اختراع طلق تنظیف عینک توسط نوجوان بیرجندی

هلیا ریاحی دختر نوجوان بیرجندی، طلق تنظیف عینک را برای استفاده روی انواع عینک ساخت است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، هلیا ریاحی دانش آموز پایه دوازدهم تجربی دبیرستان نمونه تقوی بیرجند و مخترع طلق تنظیف عینک گفت: از آبان سال ۹۸ ایده ساخت این طلق به ذهنم رسید و طلق تنظیف عینک برای همه افراد عینکی قابل استفاده است روی همه عینک‌ها نصب می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه برای نصب این طلق؛ نیاز به خرید نوع خاصی از عینک نیست، گفت: این طلق مخصوص شیشه را از هرگونه آلودگی گردوغبار و کثیفی محافظت میکند.

این مبتکر نوجوان بیرجندی گفت: یکی از مشکلات اصلی افراد عینکی تمیز نگه داشتن مداوم عینک است و من هم با این مشکل روبه رو بودم که با اختراع این طلق عینک همیشه تمیز نگه داشته می‌شود.

وی گفت: عینک نانو نیاز به اسپری تمیز کننده دارد و یا افراد خاصی با توان مالی بالاتر میتوانند از عینک نانو استفاده کنند.

به گفته وی عینک نانو از قبل اختراع شده، اما فقط برای طبقه خاصی از جامعه قابل استفاده است و باید از خود عینک استفاده کرد، اما طلق تنظیف را می توان روی عینکی که الان هم درحال استفاده است نصب کرد و دیگه نگران کثیفی عینک نباشیم.

این مخترع بیرجندی با اشاره به همکاری و همراحی مسئولین از مخترعین، مبتکرین تأکید کرد: حمایت نشدن مالی و پشتیبانی افراد متخصص از سوی مسئولان موجب دلسرد شدن افراد به کارشان است ، گفت: متاسفانه برای رساندن ایده و اختراعم تا کنون تاکنون حمایتی از سوی مسئولان نشده ام.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*