پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت «روز جوان»


🔹« به نام قادر پاکِ توانا »
با توجه به اهمیت و جایگاه ویژۀ جوانان، میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان «روز جوان» نام‌گذاری شده است.
🔹انتخاب این مناسبت بزرگ تاریخی، از یک سو بر شأن و منزلت والای حضرت علی‌اکبر (ع) به عنوان اسوۀ ایثار و مردانگی و تصویری آرمانی از یک جوان واقعی تأکید دارد و از دیگر سو، جایگاه ممتاز و متمایز نسل جوان را گوشزد می‌کند.
🔹بدون تردید اگر به «نسل جوان» به عنوان «موتور محرکه» و «قوه عاقله» یک جامعه بی تفاوت باشیم، نشانه های خمودگی و رکود و سکون، در آن جامعه نمایان خواهد شد.
🔹جوانان ایران اسلامی همواره به‌ واسطه پیروی از اهل‌بیت (ع) و با بهره‌مندی از تعهد، تخصص، غیرت، خودباوری و ایمانی که دارند، نقش چشم‌گیر و قابل توجهی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران دفاع مقدس و همچنین سازندگی و عمران کشور داشته‌اند.
🔹جوانان برومند استان خراسان جنوبی نیز همواره در هویت، اندیشه، علم، غیرت، دانایی، میهمان نوازی و دفاع از کیان کشور ریشه داشته اند.
🔹امروز باید بیش از گذشته، زمینه های مشارکت جوانان و حضور آنان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراهم گردد تا بتوانند با عزم و اراده راسخِ خویش، قله های رفیع علم، نوآوری و پیشرفت را تسخیر کنند.
🔹امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید» نامگذاری شده، جوانان عزیز با تاسی از جوانِ دشت کربلا و با ایثار، عقلانیت و اخلاق، زمینه های رشد و بالندگی هرچه بیشتر استان در عرصه های مختلف را فراهم آورند.
🔹اینجانب خجسته میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را به همه جوانان فرهیختۀ استان خراسان جنوبی، به ویژه جوانان فداکاری که در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار دارند، صمیمانه تبریک عرض می نمایم.
🔹تردید ندارم که آینده ی ایران اسلامی را، کوشش‌های شما «میدان دارانِ گام دوم انقلاب» خواهد ساخت و اطمینان قلبی دارم که با تلاش، تدبیر و امید به آینده، فردایی روشن در انتظارتان خواهد بود.
🔹توفیق روز افزون همه ی شما گرامیان را از خداوند منان مسالت دارم.
🔹محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*