سر مقاله

رضا ، کودک کار
و خودکشی…!!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
چند سال پیش در برنامه ماه عسل رضا علیخانی که هدفش گریاندن مردم و غلیان احساسی آنان در زمان افطار بود، با کودک کاری در استودیوی ضبط برنامه مصاحبه ای کرد که در پرسشی از او پرسید که چه آرزویی داری؟! رضا کمی می اندیشد و پاسخی می دهد که تا مدتها سوژه روزنامه ها بود، او گفت: آنقدر درگیر درآوردن لقمه نانی هستم که وقت ندارم آرزو کنم!! دیروز خبر رسید که رضایی که وقت برای آرزو کردن نداشته، خودکشی کرده و جسد بی جانش را یافته اند …!!!
شرم آور است که با شعارهای عدالت که مردم را از درون چنگ می زند و می خراشد و میلیون ها نفر هم چون رضا در حال جان کندن اند، در حال چرخیدن طبق عادت به دور خودشان هستند، بی نتیجه و بی انگیزه، جنگجویان پهنه سیاستش در حال جنگیدن و ریختن خون یکدیگرند، خونی که از آن بوی شهوت قدرت به مشام می رسد، خونی که بوی قانونمداری و ضابطه مندی نمی دهد، خونی که بوی متعفن رانت خواری، پولشویی و قاچاق صدها میلیاردی می دهد، خونی که با شعارهای صد تا یک غاز موج برمی دارد، خونی که با سیاسی کاری و بدل بازی جهش می کند…!!
ببینید در بحبوحه پایمال شدن حقوق مسلم و چپاول بیت المال چگونه به فحاشی این و آن و خیرات مرگ برای تمام دنیا راه می گشاییم، ببینید که چگونه بر سریر احساسات مردم سکه به نام خود نقش می زنیم، ببینید که در طی عبور از چند دهه ۶۰ میلیون نفر نیازمند حمایت های دولت اند…
بسیار تاسف بار است که نقد حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تماما چون آب در هاون کوبیدن و مشت بر سندان زدن است، این که چرا و به چه دلایلی سیاست هایی را به اجرا می گذاریم که دیگر ارزش امتحان کردن را هم ندارند و به عدم انعطاف خو کرده ایم و آن را وحی مُنزل می پنداریم و با تعصب و چشمان و گوش هایی بسته به چرخاندن درب بر همان پاشنه قدیم اصرار داریم سوالات بی پاسخی است که بسیاری پاسخ شان فقط سکوت و تکرار گونه های فیلم ها و سریال های تلویزیونی است…!!
متاسفانه نیاموختیم که چگونه باید در ازای اشتباهات مان که پرداخت بهایش بر گردن مردم است عذرخواهی کنیم و یا استعفا دهیم، برعکس همواره طلبکار آنان بوده و توپ را دایم در زمین آنان می غلطانیم و با توجیه مجموعه اشتباهات مان سعی بر پاک کردن صورت مسئله و فرار رو به جلو داریم…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*