شناسایی ۱۲ مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

۱۲ نفر دیگر در خراسان جنوبی به جمع بیماران کرونایی در استان افزوده شدند.

بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از شناسایی ۱۲ مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی۷۰ آزمایش کرونا در استان، آزمایش ۱۲ نفر مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۷ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۵ بیمار سرپایی هستند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵ مورد از بیرجند، شهرستان‌های فردوس و طبس هرکدام سه مورد و از شهرستان سرایان یک مورد جدید شناسایی شد.

وی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته ۴۴ تست سریع کرونا در استان انجام شد که از این طریق ۶ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۷ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۲۶ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تا روز گذشته ۴۳ هزار و ۶۲۵ آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶ هزار و ۴۳ مورد مثبت اعلام شد.

به گفته وی تا کنون ۱۵ هزار و ۲۵۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان پذیرش شدند که در همین مدت ۲۶ بیمار شامل ۴ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

مهدی زاده افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم و آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۶۲ نفر است.

یک شهر دیگر خراسان جنوبی زرد شد

شهرستان درمیان خراسان جنوبی هم به جمع شهرهای با وضع کرونایی زرد اضافه شد.

براساس آخرین اعلام رنگ بندی وضع کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمانیک شهر دیگر خراسان جنوبی زرد شد و آموزش پزشکی، شهرستان درمیان هم از آبی به زرد تغییر رنگ داد.
 به این ترتیب فقط دو شهر خوسف و سربیشه در  خراسان جنوبی آبی هستند و ۹  شهرستان دیگر  استان در وضع زرد کرونایی قرار دارند.
کمترشدن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش ابتلا و بستری شدگان کرونا در بیمارستان از جمله عوامل تغییر رنگ وضع کرونایی است.
شهرهای با وضع آبی کم خطر، شهرهای زرد خطر متوسط ، شهرهای نارنجی پر خطر و شهرهای قرمز در وضع خیلی پرخطر کرونا هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*