گفته می شود / میزان تاثیر شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم به دلیل ردصلاحیت‌ها زیر یک درصد است

 

 

 

 

 

گفته می شود عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته است با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های دولتی، میزان تاثیر شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم به دلیل ردصلاحیت‌هایی که در انتخابات صورت می‌گیرد، زیر یک درصد است.کدخدایی با دفاع از نظارت استصوابی، به خبرگزاری ایلنا گفته است: محدودیت‌های قانونی در هیچ نظام سیاسی نافی آزاد بودن و آزادی عمل مردم نیست و در صورت نبودن این محدودیت ها ممکن است مردم به یک قاتل رای دهند. سخنگوی شورای نگهبان درباره انتقاداتی که در زمینه تایید صلاحیت رئیس مجلس به دلیل تخلفات در زمینه املاک نجومی مطرح می‌شود می‌گوید: تاکنون سندی درباره تخلفات قالیباف به دست ما نرسیده است

 

 

گفته می شود محمود صادقی نماینده سابق مجلس با انتشار توئیتی درباره اظهارات تازه سخنگوی شورای نگهبان نوشته من به آقای کدخدایی وکالت و اختیار تام می‌دهم تا مستنداتی اعم از قتل، قاچاق مواد مخدر، فساد، اختلاس که موجب ردصلاحیت اینجانب در انتخابات اسفند ۹۸ شد را بدون کم و کاست منتشر کنند.
گفته می شود محمدباقر قالیباف، عزت‌الله ضرغامی و محمود احمدی‌نژاد از جمله افرادی هستند که با کمک نزدیکان‌شان در حال آماده‌سازی فضای عمومی برای گسترده‌تر کردن تبلیغات هستند. اشتیاق و علاقه به پاستور شاید از جمله وجوه مشترک قالیباف و احمدی‌نژاد باشد. ضرغامی به تازگی در یکی از توییت‌های خود تلویحی از کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خبر داده است. ضرغامی نوشته: «۹ دی هر سال در یکی از استان‌ها سخنرانی دارم. امسال، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از من برای سخنرانی در مراسم کرمان دعوت کردند. اشتیاق و احساس وظیفه من به دلیل سالگرد شهادت سردار سلیمانی مضاعف بود ولی به دلیل شبهه انتخاباتی برای ۱۴۰۰، از آنها تشکر و عذرخواهی کردم.» اگر او قصدی برای کاندیداتوری ندارد، لازم نیست نگران شبهات باشد، ولی از آن‌جا که قصدش جدی است، می‌خواهد از حاشیه‌سازی پیرامون خود پرهیز کند
گفته می شودعباس عبدی اعلام کرده چندی پیش یکی از دوستان مطلبی را که در فضای مجازی منتشر شده بود برایم فرستاد؛ مطالبی عجیب و غریب علیه سوابق خانوادگی یکی از اعضای کابینه. متاسف شدم. از این جهت که یا این اتهامات دروغ است یا حقیقت دارد. اگر حقیقت دارد وای به حکومتی که چنین سوابقی از مدیران عالیرتبه‌اش موجود است و کسی نمی‌داند، حالا هم که منتشر شده اقدامی علیه او نمی‌شود و اگر حقیقت ندارد، وای بر جامعه‌ای که حتی مدیران عالیرتبه آن از گزند اتهامات بی‌اساس مصون نیستند چه رسد به افراد عادی. اکنون پرسش مهمی پیش روی نهاد تامین‌کننده عدالت است. به نظر من حتی اگر این فرد شکایت هم نکند، وظیفه دستگاه عدالت است که مستقیم وارد ماجرا شود و صحت و سقم ادعاها را رسیدگی کند.
گفته می شود بهرام صلواتی، مدیر رصد خانه مهاجرت ایران گفته یکی از جنبه‌های ونزوئلایی شدن اقتصاد ایران، شکل‌گیری موج «مهاجرت توده‌ای» است و اقشار مختلف مردم اکنون در سودای زندگی و شرایط اقتصادی امن‌تر و با ثبات‌تر در فکر خروج از کشور و حتی سرازیر شدن به کشورهای همسایه هستند؛ هر چند پیش از این، نگاه‌ها بیشتر معطوف به خروج استعدادها و تحصیل‌کرده‌ها و خروج نخبگان هنری و ورزشی از کشور بود، اکنون میل به خروج و مهاجرت از ایران در طبقه‌های مختلف اجتماعی و به‌خصوص دهک‌های پایین اقتصادی با سرعت در حال شیوع است.

 

 

گفته می شود نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، با تاکید بر اینکه قیمت خودرو همچنان در بازار آزاد اعلام نشده است، گفته بیش از یک ماه است که هیچ معامله ای در بازار خودرو نشده و خرید و فروش ها صفر است. همانطور که تالارهای پذیرایی هیچ مشتری ندارند و با رکود مواجه شدند و این رکود به سراغ نمایشگاه داران هم آمده است.

 

 

گفته می شود بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، در حالی در سه ماهه بهار سال جاری ۲۱۹۸ طلاق به ثبت رسیده است که طول مدت ازدواج این طلاق‌ها کمتر از یک سال بوده است. این در حالیست که برای ازدواج‌های یک تا پنج ساله نیز ۹۹۸۲ طلاق در همین بازه زمانی به ثبت رسیده است.

 

 

گفته می شود مجلس نمایندگان آمریکا با بیش از دو سوم آرا اقدام هفته گذشته ترامپ در وتوی لایجه بودجه نظامی این کشور را باطل کرد.

 

 

گفته می شود قیمت سردار آزمون به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت سنت پترزبورگ سومین بازیکن روسیه از نظر افزایش قیمت شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*