زعفران و عناب هم در تولید و هم عرضه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دو سه سال اخیر بر اساس تحریم‌ها منابع کشور محدود شده است، یکی از ابزارهای جایگزین تعاونی‌ها هستند که در حال حاضر یکی از محورهای اصلی صادرات کشور را دارند.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های بی شماری دارد که بخش اعظمی از این ظرفیت‌ها می تواند از طریق تعاونی‌ها فعال شود گفت: یکی از نقش‌های اصلی تعاون فعالیت‌های اقتصادی است.

عبداللهی به لزوم تعاونی‌های معدنی با توجه به ظرفیت‌های خوب  معدنی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در استان خراسان جنوبی می‌توان با ایجاد تعاونی‌ها و دعوت مردم به این تعاونی‌ها به بهره برداری هر چه بهتر از این معادن کمک کرد.

وی تامین مالی تعاونی‌ها را یکی از مهم ترین مشکلات  تعاون برشمرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های که سال گذشته ۵۰۰ میلیاردتومان سرمایه بانک توسعه تعاون جهت حمایت از فعالان اقتصادی افزایش یافت و  در بودجه امسال هم  هزار میلیارد تومان به این بانک  اختصاص یافته است که با تامین دولت بخشی از تامین مالی تعاونی ها رفع می‌شود اما کفایت نمی کند.

توسعه فعالیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی در دستور کار است 

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه عملکرد تعاونی‌ها در خراسان جنوبی مطلوب است گفت: گفت و گو با مسئولان استانی در خصوص مسائل بخش تعاون و ارائه راهکارها برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان از اهداف سفر به خراسان جنوبی است.

عبداللهی گفت‌وگو با مسئولان استانی در خصوص مسائل بخش تعاون و ارائه راهکارها برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در استان را از دیگر اهداف سفر به خراسان جنوبی عنوان کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین افتتاح ساختمان جدید اتاق تعاون را از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه خود به خراسان جنوبی بیان کرد.

عبداللهی تصریح کرد: در بازدیدهایی خوبی که تاکنون صورت گرفت ارزیابی بنده این است که تعاونی‌‌ها در استان فعالیت‌های خوبی داشته اند و بسیار موفق عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با ارزیابی درستی که از نحوه فعالیت تعاونی‌ها و بخش تعاون در استان داریم بتوانیم برای آینده این بخش در استان تمهیداتی را بیندیشیم و برنامه‌های بهتری برای توسعه فعالیت‌ها در خراسان جنوبی داشته باشیم.

ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی افتتاح شد

همچنین عصر امروز با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی افتتاح شد.

غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ساختمان قبلی زیرساخت‌های لازم فراهم نبوده است و در شهریورماه سال گذشته این ساختمان خریداری شد.

حسینی گفت: ساختمان جدید اتاق تعاون خراسان جنوبی در مجموع با زیربنا ۸۵۰ متر مربع و با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی اتاق تعاون ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: این ساختمان در ۷ طبقه دارای بخش‌های ریاست و هیئت مدیره، دبیر اتاق، امور اداری و مالی، دبیرخانه، مرکز داوری و مهمانسرا است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۹۵۰ تعاونی با گرایش‌های خدمات، مصرف، مسکن، کشاورزی و باغداری، مرزنشینان، صنایع و گردشگری، فرش دستباف، معدن، دهیاری‌ها و سهام عدالت در سطح استان فعال است.

حسینی تصریح کرد: این تعداد تعاونی با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان و ۷۰۰ هزار نفر عضو، تاکنون بیش از ۹ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجاد کرده است.

وی به مسکن کارگری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بحث مسکن کارگری،  ما استانی بودیم که کار را دیر آغاز کردیم، اما طی ۲ فاز ۴ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نام کردند و در حال حاضر در حال بارگذاری مدارک افراد در سامانه هستیم.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی یادآور شد: در بخش واگذاری زمین در برخی شهرستان ها ظرفیت واگذاری وجود دارد و در برخی دیگر اتاق تعاون پیگیری خواهد کرد.

حسینی افزود: موافقت نامه داوری بین اتاق تعاون و اتاق اصناف امضاء شده است و کلیه اختلافات واحد‌های صنفی استان در اتاق تعاون پیگیری خواهد شد.

کارهای فرهنگی کارهای ریشه دار و زمان بر است و باید بر روی آن کار شود

بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران همچنین در بازدید از مدرسه شوکتیه بیرجند اظهار داشت: اینکه در حدود ۱۲۰ سال قبل مدرسه ای ساخته شده است و پس از انقلاب مردم همچنان در بحث احیای این مدرسه تلاش می‌کنند نشان دهنده یک کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی کارهای ریشه دار و زمان بر است و باید بر روی آن کار شود افزود: آثار کار فرهنگی چندین سال بعد خود را نشان می‌دهد.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه این مهم نشان می‌دهد که برای آینده کشور باید با صبر و حوصله از امروز شروع کرد بیان کرد: وجود اینگونه مدارس در این منطقه و در شهرستان بیرجند نشان از اهمیت مردم استان به کسب علم و دانش است.

عبداللهی یادآور شد: امید است کسانی که امروز در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند بتوانند آیندگان خوبی برای کشور باشد.

 

رئیس اتاق تعاون ایران: مانع‌زدایی از رشد تعاونی‌ها در دستور کار است

 

رئیس اتاق تعاون ایران: مانع‌زدایی از رشد تعاونی‌ها در دستور کار است

رئیس اتاق تعاون ایران به مانع زدایی از رشد تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: قانون تعاون تا حد نسبتاً قابل توجهی بخشی از مشکلات تعاونی‌ها را رفع کرده است و امید است مابقی مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، بهمن عبداللهی عصر امروز در نشست با جمعی از تعاونی‌های برتر استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد ‌‌اظهار داشت: تأمین مالی تعاونی‌ها مشکل اصلی فعالیت تعاونی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما اقتصاد بانک محور است و تامین مالی ما از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد، افزود: بیش از ۸۵ درصد نیاز بنگاه‌های اقتصادی از طریق بانک‌ها تامین می‌شود.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه نظام بانکی ما به دلایلی توان تامین را ندارد بیان کرد: یکی از این بانک‌ها بانک توسعه تعاون است که با یک سرمایه اندک ۵۰۰ میلیارد تومانی تاسیس شد و با پیگیری‌های انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه را افزایش دادیم و در بودجه امسال نیز یک هزار میلیارد تومان دیگر افزوده شد.

عبداللهی به مانع زدایی از رشد تعاونی‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: قانون تعاون تا حد نسبتا قابل توجهی بخشی از مشکلات تعاونی‌ها را رفع کرده است و امید است مابقی مشکلات رفع شود.

وی با بیان اینکه مشکل مالیات مرزنشینان پیگیری می شود خاطرنشان کرد: در بحث برگزاری مجمع شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت، در حال حاضر ۴۸ بنگاه اقتصادی کشور اعم از پتروشیمی، فولاد، بانک و غیره در اختیار سهام عدالت است.

بیشتر بخوانید

رئیس اتاق تعاون ایران یادآور شد: یکی از مواردی که مورد اختلاف بود و مقام معظم رهبری نیز در این راستا سهام را آزاد کردند قرار شد هلدینگی برای این ۴۸ بنگاه ایجاد شود.

عبداللهی اظهار داشت: در جلسه ای که هفته گذشته برگزار شد مقرر شد یک کمیته در هر استان تشکیل شود که وظیفه نظارت بر مجمع را که به صورت الکترونیکی برگزار می شود را برعهده داشته باشد.

وی به مسکن کارگری اشاره کرد و افزود: در این راستا اتاق تعاون به عنوان متولی احداث مسکن کارگری انتخاب شده است و در ۱۴ استان مقدمات کار انجام شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ هزار نفر ثبت نام انجام شده است گفت: این فرصت خوبی است که می‌تواند به مسکن کارگران کمک کند.

عبداللهی با بیان اینکه در بحث سرمایه در گردش واحد بسته بندی و واحد خیاطی شرکت تعاونی الغدیر  کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود بتوانیم با جذب سرمایه خوب اقدامات خوبی انجام دهیم خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان در صورت امکان کمک خواهیم کرد.

تشکیل تعاونی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در کلاس ملی و جهانی 

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با محوریت اتاق تعاون، تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف مدیریت کاشت، داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی شکل گیرد.

حمید ملانوری اظهار داشت: امسال سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است، در این راستا باید در مسیر تحقق این شعار گام برداریم و در راستای تحقق شعار سال تمام دستگاه‌های اجرایی استان ملزم شدند برنامه عملیاتی را ارائه دهند.

وی بیان کرد: در بحث تولید نباید نگاه‌ها صرفا به تولید صنعت و کشاورزی معطوف شود بلکه باید نگاه به همه حوزه‌ها باشد و همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا مانع زدایی و پشتیبانی صورت گیرد.

ملانوری به بخش معدن اشاره کرد و تصریح کرد: تعاونی‌ها نهادهایی هستند که هم در برنامه ریزی و هدف گذاری، هم در حوزه اجرا و هم در بحث حمایت و پشتیبانی از خرد جمعی و حمایت جمع استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه گذاری شیوه تعاونی است خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند برای خراسان جنوبی که سرشار از ذخایر و معادن است محور حرکت‌های بزرگ باشند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: تعاونی‌ها می توانند قدرت ریسک پذیری را بالا برده و در مسیر توسعه، یکی از نهادهای مهم باشند.

ملانوری با بیان اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت‌های بزرگ استان در حوزه‌های مختلف توسعه ای و خدماتی بهره مند شویم باید تعاونی‌ها را شکل دهیم افزود: خراسان جنوبی با توجه به فرهنگ غنی که دارد خیلی زود می تواند این همراهی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اداره تعاون در خراسان جنوبی بسیار سنگین است اظهار داشت: مدیریت اجرایی استان از بحث تعاونی‌ها به شدت حمایت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر تعاونی‌هایی با پشتوانه مردمی و در راستای نیاز استان شکل گیرد می تواند موفق باشد.

ملانوری اظهار داشت: با محوریت اتاق تعاون، تعاونی زرشک، عناب و زعفران با هدف مدیریت کاشت، داشت و برداشت این محصولات استراتژیک و در کلاس ملی و جهانی شکل گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ۲۲ هزار تن زرشک، ۶۸ تن زعفران و ۷۸ هزار تن عناب تولید شده در کشور به خراسان جنوبی اختصاص دارد، باید تلاش کنیم با افزایش ارزش افزوده این محصولات به تولید کنندگان استان کمک شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با عنایت به اعلام موافقت رئیس اتاق تعاون ایران، در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان که شهریورماه با حضور کشورهای مختلف برگزار می شود، غرفه ای به معرفی و عرضه سنگ‌های استان اختصاص یابد.

 

 

 

 

 

 

 

با حضور رئیس اتاق تعاون ایران؛
ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی افتتاح شد
ساختمان اتاق تعاون خراسان جنوبی با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون ایران به بهره برداری رسید.

 

اتاق تعاون برای این ساختمان که با ۸۵۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۵۳۰ مترمربع احداث شده، بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است.

 

این ساختمان در هفت واحد دارای بخش های اداری، مرکز آموزش، مرکز داوری، سالن جلسات و مهمانسراست.

 

علاوه بر افتتاح این بنا، نشست هایی با مدیران ارشد استان و تعاونگران برای سفر یک روزه عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، مرعشی معاون حقوقی و پارلمانی و سرپرست معاونت امور استان‌ ها ، مطیع جهانی معاون پشتیبانی، تحقیقات و برنامه ریزی و عضو هیئت رئیسه و عابدی مدیر روابط عمومی اتاق تعاون ایران به خراسان جنوبی، برنامه ریزی شده است.

 

گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد ۹۵۰ تعاونی با گرایش خدمات، مصرف، مسکن، کشاورزی و باغداری، مرز نشینان، صنایع و گردشگری، فرش دستباف، معدن، دهیاری‌ها و سهام عدالت در سطح استان فعال می باشند که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان، بیش از ۹ هزار فرصت شغلی در سطح استان ایجادکرده اند.

 

 

 

 

 

 

اطلاع رسانی به موقعی نسبت به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب صورت نمی‌‌گیرد

اطلاع رسانی به موقعی نسبت به دستاوردهای 40 ساله انقلاب صورت نمی‌‌گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه اطلاع رسانی به موقعی نسبت به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب صورت نمی‌‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله  ضمن تبریک ماه شعبان و فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان،  اظهار کرد: همه آنهایی که اهل علم و قلم هستند اگر زبان و قلمشان در زمان مناسب بچرخد و با یک وظیفه روشن و با حفظ اولویت‌ها به موقع روشنگری کنند ما دچار مشکلات نمی‌شویم، مشکلات ما از بی خبری و کم خبری ما است.

وی با بیان اینکه در مردم انگیزه خیلی خوبی وجود دارد و همان اعتقاد و ایمان؛ اسلام و انقلاب را تا به حال حفظ کرده و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است، بیان کرد: در جهت بهره برداری از زحمات شما، مجموعه سعداء و دیگر نهادهایی که در این راستا تلاش می‌کنند، باید اطلاع رسانی به موقع و درست انجام شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: بنده تصور می‌کنم اطلاع رسانی به موقع نسبت به تولیدات نیست و این اطلاع رسانی باید به گونه ای تنظیم شود که عناصری که در همه استان‌ها وجود دارند به موقع مطلع شوند.

عبادی ادامه داد: آگاهی‌ها باید به موقع باشد و مردم روشن شوند تا در مقابل دشمن حساس باشند و به موقع عکس العمل نشان دهند که در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی باید خیلی حساس باشد.

وی یادآور شد: این شماها هستید که باید در این مقطع خاص که تمام دین و تمام کفر به میدان آمده اند با ایجاد روحیه امید یک حیات جدید ایجاد کنید.

عبادی خاطرنشان کرد: وقتی خود ما بی خبر هستیم، نمی‌توانیم فنی و مستند حرف بزنیم، حال آن که منابع در اختیار شماست و دارای  تشکیلات هستید، شما باید فکر کنید، جمع آوری کنید و به موقع اطلاع رسانی کنید، مخصوصا مبلغین که می‌خواهند کار کنند با دست پر و اطلاعات بروز به میدان بروند که تبلیغ آنها تاثیر بگذارد و صرفا برگزاری یک مراسم نباشد.

 

توقیف سواری پژو حشیش در خراسان جنوبی/۴

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۱ کیلو و ۸۰۰گرم حشیش در شهرستان”نهبندان” خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.
وی بیان داشت: راننده پژو ۴۰۵ به محض مشاهده مأموران از محل متواری شد که با انجام اقدامات پلیسی خودرو متوقف و در بازرسی از مسیر تردد خودرو ۲ کوله پشتی حاوی ۴۱کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف گردید.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

اتوبوس حامل تریاک توقیف شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان” نهبندان” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۷۵ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی “سهل آباد” شهرستان نهبندان به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران اتوبوس مسافربری را جهت بررسی بیشتر به لاین بازرسی هدایت کردند و در بازرسی از آن ۷۵ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ رحیمی با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود؛ از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک به سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

توقیف پیکان وانت حامل مواد مخدر در شهرستان”فردوس”/۴

جانشین انتظامی شهرستان”فردوس” از کشف ۴۲ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳ متهم دستگیر شده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا شهنواز” اظهار داشت: مأموران کلانتری ۱۵″اسلامیه” شهرستان فردوس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک پیکان وانت مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.
وی بیان داشت: ماموارن پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی تکمیلی از پیکان وانت ۴۲ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بودکشف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

مسافر پژو با ۲ کیلو و ۵۰ گرم هروئین در”نهبندان” دستگیر شد/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “نهبندان” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک مسافر سواری پژو ۲ کیلو و ۵۰ گرم هروئین کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی بدنی از مسافر خودروی سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلو و ۵۰ گرم هروئین کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

رقابت ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی/۷

ورزشکاران خراسان‌جنوبی در نخستین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)گرامیداشت استاد علی باغبانباشی هنرنمایی می‌کنند.

در این ماراتن جهانی ورزشکاران ۱۵ کشور آسیایی به میزبانی استادیوم امام رضا(ع) مشهد از ۲۲ فروردین‌ماه جاری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مهدی صادقی در ماده‌ دوی پنج هزار و ۱۰ هزار متر، علی پردلی و خشایار ایزدی نیز در دوی ۱۰۰ و ۲۰۰ متر با مربی‌گری ابوالفضل براتی و سرپرستی حسن دهقان و در بخش خواهران نیز سهیلا سلیمانی، مریم‌السادات اصغری و مهلا ملایی به نمایندگی از خراسان‌جنوبی حضور دارند.

 

 

رقابت نوجوانان آزادکار خراسان‌جنوبی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ایران/۷

 

در مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی کشتی ایران آزادکاران نوجوان خراسان‌جنوبی روی تشک رقابت‌ها می‌روند.

امیرحسن حسن‌زاده، مبین گلکاری، معین اصفهانی با سرپرستی و مربی‌گری علی اصغر فرخفال از خراسان‌جنوبی در مقابل حریفان حضور دارند.

مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشور با حضور قریب‌بر ۲۵۰ ورزشکار به میزبانی استان مازندران در شهر رامسر برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی روستایی در درخت توت/۷

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی ویژه بانوان روستایی

جشنواره بازی های بومی محلی ویژه بانوان در رده سنی آزاد در روستای درخت توت از توابع شهرستان سربیشه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در جریان این مسابقات بانوان ورزشکار در ۵ رشته غاز قلنگ، دارت، طناب کشی، دال پلان و هفت سنگ مهارتی به رقابت پرداختند. در پایان نیز از برگزیدگان هر رشته تجلیل به عمل آمد.

کسب مقام سوم دانشجوی دانشگاه بیرجند در مسابقات آمادگی جسمانی کشور/۷

مسابقات آمادگی جسمانی همگانی مجازی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ورزش کشور به میزبانی دانشگاه الزهرا(س)با حضور ۱۱۰ نفر دانشجو برگزار شد و پس از بررسی فیلم های ارسالی نفرات برگزیده در بخش پسران حجت نخعی مغیجانی (دانشگاه اصفهان) مهدی احمدی ( دانشگاه مرکز آموزش عالی ناصر خسرو ساوه) و امیرحسین مهربان( دانشگاه بیرجند) مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.

 

 

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس منصوب شد/۲

    
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس منصوب شد
مراسم تودیع و معارفه رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس با حضورمدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خرسان جنوبی ،مسئول پیگیری امور شهرستانها و مسئول حراست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، فرماندار و معاونت عمرانی در محل فرمانداری شهرستان فردوس برگزار شد.
ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه عنوان کرد: با وجود موانع و مشکلات در حوزه فرهنگی ، شهرستان فردوس در تولیدات هنری، اجرای موسیقی ، تئاتر و نمایش‌های هنری بسیار رشد کرده است.
حلاج مقدم فرماندار شهرستان فردوس نیز تاکید بر این که توسعه فرهنگی و اجتماعی از اولویت های نظام است، گفت: شعار تولید، حمایت ها و مانع زدایی ها در بخش های مختلف کشور از جمله در توسعه و افزایش تولیدات فرهنگی و هنری و تولید محتوایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید با مانع زدایی در راستای گسترش تولیدات و کارآفرینی و اشتغال در حوزه های فرهنگی، دینی و هنری گام های موثری برداریم.
گفتنی است در این مراسم از زحمات آقای علیرضا ایمانی دوم در دوران تصدی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد فردوس تقدیر و آقای سید فاضل معینی بعنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردوس معرفی شد.

 

 

دعوت از اهالی فرهنگ خراسان جنوبی برای راه اندازی انجمن های شعر و داستان/۲-۳

  
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اهالی فرهنگ این استان به منظور راه اندازی انجمن های شعر و داستان دعوت کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این که در جهت انسجام بخشی به فعالیت های حوزه شعر و داستان، راه اندازی انجمن ها لازم است، اضافه کرد: برخی انجمن ها در استان راه اندازی شده اند ، اما فعالیت خود را در سامانه بنیاد شعر و ادبیات ثبت نکرده اند.

وی با اشاره به این که بستر حمایت های مادی و معنوی از انجمن های شعر و داستان فرآهم است، اضافه کرد: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا راه اندازی انجمن، در بیرجند به واحد شعر و داستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در سایر شهرستان ها به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

 

 

 

اتاق تعاون ایران آمادگی کمک به اتحادیه‌ها برای رفع مشکل تامین اقلام اساسی را دارد/۷

 

اتاق تعاون ایران آمادگی کمک به اتحادیه‌ها برای رفع مشکل تامین اقلام اساسی را دارد

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه کمبود اقلام اساسی در کشور مرتفع شده است، گفت: اتاق تعاون ایران آمادگی کمک به اتحادیه‌ها برای رفع مشکل تامین اقلام اساسی را دارد.

به گزارش تسنیم بهمن عبداللهی در بازدید از اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه اقلام اساسی کمبودها مرتفع شده است و مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در این راستا برنج، روغن و گوشت تأمین و در بین شرکت‌های تعاونی توزیع شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی نیز باید در زمینه اقلام اساسی پیگیری و سهمیه استان را دریافت کند، بیان کرد: زیرا اتحادیه سهمیه گرفته است و می‌تواند هم در بحث اقلام اساسی و هم در بحث لوازم خانگی کمک کند.

عبداللهی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۰ هزار تن روغن، ۱۰ هزار تن برنج و ۳ هزار تن مرغ آماده شده است که می‌توانیم در این زمینه به اتحادیه‌ها کمک کنیم تا مشکلات استان‌ها مرتفع شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: اتحادیه در سال ۶۹ با نوع شرکت تعاونی و با سرمایه ۱۲ میلیون تومان تشکیل شده است.

محمد علی مردانی افزود: در حال حاضر تعداد شرکت تعاونی مصرف فعال ۲۰ مورد با ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ نفر در این شرکت فعالیت دارند بیان کرد: یکی از دستاوردهای این شرکت ایجاد جایگاه فرآورده سوختی در سال ۷۸  است.

مردانی به توزیع کالا اشاره و تصریح کرد: اولین کالایی که به کارمندان دولت داده شده است بحث گوشت بود و ما از استان‌هایی بودیم که بیش از ۹۵ درصد گوشت به تعاونی‌ها داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقلامی که توزیع می‌شود اعم از شکر و برنج هندی و گوشت و لوازم خانگی است.

 

 

 

امکان ویراش اطلاعات در سامانه مالیات بر خانه‌های خالی فراهم نیست/۳

 

امکان ویراش اطلاعات در سامانه مالیات بر خانه‌های خالی فراهم نیست

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق قانون هر خانوار در طرح مالیات برخانه‌های خالی، می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد.

وحید داعی با اشاره به طرح مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: مالکان منازل مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی در روزهای تعیین شده از ۱۹ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت موظف به خود اظهاری و ثبت اطلاعات مسکن خود هستند.

وی افزود: بنا بر اخبار طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان به‌ عنوان صاحبان «واحد خالی» شناسایی شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره می‌شوند، از این رو تنها شهرستان مشمول این طرح مالیاتی، مرکز استان بیرجند است.

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: طبق قانون هر خانوار می‌تواند یک اقامتگاه دائمی در شهر محل سکونت و یک اقامتگاه فرعی در شهری غیر از محل سکونت داشته باشد که این موارد مشمول مالیات نمی‌شود.

داعی افزود: امکان ویرایش اطلاعات در این سامانه هم اکنون فراهم نیست و از این رو افراد باید در ثبت اطلاعات دقت داشته باشد.

وی با اشار به طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: ۲ هزار هکتار زمین در استان برای طرح اقدام ملی مسکن، از تغییر کاربری و پاک سازی اراضی در نظر گرفته شده در سایت اداری تامین شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی  از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار متقاضی در  طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود:  افتتاح حساب حدود ۶ هزار نفر و واریز وجه ۸۵ درصد متقاضیان انجام دادند و در اجرای این طرح افزون بر واگذاری زمین در سایت اداری بیرجند که با مشارکت متقاضیان و معرفی سازنده اجرا می‌شود به بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در مهزیار و مجیدیه زمین واگذار شده است تا آن‌ها برای متقاضیان اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

داعی  از واگذاری بیش از دو هزار قطعه زمین برای واحدهای مسکونی استان به صورت گروهی خبر داد و یادآور شد: متقاضیان طرح اقدام ملی در استان به ۱۵۶ گروه پنج، چهار و سه نفره تقسیم بندی شده‌اند که این قراردادها برای ساخت مسکن ملی به گروه‌های مربوط واگذار شد که بعد از واگذاری قرارداد زمین، این گروه‌ها باید درخصوص تهیه نقشه، دریافت پروانه و ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.

 

 

 

 

 

واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق خراسان جنوبی کاهش یافت/۳-۷

واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق خراسان جنوبی کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق استان در اسفند ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل ۲۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی افزود: این واحدهای تولیدی از ۷۱ واحد به ۵۶ واحد کاهش یافته و تعداد ماه‌های دارای حقوق معوق استان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: بیشترین واحد تولیدی دارای حقوق معوق استان خراسان جنوبی در اسفند ۹۹ با ۱۴ واحد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان نیز در اسفند پارسال نسبت به مدت مشابه قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است و از ۳ هزار و ۱۱۹ نفر به ۲ هزار و ۴۱۸ نفر رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد تاکنون به ۲۸۹ کارفرما در استان خراسان جنوبی، کمک هزینه یارانه دستمزد به مبلغ بیش از ۳۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اشرفی گفت: سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۴۱ نفر در قالب طرح یارانه دستمزد در بنگاه‌های اقتصادی استان مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی بیان کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان، دولت وجهی را به عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاه‌های اقتصادی استان، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نیروی کار شغل اولی باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اولویت با دانش‌آموخته دانشگاهی)، حداکثر ۳۷ سال (برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال)، باشد تا بتواند از مزایای این طرح استفاده کند.

وی افزود: کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و بنگاه‌های بخش‌های تعاونی و خصوصی به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا از اهداف اصلی این طرح است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت pyd.mcls.gov.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی ۶۰ درصد افزایش یافت/۴

حوادث ترافیکی در خراسان جنوبی ۶۰ درصد افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حوادث و سوانح ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی جلال احمدی  افزود: افزایش رفت و آمد و تردد در جاده‌های استان در نوروز امسال، منجر به بروز حوادث و سوانح ترافیکی متعدد شد که با افزایش ۶۰ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته، نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین امسال در استان خراسان جنوبی اجرا شد و متاسفانه بعد از طرح ویژه امداد نوروزی هم افزایش موارد حوادث و سوانح ترافیکی ادامه داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این موضوع در کنار بیماران نیازمند انتقال بین شهرستانی حجم کاری عمده‌ای را به حوزه خدمات درمانی و ناوگان آمبولانس استان تحمیل کرده است به‌نحوی‌ که فقط در شهرستان نهبندان در طرح ویژه امداد نوروزی ۴۳ مورد انتقال بیمار به بیرجند انجام ‌شده که ۲۰ مورد تصادفی بودند.

وی بیان کرد: در این مدت برخی روزها همزمان انتقال چند بیمار منجر به استفاده از همه آمبولانس‌های موجود برای انتقال بین بیمارستانی شد که انتقال پنج بیمار در ۲۵ اسفند و انتقال ۶ بیمار در ۲۸ اسفند پارسال همچنین انتقال ۶ بیمار دیگر در روز ۲۹ اسفند از جمله این موارد است.

احمدی افزود: با جابه‌جایی اتوبوس آمبولانس به شهرستان نهبندان در ۱۱ فروردین امسال تا حدی از این مشکل کاسته شده است و در اولین اعزام اتوبوس آمبولانس در ۱۷ فروردین سه نفر بیمار قلبی و سکته مغزی که همزمان دستور اعزام به بیمارستان‌های مرکز استان را داشتند، با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) و رازی بیرجند منتقل شدند.

وی بر لزوم خودداری از تردد با توجه به گسترش ویروس کرونا همچنین رعایت اصول ایمنی حین رانندگی در جاده‌ها تاکید کرد و از آمادگی مجموعه خدمات فوریت‌های پزشکی در سراسر استان با ۸۱ پایگاه جاده‌ای، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ واحد امداد هوایی در شهرستان‌های بیرجند و طبس خبر داد.

 

 

 

 

پیش‌بینی بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی/۲

پیش‌بینی بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: افزایش ابر و بارش پراکنده باران از یکشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زارعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی تا اواخر هفته جاری افزایش متناوب ابر همراه با وزش باد و گرد و خاک در اغلب نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

وی اظهار داشت: روند افزایشی دمای هوا تا عصر یکشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کمینه و بیشینه دمای مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۶ و ۲۸ درجه سانتیگراد رسید و در این مدت قاین با دمای هفت و بندان و دهسلم شهرستان نهبندان با ۳۶ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

 

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

واکسن کرونا به ۳۷ درصد از کادر درمان خراسان‌جنوبی تزریق شد/۳-۷

واکسن کرونا به ۳۷ درصد از کادر درمان خراسان‌جنوبی تزریق شد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسن کرونا به ۳۷ درصد از کادر درمان خراسان‌جنوبی تزریق شده است.

غلامرضا ارجمندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تاکنون ۳۷ درصد از پرسنل و پرستاران و پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان‌جنوبی واکسن تزریق کرده‌اند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: البته هر کدام از عزیرانی که از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک را مراعات کنند.

ارجمندی یادآورشد: تا زمانی که حدود ۷۰ درصد از مردم یک جامعه از واکسن کرونا استفاده نکرده‌اند، همچنان باید همه پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن‌ها مراعات شود تا بتوانیم خود را نسبت به این بیماری حفاظت کنیم.

وی در زمینه مجموع افرادی که تاکنون واکسینه شده‌اند نیز ادامه‌داد: بخشی از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در استان واکسن کرونا استفاده کرده‌اند ولی درصد آن را باید از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پرسید.

فعالیت دستگاه های غیرضرور با یک سوم کارکنان

اعمال محدودیت های کرونایی۱۰ روزه در تمام شهرستان های استان/۳-۲

استاندار خراسان جنوبی: در سه شهرستان بیرجند، قاینات و فردوس ادارات و دستگاه‌های ضرور با ظرفیت یک دوم و دستگاه‌های غیرضرور با ظرفیت یک سوم باید در محل کارت حضور پیدا کنند.

ملانوری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به اعلام رنگ بندی‌ها باید تمام ضوابط در هرشهرستان مطابق با رنگ بندی آن اعمال شود.

وی با اعلام لغو کلیه ماموریت‌های اداری گفت: مشاغل‌های دو، سه و چهار هم به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند.

استاندار همچنین فعالیت‌های آموزشی، مراسمات مذهبی و نماز جمعه در این مناطق را تعطیل اعلام کرد و افزود: ممنوعیت تردد درون شهری هم همچنان از ۱۰ شب تا ۳ صبح و ممنوعیت ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی و خروج پلاک بومی از شهرستان‌ها هم اعمال می‌شود.

املانوری با اشاره به وضعیت نارنجی ۷ شهرستان استان نیز گفت: در این شهرستان‌ها علاوه بر ممنوعیت‌های تردد درون و برون شهری، جلسات ادارات با سقف ظرفیت ۲۰ نفر برگزار خواهد شد.

وی درخصوص حضور کارکنان در این مناطق هم افزود: در دستگاه‌های ضروری یک سوم کارکنان و در دستگاه‌های غیرضرور دو سوم کارکنان به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

وی درخصوص شهرستان خوسف باتوجه به وضعیت زرد کرونایی گفت: در این شهرستان نماز جمعه و نماز یومیه با ۵۰ درصد ظرفیت در فضای باز قابل برگزاری است.

استاندار به همراهی خوب اصناف در دوره قبل اشاره کرد و گفت: در این دوره ده روزه هم اصناف باید همراهی کنند و نظارت‌ها هم باید در این مدت بیشتر شود.

ملانوری با اشاره به اینکه همه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری در استان برگزار می‌شود افزود: امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم فقط از آخر اردیبهشت تا آخر خرداد حضوری خواهد بود.

وی با تاکید بر ارائه آموزش به دانش آموزانی که از بستر فضای شاد محروم یا دسترسی کمتری دارند هم گفت: باید تلاش شود این دانش آموزان باتوجه به نزدیکی به پایان سال تحصیلی از آموزش عقب نمانند.

استاندار همچنین به طرح شهید سلیمانی به عنوان کمکی بزرگ در کاهش شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تقاضای ما استمرار این طرح است که می‌تواند بیماریابی خوبی در محلات داشته باشد.

استاندار در خصوص نظارت بر اتباع خارجه در مرز استان هم گفت: باید از همه این افراد تست انجام شود و درخصوص افراد وارده شده به استان از مرز‌های غربی هم باید نظارت بیشتری صورت بگیرد.

ملانوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب پذیر در استان پرداخت شده است گفت: هنوز  واحد‌ها می‌توانند برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.

ملانوری همچنین گفت: در راستای طر ح کمک‌های مومنانه تاکنون ۲۰۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و بیش از ۵۰ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی  به افراد نیازمند کمک شده است.

وی با ببیان اینکه  در ماه مبارک رمضان هیجگونه مراسمی نباید برگزار شود و مراسم جمع خوانی قران هم با حضور افراد محدود توسط صداوسیما پخش شود افزود: افطاری و نذورات اداره اوقاف هم باید به صورت بیرون بر انجام شود و نباید هیچ گونه مراسم افطاری و نذوراتی برگزار شود.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی درشهرستان طبس/۲-۴

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی پور، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری ۱۱ “عباسپور” شهرستان طبس در پی گزارشات مردمی مبنی بر اینکه افرادی با هویت معلوم در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان فعالیت می‌کنند، بلافاصله شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی گفت: مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای این افراد را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضائی محل‌های موردنظر را مورد بازرسی قرار دادند که دو نفر توزیع کننده مواد مخدر در این زمینه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس افزود: مأموران در پاکسازی از محل مقدار یک کیلو و ۲۴۰ گرم تریاک، مقدار ۴۸ گرم هروئین، ۱۲ گرم شیشه و یک عدد ترازوی دیجیتالی توزین مواد مخدر از خرده فروشان کشف کردند.

خراسان جنوبی جزو ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونا/۳

نرخ بستری‌ بیماران کرونایی در خراسان جنوبی در پیک چهارم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۵ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در استان با شیب تند در حال افزایش است ، گفت: خراسان جنوبی جزو ۱۲ استان اول در شیوع این بیماری است.

دهقانی افزود: سه عامل اصلی در استان از جمله باز بودن مناطق گردشگری، وجود مسیر ترانزیتی و ورود مسافران از جمله عوامل افزایش آمار مبتلایان است.

وی در ادامه موارد بستری‌ را اکثرا خانوادگی عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی جزو ۶ استان سالمند کشور است که متاسفانه ۸۰ درصد فوتی‌های استان هم مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و این یک آسیب برای استان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در هفته سوم فروردین ماه ۱۲۴ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند گفت: این آمار قبلاً ۱۸ مورد در هفته بوده است که افزایش شدید ابتلا به این بیماری را در استان نشان می‌دهد.

دکتر دهقانی نرخ بستری‌ بیماران کرونایی در پیک چهارم را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ نفر عنوان کرد که قبلاً این نرخ سه و یک دهم بوده است.

وی با بیان اینکه برای ۳ هزار و ۱۶۷ نفر واکسن در استان تحویل گرفته شده گفت: تا به امروز ۲ هزار و ۲۵۹ نفر واکسن را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با گلایه از عدم اعمال محدودیت رنگ بندی‌ها در خراسان جنوبی گفت: این طرح باید با تغییر رنگ بندی اعمال می‌شد و دستگاه‌های اجرایی نباید منتظر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا می‌بودند.

دکتر دهقانی افزود: با وجود اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان خوب است، اما اگر فراگیری بیماری کرونا با همین سرعت ادامه داشته باشد متاسفانه با کمبود تخت‌های بیمارستانی روبرو خواهیم شد.

افزایش قربانیان کرونا به ۷۷۶ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه قربانیان کرونا به ۷۷۶ نفر رسیده اند گفت: در شبانه روز گذشته از ۲۸۹ آزمایش انجام شده در استان ۱۱۰ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۱۰ مبتلای جدید به کرونا، ۲۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۸۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۸ مورد در بیرجند، ۱۴ مورد از زیرکوه، ۱۲ مورد از قاین، ۱۱ مورد از سرایان، ۸ مورد از سربیشه، ۴ مورد طبس، ۳ مورد فردوس، ۷ مورد از درمیان، نهبندان ۲ مورد و یک مورد از خوسف شناسایی شد.

شناسایی ۲۰۷ کرونای دیگر از طریق تست‌های سریع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در این مدت ۹۳۷ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۲۰۷ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت: هم اکنون ۲۴۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۰۲ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۱۵ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی دو نفر و خیم است.

وی گفت: در مجموع ۴۷ هزار و ۱۷۰ مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۷ هزار و ۲۳۹ مورد مثبت شد.

به گفته وی از ابتدا تاکنون هم، ۱۶ هزار و ۳۶۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

غرق شدن ۴ نفر در منابع آبی خراسان جنوبی/۴

۴ نفر در خراسان جنوبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و سد‌های ذخیره آب در سال جاری غرق شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: هر ۴ مورد آقا هستند که از این تعداد دو مورد غرق شدگی مربوط به شهرستان قاینات و شهرستان‌های بیرجند و طبس هرکدام یک مورد است.
جعفرزاده افزود: از این تعداد دو مورد در استخر‌های کشاورزی، یک مورد در دریاچه مصنوعی و سد و یک مورد در دریاچه طبیعی رخ داد.
وی با بیان اینکه پارسال نیز ۱۲ مورد غرق شدگی در استان گزارش شد، گفت: از این تعداد دو مورد زن و ۱۰ مورد مرد بودند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود: از این تعداد ۷ مورد مربوط به شهرستان بیرجند، سه مورد شهرستان قاینات و شهرستان‌های طبس و درمیان هرکدام یک مورد است.
به گفته وی از این تعداد ۲ مورد دریاچه مصنوعی و سد، یک مورد دریاچه طبیعی، ۶ مورد استخر کشاورزی، دو مورد در کانال و یک مورد در سایر موارد رخ داد.

شروع کاشت سورگوم در سربیشه

کاشت سورگوم علوفه ای و دانه ای در سطح ٩۰ هکتار از اراضی شهرستان سربیشه آغاز شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری عملیات کاشت سورگوم علوفه ای در سطح ۸۰ هکتار و سورگوم دانه ای در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان انجام شود.

مریم جوادی بایگی افزود: سورگوم گیاهی روزکوتاه، یکساله و از تیره غلات است که به دانه وسیعی از شرایط زیست محیطی و زراعی سازگار بوده و نسبت به سایر غلات عملکردهای مطلوبی را تحت شرایط نامناسب نشان می دهد.

به گفته وی سورگوم علاوه بر داشتن توانایی در توقف رشد در اثر برخورد با دوره های کوتاه مدت خشکی و شروع مجدد رشد پس از رفع آن، با شرایط آب و هوایی ایران بخصوص مناطق گرم و خشک سازگار و به کم آبی مقاوم ورطوبت بیش از حد و دمای بالا را نیز بهتر از سایر غلات مخصوصا در مقایسه با ذرت تحمل می کند.

برد نماینده خراسان جنوبی در لیگ مناطق امید کشور/۷

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس در سومین دیدار خود به مصاف تیم شهید درخشانی گرمسار رفت و پیروز شد.

تیم فوتسال امید زغالسنگ طبس که در مسابقات لیگ امید مناطق کشور در کاشمر حضور دارد در سومین دیدار خود به مصاف تیم شهید درخشانی گرمسار رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز میدان شد.
گل‌های این دیدار را محمد مهدی سلمانیان، امیر حسین قاسمی (۲) محمد رسائی، سجاد محمد زمانی و سید جلال حسینی به ثمر رساندند.

دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی بکوشند/۷-۲

بهره برداری از 20 درصد باندهای دوم کشور در استان

بهره برداری از ۲۰ درصد باندهای دوم کشور در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۰ درصد از باندهای دوم کشور در سطح استان به بهره برداری رسید.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به افزایش ۱۰۸ درصدی کل تردد‌ها در محور‌های استان از ۲۵ اسفند ۹۹ تا پایان ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در این مدت ۲۳ نفر در ۱۴ تصادف جان باختند که باید برای جلوگیری از این حوادث و ارتقاء ایمنی راه‌های استان اهتمام ویژه‌ای نسبت به دوبانده شدن جاده‌ها داشته باشیم.

 

فرهادی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد باند‌های دوم کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد افزود: این کار امیدواریم این روند امسال نیز پیش گرفته شود تا شاهد افزایش طول باند‌های دوم استان باشیم.

 

وی با اشاره به تصادف اخیر کمربندی بیرجند گفت: راه و شهرسازی موظف شد تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به دوبانده کردن سه کیلومتر این محور با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع پیگیری اعتبارات ملی را جدی بگیرند و به اعتبارات استانی اکتفا نکنند.

 

فرهادی افزود: برای کاهش تصادفات در کنار دغدغه‌های اعتباری باید فرهنگ سازی برای مباحث ترافیکی و آموزش استفاده درست از وسایل نقلیه برای نسل جوان از طریق آموزش و پرورش و صداوسیما شکل بگیرد تا در آینده شاهد گسترش این حوادث نباشیم.

 

وی در مورد وضعیت شبکه ارتباطات هم گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برخی محور‌های طبس و غرب استان پیگیری‌های لازم را برای بهبود وضعیت شبکه ارتباطی با توجه به پراکندگی جمعیت انجام دهد.

در این جلسه همچنین بر نصب علائمی همچون شبرنگ برای حفظ ایمنی شتر‌ها و رعایت حد بارمجاز کامیون‌ها و تریلر‌ها تأکید شد.

 

۳۵۰ تن شکر تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود۲-۳

۳۵۰ تن شکر تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان و برای کمک به پاسخگویی افزایش تقاضای مصرف در ماه رمضان حدود ۳۵۰ تن شکر خانوار توزیع می‌شود.

مجید اسداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۸۵۰ تن کالای اساسی خانوار برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان تامین شده که از این میزان ۵۰۰ تن برنج وارداتی است.

وی بیان کرد: اقلام اساسی شامل شکر خانوار، برنج وارداتی، روغن خوراکی، گوشت منجمد و خرما به میزان کافی و با قیمت تنظیم بازار متناسب با نیاز مصرفی مردم توزیع خواهد شد.

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان برای استان تامین شده است.

این اقلام هفته جاری وارد استان می‌شود و در واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی برای عموم مردم توزیع خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*