اخبار زیرکوه/ اهم اخبار زیرکوه در ماه گذشته

 

 

بازدید رئیس قوه قضائیه از نقطه صفر مرزی در پاسگاه‌ یزدان زیرکوه

بازدید رئیس قوه قضائیه از نقطه صفر مرزی در پاسگاه‌ یزدان زیرکوه به روایت تصویر

 رئیس قوه قضائیه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ‌با حضور در نقطه صفر مرزی شرق کشور در پاسگاه‌ مرزی یزدان افغانستان با فرماندهان، افسران و سربازان مستقر در این پایگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر به خراسان جنوبی امروز با حضور در مناطق مرزی زیرکوه از بازارچه یزدان بازدید و با کارکنان تیپ ۱۷۷ مستقر در منطقه مرزی زیرکوه دیدار کرد.

در این بازدید امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و سلمان اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه رئیس دستگاه قضا را همراهی کردند.

 

 

 

 

بازدید رئیس قوه‌قضائیه از بازارچه “یزدان” شهرستان زیرکوه

 

بازدید رئیس قوه‌قضائیه از بازارچه "یزدان" شهرستان زیرکوه

رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر به خراسان جنوبی امروز با حضور در مناطق مرزی زیرکوه، از بازارچه یزدان بازدید و با کارکنان تیپ ۱۷۷ مستقر در منطقه مرزی زیرکوه دیدار کرد.

 در این بازدید امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و سلمان اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه رئیس دستگاه قضا را همراهی کردند.

رئیس قوه قضاییه قضاییه در ادامه سفر به خراسان جنوبی با حضور در یکی از پاسگاه‌های این استان در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان، با فرماندهان، افسران و سربازان مستقر در این پاسگاه دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این بازدید از توانمندی‌ها و امکانات موجود برای صیانت از مرز‌های کشور در سه حوزه جنگ الکترونیک، توانمندی‌های پهپادی و رصد آنلاین و مرزبانی فیزیکی دیدن کرد و در جریان این توانمندی‌ها قرار گرفت.

مراسم قرائت زیارت اربعین حسینی با حضور آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه و امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از مرزداران تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی نزاجا در شمال‌شرق کشور در «پاسگاه یزدان» و نقطه صفر مرزی برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با کارکنان تیپ ۱۷۷  مستقر در منطقه مرزی زیرکوه دیدار کرد.

 

 

 

 

۷۹ پروژه محرومیت‌زدایی در منطقه “زیرکوه” خراسان جنوبی عملیاتی می‌شود

79 پروژه محرومیت‌زدایی در منطقه "زیرکوه" خراسان جنوبی عملیاتی می‌شود

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون عملیات اجرایی ۷۹ پروژه با ۶۳ میلیارد ریال اعتبار در زیرکوه آغاز شده است، گفت: در راستای تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج سازندگی، سپاه استان و استانداری؛ بسیج معین محرومیت‌زدایی زیرکوه است.

 مهدی هنری در حاشیه افتتاح پروژه آب شیرین کن روستای بارنجگان زیرکوه اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه فی‌مابین سازمان بسیج سازندگی، سپاه انصارالرضا(ع) و استانداری خراسان جنوبی و تعیین سپاه و بسیج به عنوان معین محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه؛ فعالیت‌های متعددی در این شهرستان در زمینه های عمرانی، اشتغال، سلامت ، فرهنگی و خدمات اجتماعی پیش بینی شده که در زمینه عمرانی اقدامات ویژه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با کمک اعتباری رده های سپاه و بسیج و کمک دستگاه های اجرایی مرتبط تاکنون عملیات اجرایی ۷۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال آغاز شده که حدود ۲۸ میلیارد ریال آن توسط سپاه و  بسیج تامین می شود،  افزود: این پروژه ها شامل ۱۴ رشته قنات، ۹ کانال انتقال آب،  یک خانه عالم، ۶ باب استخر ذخیره آب، ۴ پروژه اصلاح شبکه آب شرب روستایی، یک پروژه‌ آب شیرین کن روستایی، ۴ آبشخور دام، ۹ زمین ورزشی روباز، تامین ۱۷ تانکر ثابت آبرسانی سیار روستایی، ۳ باب مسکن محرومین،  ۳ باب سرویس بهداشتی و حمام، یک پارک و بوستان، یک باب مجموعه فرهنگی مذهبی، ۴ ایستگاه دیجیتال روستایی، یک سالن چند منظوره ورزشی و یک کارگاه اشتغال تجمیعی است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین پروژه های دیگری در خصوص مجتمع آبرسانی روستایی، آبخیزداری، لوله گذاری و .. در شرف تفاهم نهایی با دستگاه ها و آغاز به‌کار است و تاکنون ۳۲ پروژه شامل ۱۷ باب تانکر ثابت آب عشایری، ۳ رشته قنات، یک استخر ذخیره آب، ۳ باب منزل محرومین، ۳ آبشخور دام، ۲ زمین ورزشی روباز، یک آب شیرین کن روستایی، یک فضای فرهنگی مذهبی و یک کارگاه اشتغال تجمیعی خیاطی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده که حدود ۵ میلیارد ریال توسط سپاه و بسیج تامین شده است.

هنری افزود:در خصوص تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه برنامه های متعدد دیگری در زمین اشتغال و صندوق های قرض الحسنه مردمی و … نیز در حال برنامه ریزی است.

 

 

 

معاون استاندار خبر داد:

موفقیت فرمانداری زیرکوه در طرح مسکن اقشار کم‌درآمد

موفقیت ۳ فرمانداری در طرح مسکن اقشار کم‌درآمد خراسان جنوبی

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرمانداری‌های زیرکوه، نهبندان و بیرجند در اجرای طرح ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد موفق عمل کرده‌‎اند و فرمانداران از ظرفیت دهیاران در جهت موفقیت بیشتر طرح استفاده کنند.

ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست شورای راهبری طرح ۶ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد استان خراسان جنوبی که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، ادامه داد: ۶ شهرستان هنوز در این طرح موفقیتی نداشته‌اند که امید است در روزهای آتی با همت بیشتر به سقف مورد نظر دست یابند.

وی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست با تلاش مضاعف نسبت به جذب حداکثری سهمیه‌های تخصیص یافته تا ۱۵ دی ماه تلاش کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرمانداران باید فرصت‌سازی کنند و در کنار توجه به شهرها از ظرفیت جامعه روستایی در جهت رسیدن به سقف اختصاص یافته بهره بگیرند.

وی اظهار داشت: با توجه ویژه دولت به روستاها به عنوان ستون اصلی تولید و نقش این طرح در تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، در این طرح فرمانداران باید توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشند.

خوش خبر با اشاره به زلزله خیز بودن خراسان جنوبی گفت: برای افزایش ضریب امنیت منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی و رفع دغدغه همیشگی شهروندان اجرای این طرح رضایت مردم و به دنبال آن خداوند را به همراه دارد.

وی به تاکید استاندار بر حفظ سهمیه‌های تخصیصی یافته به شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: تمام تلاش بر آن است تا سهمیه‌های شهرستان‌ها که براساس مؤلفه‌ها و نگاه توسعه‌ای حاکم بر آن اختصاص یافته، تغییر پیدا نکند اما اگر فرمانداران نتوانند نسبت به جذب سهمیه در بازه زمانی مورد نظر موفق عمل کنند در جلسه آتی برای این سهمیه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ابتکارات فرمانداران موفق در این طرح استفاده شود، از بنیاد مسکن خواست با تشکیل گروه کاری به کمک شهرستان‌ها بشتابد.

 

 

 

 

هفت سایت ارتباطی شهرستان زیرکوه در دست احداث است

 

 

 

میزان هدررفت آب در شبکه آبرسانی شهرستان زیرکوه ۴۱ درصد است/

میزان هدررفت آب در شبکه آبرسانی شهرستان زیرکوه ۴۱ درصد است

 مدیر آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه گفت: میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب این شهرستان ۴۱ درصد است که این رقم از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

علیرضا غلامحسینی روز چهارشنبه در بازدید فرماندار زیرکوه از شبکه‌های آب شهر آبیز افزود: ۳۳ درصد شبکه‌های آبرسانی شهرستان زیرکوه معادل ۲۴۰ کیلومتر فرسوده است که به تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح و بازسازی شبکه و جلوگیری از هدررفت آب نیاز داریم.

وی اظهار داشت: سال مالی گذشته به منظور کاهش هدررفت آب، ۱۶ هزار و ۸۷۰ کیلومتر از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب روستایی این شهرستان مرزی بازسازی شد و برای بازسازی این خطوط بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر آب و فاضلاب زیرکوه گفت: ۲۱ کیلومتر شبکه انتقال آب در شهر آبیز داریم که از این مقدار ۱۳ کیلومتر فرسوده است.

وی افزود: بیشترین هدرفت آب در شهرهای زیرکوه را با ۴۲ درصد در شهر آبیز داریم و بازسازی و تعویض ضربتی شبکه‌های آبرسانی آبیز در این وضعیت کم‌آبی، نیازمند توجه مسوولان استانی است.

فرماندار زیرکوه امروز از وضعیت مشکلات آب شرب روستای جیم‌آباد این شهرستان هم بازدید کرد.

محمدحسین عربشاهی قول داد که از محل اعتبارات سال آینده ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به روستای جیم‌آباد اختصاص یابد تا مشکل این روستا هرچه سریعتر رفع شود.

شهرستان زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و شهر حاجی‌آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار زیرکوه خبر داد؛
محروم بودن بیمارستان زیرکوه از وجود بخش مراقبت های ویژه
عربشاهی با بیان اینکه بیمارستان زیرکوه از وجود بخش ICU و مراقبت های ویژه محروم است، گفت: اگر روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا ویروس در زیرکوه ادامه داشته باشد قطعا این شهرستان به دلیل کمبودها ضربه بسیاری خواهد دید.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: بیمارستان زیرکوه مربوط به سال ۷۶ است و اکنون مقداری آن را ارتقا داده ایم و دارای بخش های مختلفی است.

فرماندار زیرکوه در ادامه بیان کرد: متاسفانه بیمارستان زیرکوه از وجود بخش ICU و مراقبت های ویژه و بیماری های عفونی محروم است و به همین دلیل پزشک متخصص اندکی در این شهرستان وجود دارد.

وی در ادامه گفت: مرحله تست از بیماران کرونایی را در مرکز دور از بیمارستان اجرا می کنیم و خوشبختانه بیمار کرونایی که نیاز به بستری باشد در زیرکوه زیاد نداشته ایم و در صورت وجود آنان را به بیرجند و قائن منتقل می کنیم.

عربشاهی تاکید کرد: اگر روند افزایشی در زمینه ابتلا به بیماری کرونا ویروس در شهرستان زیرکوه ادامه داشته باشد قطعا” این شهرستان به دلیل کمبودها ضربه بیشتری نسبت به سایر شهرستان ها خواهد دید.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیماران کرونایی دیر به پزشک مراجعه می کنند، افزود: اگر در اولین روزهای ابتلا به این بیماری به پزشک مراجعه کنند می توانیم چرخه ابتلا به این ویروس را در خانواده آنان قطع کنیم و اگر دیر مراجعه کنند شیوع به این بیماری را گسترش می دهند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ای برای دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیمارستان زیرکوه در نظر گرفته شده است، گفت: دستگاه اکسیژن ساز هزینه بالایی دارد و تخت بیمارستانی بالایی نداریم و کپسول اکسیژن بیشتر در درمان بیماران کرونایی این شهرستان مفید و اثرگذار است.

عربشاهی بیان کرد: حضور خیرین در هر زمینه ای مایه رحمت است و می توانند باری را از روی دوش مسئولین و مدافعان سلامت بردارند و خیرین در زمینه تهیه کپسول اکسیژن ساز می توانند کمک هایی داشته باشند.

رئیس آموزش و پرورش زیرکوه:
۳۲۰ تبلت و گوشی هوشمند بین دانش آموزان نیازمند زیرکوه توزیع می شود
طالبی با بیان اینکه ۳۲۰ تبلت و گوشی هوشمند بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود، گفت: ۱۰ درصد از دانش آموزان زیرکوه به دلیل نداشتن گوشی هوشمند به شبکه شاد متصل نیستند.

«علیرضا طالبی» اظهار کرد: حدود ۸ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در شهرستان زیرکوه داریم که در ۱۲۷ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش زیرکوه با بیان اینکه ۹۰ درصد از دانش آموزان شهرستان زیرکوه به شبکه شاد دسترسی دارند، ادامه داد: تنها ۱۰ درصد از دانش آموزان به شبکه شاد متصل نیستند چرا که از داشتن گوشی هوشمند و تبلت محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از معلمان زیرکوه در شبکه شاد فعالیت دارند، گفت: معلمان این شهرستان صوت تدریس خود را در اختیار دانش آموزانی قرار می دهند که به شبکه شاد متصل نیستند و نمی گذارند که دانش آموزان نیازمند از دیگر دانش آموزان عقب بمانند.

طالبی با تاکید بر اینکه ۳۲۰ گوشی هوشمند و تبلت دانش آموزی بین دانش آموزان نیازمند طی این هفته توزیع می شود، افزود: این گوشی های هوشمند را در اختیار مدیران مدارس قرار می دهیم تا آنان در اختیار دانش آموزانی که گوشی هوشمند ندارند به صورت امانتی قرار دهند تا از تحصیل جا نمانند.

رئیس آموزش و پرورش زیرکوه در پایان بیان کرد: با کمک صدا و سیما و استانداری خراسان جنوبی شبکه دیجیتال در ۲ روستای بخش زیرکوه تقویت شده است و روستاهای دیگر در دست اقدام قرار دارند تا دانش آموزان بتوانند از شبکه های آموزشی بهره ببرند.

همه روستا‌های بالای ۲۰خانوار زیرکوه به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات در شهرستان زیرکوه ۷سایت جدید در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه بررسی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار زیرکوه به شبکه ملی اطلاعات متصل می شودوضعیت ارتباطی شهرستان زیرکوه گفت: در حال حاضر از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای اتصال ۷۸روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات ۷سایت جدید در دست اقدام است که با بهره برداری از آنها ۷هزار و ۸۳۹نفر با جمعیت تحت پوشش ۲۷هزار و ۲۴۵خانوار از خدمات اینترنت پر سرعت بهره مند می‌شوند.
مصطفی بهی افزود: ۷۱مدرسه شهرستان زیرکوه شامل ۲۳مدرسه شهری و ۵۰مدرسه روستایی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۰۱خانوار با بهره برداری از سایت چاه شهید صدوقی زیرکوه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند گفت: نصب دکل ۶سایت دیگر در روستا‌های چاه زرد، پردان، سینیدر، بمرود، بهمن آباد و کلاته مزار در دست اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان جنوبی به توسعه اینترنت وارتقاء سایت همراه اول در ۱۵روستای شهرستان زیرکوه اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲سایت در روستا‌های جان احمد و شیرخند اجرا شده و ۱۳سایت دیگر با تامین تجهیزات در سال جاری به نسل چهار همراه ارتقا می‌یابند.

بهی بیان کرد: با بهره برداری از این سایت‌ها ۲هزار و ۲۱نفر با جمعیت ۷هزار و ۲۸۲خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: در راستای پوشش همراه در این شهرستان ۹سایت همراه در برنامه توسعه‌ای این اداره کل قرار دارد که تا کنون ۳سایت راه اندازی و ۶سایت دیگر نیزدر دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اجرا و بهره برداری ازاین سایت‌ها ۳هزار و ۱۰۱نفر از جمعیت ۹روستای دیگر این شهرستان با ۹۱۵خانوار از پوشش حداکثری تلفن همراه برخوردار می‌شوند.

فرماندار زیرکوه هم گفت:در حوزه شهرستان زیرکوه پوشش اینترنت مناسبی نداریم و آموزش دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان دچار خدشه شده است.

عربشاهی افزود:دغدغه ما دسترسی آسان به اینترنت است تا دانش آموزان ما برای دسترسی به اینترنت مجبور به صعود از کوه نشوند.

حجت الاسلام مرتضایی نیا امام جمعه حاجی آباد هم گفت: اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در زیرکوه با مشکلاتی همراه است که انتظار داریم این شهرستان با دید بهتری دیده شود.

مدیر آموزش و پرورش زیرکوه گفت: از ۱۲۷مدرسه زیرکوه،۵۷مدرسه دچار اختلال در اینترنت یا فاقد اینترنت است که ۱۶۷۰دانش آموز را در بر می‌گیرد.

علی رضا طالبی فر با اشاره به عدم فعالیت هزار و ۹۲۴دانش آموز این شهرستان در شاد افزود: برخی از دانش آموزان علاوه بر مشکل اینترنت، گوشی هوشمند ندارند که این دانش آموزان از طریق درسنامه مشغول تحصیل هستند.

کمک مومنانه کارکنان تیپ ۱۷۷ ارتش در زیرکوه

در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و اولین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه و همدلی کارکنان تیپ ۱۷۷ نزاجا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز،در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و اولین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  سومین مرحله رزمایش  کمک های  مومنانه و همدلی کارکنان تیپ ۱۷۷ نزاجا برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ضرغام مرادی فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی تربت حیدریه گفت : در این مرحله  با همکاری و مساعدت کارکنان محترم تیپ، تعداد ۵۰ بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته  ۴٠٠ هزارتومان تهیه و به  خانواده های سربازان آسیب دیده از کرونا و نیازمندان  شهرستان زیرکوه اهدا شد .

معاون فرماندار زیرکوه:

۶۴ روستای زیرکوه پوشش اینترنت ندارد

معاون فرماندار زیرکوه گفت: ۶۴ روستای زیرکوه پوشش اینترنت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز،مهندس علی امینی صبح امروز در جلسه کارگروه فناوری و مخابرات زیرکوه، با اشاره به وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت در زیرکوه ،گفت: وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در ۴۴ روستای زیرکوه خوب،۱۳ روستا متوسط ، ۱۹ تا ضعیف و ۷ روستا عدم آنت دهی دارد و در مجموع حدودا ۵۰ درصد روستاهای زیرکوه آنتن دهی قابل قبول ندارد .

وی ادامه داد: وضعیت اینترنت خانگی و موبایل در ۱۳ روستای زیرکوه خوب، ۵ روستا متوسط ، ۳ روستا ضعیف و ۶۴ روستای زیرکوه پوشش اینترنت ندارد و در مجموع ۸۴ درصد جمعیت روستایی زیرکوه فاقد اینترنت یا پوشش اینترنت ضعیف هستند.

معاون فرماندار زیرکوه بیان داشت:۴۹ روستای شهرستان دارای تلفن ثابت و ۳۹  روستای شهرستان تلفن ثابت ندارد.

امینی گفت:تنها ۲۵  درصد دانش آموزان زیرکوه به شکل قوی به شبکه شاد دسترسی دارند و بقیه با مشکل مواجه هستند.

 

 

 

رئیس اداره محیط زیست زیرکوه خبرداد:

کشف ۷۰۰ تله ی هوبره گیری در زیرکوه

رئیس اداره محیط زیست زیرکوه از کشف ۷۰۰ تله ی هوبره گیری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز،امیر صادقی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه، در حاشیه بازدید از مناطق مرزی و شکارگاه های هوبره در زیرکوه ، گفت: در هفته گذشته طی بازدیدهای میدانی محیط بانان وهمیاران محیط زیست ۷۰۰ عدد تله هوبره گیری  کشف و جمع آوری شده است.

درخشش ورزشکاران زیرکوه در مسابقات جهانی مجازی

کاراته کاران شهرستان زیرکوه در اولین دوره مسابقات جهانی مجازی هنر‌های فردی و سوپر فایت سبک رنجر کماندو ، افتخارآفریدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان زیرکوه در گفتگو باپایگاه خبری زیرکوه نیوز، خاطرنشان کرد:این ورزشکاران در اولین حضور جهانی درخشش ورزشکاران زیرکوه در مسابقات جهانی مجازیخود موفق به کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک  برنز شدند.

محمد کاظم ادیبیان افزود: حسین علی زهی مدال طلا در رده سنی جوانان، عباس علی زهی مدال طلا در رده سنی نوجوانان (کمتر از ۱۴ سال)، ابوالفضل محمدی مدال نقره در رده سنی نوجوانان (کمتر از ۱۲ سال) و محمد مهدی بخشی مدل برنز در رده سنی نوجوانان (کمتر ۱۴ سال) را کسب کردند.

وی گفت: تیم این شهرستان به علت این درخشش ، یک تندیس و کمربند طلایی دریافت خواهد کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان زیرکوه افزود: برگزاری این مسابقات به صورت غیرحضوری و تاکید بر آن می‌تواند به ارتقای سطح این بخش از کاراته در شهرستان کمک کند و باعث ایجاد انگیزه و نشاط در بین جوانان شود.

 

 

 

 

 

مدیر آموزش و پرورش زیرکوه گفت: بیش از ۱۶۰۰ دانش آموز زیرکوه، مشکل اینترنت دارند.

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز،علی رضا  طالبی فر ، در کارگروه فناوری و مخابرات شهرستان زیرکوه گفت: از ۱۲۷ مدرسه زیرکوه ،۵۷ مدرسه ما دچار اختلال در اینترنت یا فاقد اینترنت است که جمعیتی بالغ بر ۱۶۷۰ دانش آموز را در بر می گیرد

 مدیر آموزش و پرورش زیرکوه خاطرنشان کرد: ۱۹۲۴ دانش آموز در شاد فعالیت ندارند که برخی از دانش آموزان علاوه بر مشکل اینترنت ، گوشی هوشمند ندارند که این دانش آموزان از طریق درسنامه مشغول تحصیل هستند.

 

 

 

 

 

رئیس دادگستری زیرکوه عنوان کرد:

برخورد جدی با شکار غیر مجاز در زیرکوه

رئیس دادگستری زیرکوه گفت:با هرگونه شکار غیر مجاز که باعث تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شود، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

عبدالله زاده رئیس دادگستری زیرکوه در گفتگو با پایگاه خبری زیرکوه نیوز،گفت: سودجویان هر ساله هزاران تله زنده گیری هوبره را در دشت‌های مرزی خراسان جنوبی برای زنده گیری و قاچاق این پرنده کمیاب به کشور‌های عربی جا‌گذاری می‌کنند که این اقدام نسل این پرنده را در معرض نابودی قرار داده است.

وی افزود:علاقه اعراب کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده هر ساله افرادی سودجو، مرزنشینان را تحریک به زنده گیری این پرنده کمیاب کنند و متاسفانه سود هنگفت شکار هوبره نصیب سودجویان و دلالان در سایه نشسته می‌شود و افرادی که در روستاها، تحت تاثیر حرف‌های واسطه‌ها می‌شوند به بهاء ناچیزی در غارت این سرمایه‌های زیستی شریک می‌شوند.

عبدالله زاده با بیان اینکه اکثر قاچاقچیان دستگیر شده افراد محلی و بومی منطقه بوده اند گفت:مردم محلی می‌توانند بهترین همیاران محیط زیست در برخورد با پدیده قاچاق پرندگان و جانوران باشند.

عبدالله زاده بیان داشت: به منظور حفظ و حراست از این سرمایه خدادادی و بویژه با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) پیرامون این موضوع که ( قضیه محیط زیست خیلی قضیه مهمی است همچنان که در قبال انسان ها احساس مسئولیت می کنیم باید در قبال طبیعت هم احساس مسئولیت کنیم و حفظ حریم محیط ز یست باید جزئی از فرهنگ عمومی شود ) با هرگونه شکار غیر مجاز و یاتجاوز به حیات وحش که نیز موجب تخریب درخچه های مرتعی از نوع طاق وقیچ میگردد بدون اغماض برخود خواهد شد .

 رئیس دادگستری شهرستان زیرکوه اظهار کرد: پرنده هوبره جزء پرندگان کمیاب و در خطر انقراض است و به استناد بند الف ماده ۱۳ قانون شکار و صید دارای مجازات سه سال حبس تعزیری  ونیز دارای ضرر و زیان ناشی از جرم برای هر قطعه هوبره سیصد میلیون ریال  میباشد، با متخلفین با اشد مجازات  برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت. در پایان بازدید نشستی با روسای ادارات محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد و مقرر گردید دشت‌های منطقه مرزی و دیگر حوزه شهرستان زیرکوه که موردتله گزاری واقع شده بیشتر مورد پایش قرار گیرد تا از قاچاق هوبره و تخریب مراتع جلوگیری گردد.

نخستین پروژه ورزشی طرح محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

نخستین پروژه ورزشی طرح محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

در مراسمی نخستین پروژه ورزشی طرح محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه به نام دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده با حضور سرار حزنی در رئستای افین به بهره‌برداری رسید.

 این پروژه با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال، در روستای افین احداث شده است و با افتتاح این پروژه ۴۰۰۰ نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

فرمانده سپاه شهرستان زیرکوه در مراسم افتتاح این پروژه به تفاهم نامه بسیج سازندگی برای پیشرفت و توسعه شهرستان زیرکوه اشاره کرد و افزود: کلنگ پروژه سالن ورزشی روستای افین از سال ۹۳ زده شد و اقدامات اجرایی آن انجام شد و با تلاش بسیج سازندگی و سایر نهادها به نتیجه رسید.

محسن کاری بیان کرد: در بحث تامین آب شرب در برخی از نقاط روستایی شهرستان مشکلاتی وجود دارد و در بحث احیای قنوات این شهرستان نیاز به همکاری داریم.

افتتاح ۳۰ پروژه ورزشی در استان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این مراسم از افتتاح ۳۰ پروژه ورزشی  رو باز در سطح استان خبر داد و گفت: سالن شهید پاسدار فخری زاده هفتمین سالن ورزشی چند منظوره‌ای است که از ابتدای سال افتتاح شده است.

حسن عزیزی به افتتاح سالن‌های سرپوشیده و استخر ورزشی در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: ۲۲ پروژه شامل چمن‌های کوچک و بزرگ مصنوعی فوتبال می‌شود.

وی افزود: این ۳۰ پروژه ورزشی با ۳۷ میلیارد تومان منابع دولتی و مشارکت فعال بخش ها و نهادهای انقلابی بهره‌برداری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: تلاش می‌شود بتوانیم ۲۰ پروژه شامل چمن مصنوعی بزرگ و کوچک و چهار سالن ورزشی چند منظوره را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

 

 

 

 

 

 

مدیر امور عشایری زیرکوه خبر داد؛
ذخیره ۳ هزار تن نهاده دامی در زیرکوه
حیدری ظرفیت ذخیره نهاده دامی درچهار سیلوی شهرستان زیرکوه را ۶ هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سه هزار تن ذرت علوفه ای در حال حمل به سیلو برای ذخیره سازی است.

«محمودرضا حیدری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: چهار سیلوی نهاده های دامی برای ذخیره نهاده دامی به ویژه ذرت علوفه ای دام در فصل زمستان در حال بهره برداری است.

مدیر امور عشایری زیرکوه گفت: تاکنون دو سلیوی ذخیره نهاده دامی زیرکوه پر شده و سومین سیلو در حال پر شدن و سیلوی چهارم در حال ساخت است.

وی ظرفیت ذخیره نهاده دامی این چهار سیلوی را ۶ هزار تن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار تن ذرت علوفه ای در حال حمل به سیلو برای ذخیره سازی است.

وی تصریح کرد: برای ساخت و آماده سازی چهار سیلوی ذخیره نهاده دامی در شهرستان زیرکوه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

مدیر امور عشایری زیرکوه با بیان اینکه ذرت علوفه ذخیره شده در این سیلوها با اولویت تأمین علوفه برای دام عشایر شهرستان زیرکوه است، اضافه کرد: نهاده های دامی در صورت نیاز بین تمام عشایر استان خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

حیدری پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت چهار سیلوی ذخیره نهاده دام در شهرستان زیرکوه را ۹۰ درصد عنوان و تصریح کرد: به زودی دسته بندی ذرت علوفه ای انجام و توزیع علوفه بین عشایر شهرستان و استان آغاز می شود.

وی بیان کرد: با وجود این سلیوها عشایر شهرستان زیرکوه در خصوص تأمین علوفه برای آذوقه دام مشکلی نخواهند داشت اما عشایر برای تأمین محصول جو و کنسانتره بازهم مشکل خواهند داشت.

مدیر امور عشایری زیرکوه در پایان با بیان اینکه محصول ذرت علوفه به دلیل داشتن قند بالا سبب پروار شدن دام می شود و برای دامداری های صنعتی مناسب است، گفت: در شهرستان زیرکوه دامداری صنعتی زیادی فعال نیست، لذا این محصول به درخواست استان به دامداری های صنعتی حمل خواهد شد.

 

 

بیش از ۴ میلیارد تومان برای مرمت قنوات زیرکوه هزینه می‌شود

بیش از ۴ میلیارد تومان برای مرمت قنوات زیرکوه هزینه می‌شود

 مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه گفت: براساس تفاهم‌نامه‌‎های منعقد شده و با مشارکت مردمی در سال جاری چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار در زمینه مرمت و احیای قنوات این شهرستان هزینه می‌شود که اقدامی جهادی و بی‌نظیر است.

مجید درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از محل منابع اعتباری ملی و استانی ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای مرمت قنوات شهرستان مرزی زیرکوه اختصاص یافته است.

وی گفت: با این اعتبار تا پایان سال مالی جاری ۳۵ رشته قنات را در شهرستان زیرکوه مرمت خواهیم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه بیان کرد: اکنون مرمت هفت رشته قنات در دست اجرا است و با توجه به تفاهم‌نامه جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی امسال در زمینه احیا و مرمت قنوات و اجرای خط انتقال کشاورزی تحول خوبی در شهرستان رقم خواهد خورد.

وی افزود: همچنین بسیج سازندگی به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه در زمینه مرمت قنوات مشارکت دارد و براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، بسیج سازندگی نیز برای مرمت قنوات شهرستان یک میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

درویشی عنوان کرد: در چند سال گذشته تمامی قنواتی که مرمت شده، حجم آبدهی آنها به شدت افزایش یافته و رضایت کشاورزان منطقه را در پی داشته است.

وی گفت: به دلیل ۲ سال متوالی ترسالی وضعیت آبدهی قنوات این شهرستان مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱۰ رشته قنات با دبی آب یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در شهرستان زیرکوه وجود دارد.

وی همچنین گفت: دانه روغنی گلرنگ اولین بار در راستای افزایش تنوع کشت و کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی در ۱۳ هکتار از اراضی زیرکوه کشت شد.

درویشی افزود: گلرنگ یکی از گیاهان صنعتی است که از دانه آن روغن خوراکی تهیه می‌شود، ضمن اینکه گل‌های این گیاه در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، علوفه این گیاه نیز دارای خاصیت غذایی بالا بوده و برای دام استفاده می‌شود.

وی حاصلخیز شدن خاک‌های زراعی پس از برداشت محصول، خرید تضمینی توسط دولت، چند منظوره بودن مصارف گیاه گلرنگ، هزینه‌های پایین تولید، نیاز آبی کم و مقاومت به تنش‌های محیطی و خشکی را از مهمترین مزایای کشت این محصول ذکر کرد.

بیش از ۱۱ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی زیرکوه به کشت محصول باغی و زراعی اختصاص دارد که از این رقم حدود ۶ هزار هکتار آن محصول باغی است.

شهرستان زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و شهر حاجی‌آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد.

 

 

 

 

 

۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا در زیرکوه پرداخت شد

۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات کرونا در زیرکوه پرداخت شد

 فرماندار زیرکوه گفت: از آغاز اجرای طرح پرداخت تسهیلات به اقشار و گروه‌های آسیب دیده از کرونا تاکنون ۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

محمدحسین عربشاهی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان زیرکوه افزود: درخصوص دریافت تسهیلات کرونا، ۸۶ متقاضی برای دریافت ۶۱۰ میلیون تومان تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: از این تعداد تاکنون ۵۰ متقاضی مبلغ ۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات را دریافت کرده‌اند و ۳۶ متقاضی در حال انجام اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات هستند.

فرماندار زیرکوه عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ویژه به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا یکی از مهمترین اقدامات دولت در شرایط موجود و در راستای حمایت از اقشار خاص است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: در مجموع تسهیلات ۲۹۱ طرح به میزان ۱۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده که اجرای این طرح‌ها باعث اشتغال ۳۹۳ نفر شده است.

عربشاهی گفت: باید تمهیدات لازم را برای اشتغالزایی در روستاها در دستور کار قرار دهیم و با ورود تسهیلات بانکی کمک حال تولیدکنندگان و کارآفرینان باشیم.

وی ادامه داد: روستاهای این شهرستان مرزی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که می‌توانند اشتغال پایدار ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*