گفته می شود / اگر به FATF بپیوندیم، ۸۰ میلیارد دلار صادرات و وارداتی که الان غیررسمی انجام می‌دهیم، متوقف می‌شود!

 

 

 

گفته می شود حسن بهشتی‌پور برخی از اقدامات آمریکا مثل ورود بمب‌افکن ب ۵۲ و ناوهواپیمابر نیمیتز را بسترساز این فضاسازی دانست و گفته « همه این‌ها به خاطر آن است که آمریکایی‌ها حدس می زدند که در سالگرد شهید قاسم سلیمانی ایران دست به عملیاتی بزند لذا این اقدامات آمریکا که برای هشدار ایران بود را انجام داد. هدف این بود که بگویند اگر شما عملیات کنید ما هم آمادگی داریم. در عین ها فضاسازی رسانه‌ای که پشتیبال گام اولشان بود را نیز انجام دادند».وی با اشاره به اینکه «احتمال جنگ همیشه وجود داشته است» گفت: «در شرایط فعلی اما این احتمال زیر ۵ درصد است».

 

 

گفته می شود معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به شناسایی و مسدود کردن ۴۵۰۰ پایانه فروش فعال در خارج از کشور، درخصوص برخورد با قماربازان گفته کسانی که اولین بار است در عمل مجرمانه قمار مشارکت می‌کنند، پیامک هشدار، بار دوم پیامک اخطار و دفعه سوم علاوه بر پیامک اخطار حساب بانکی آنها مسدود می‌شود و پرونده کسانی که به کرات اقدام به قمار کنند به دادگاه ارسال می‌شود.

 

 

گفته می شود سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته در سطوح بالا یعنی ۴۰ تا ۶۰ درصد امکان غنی سازی اورانیوم وجود دارد، کمااینکه در مصوبه مجلس هم است.

 

گفته می شود برخی نمایندگان مجلس یازدهم در حالی همچنان بی محابا و با ادبیات ناپسند رئیس جمهور و دولت او را خطاب قرار می دهند که پیش از این، اقداماتشان دو بار با تذکر رهبر معظم انقلاب مواجه شده بود. هر بار که صحن علنی مجلس برگزار می شود، روزی نیست که یکی از این نمایندگان هجمه تندی علیه رئیس قوه مجریه نداشته باشد؛ هجمه هایی که اگر صرفا مبتنی بر نقد کارشناسانه بود، بیانش حتما برای رفع اشکالات احتمالی در هر نهادی، مفید واقع می شد، اما مشکل اینجاست که این هجمه ها سوار بر کلماتی ناپسند و دور از ادب است که مغایر با شان نمایندگی و ادبیات بهارستان نشینی است و همین، تاسف افکار عمومی را در پی داشته است.تنها نتیجه ای که می توان از تداوم هتاکی ها به دومین مقام عالی کشور گرفت، آن است که مجلس یازدهم، مجلسی بی قرار و عصبانی است؛ تا حدی که آنان را از مقام ناظر به موضع ستیز و کینه جویی تنزل داده است.

 

 

گفته می شود مصباحی‌مقدم  گفته می‌گویند کسانی که خودشان دچار پولشویی هستند، نمی‌خواهند مبارزه با پولشویی دنبال بشود و از این جهت دو کنوانسیون پالرمو و CFT تصویب نشده است. در صورتی که قانون مبارزه با پولشویی در سال ۸۶ تصویب شده و دارد اجرایی می‌شود. وی اظهار داشت: ما سالانه ۴۰ میلیارد دلار واردات و ۴۰ میلیارد دلار صادرات داریم. این موارد چطور انجام شده است؟ این موارد رسمی نیست. اما اگر به این دو کنوانسیون ملحق می‌شدیم، دیگر هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم و حتی این مبادلات هم انجام نمی‌شد. اگر به FATF بپیوندیم، ۸۰ میلیارد دلار صادرات و وارداتی که الان غیررسمی انجام می‌دهیم، متوقف می‌شود!

 

 

گفته می شود وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه مواضع خصمانه این کشور علیه تهران، ۱۶ شرکت و یک فرد را در ارتباط با ایران تحریم کرد.

 

 

گفته می شود وزارت امور خارجه کره جنوبی  «سعید بادامچیان شبستری» سفیر ایران در سئول را در اعتراض به توقیف نفتکش این کشور احضار کرد.

 

 

 

گفته می شود رئیس جمهوری آمریکا در نطق حمایت انتخاباتی از ۲ نامزد سنای آمریکا از ایالت جورجیا،دموکرات‌ها را به سوسیالیسم و مارکسیسم متهم کرد و گفت سکوت‌ رسانه‌ها در این باره، شروع کمونیسم در این کشور است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*