رئیس گروه آموزش‌های آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند: روزانه ۴۰۰ کلاس درس مجازی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

کلاته بجدی با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ کلاس دانشگاه بیرجند در سامانه آموزش مجازی این دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: تاکنون بیش از ۸۵ درصد دانشجویان از کلاس های مجازی استفاده کردند.

«مجید کلاته بجدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه از سال ۹۳ شروع به راه‌اندازی سیستم آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند کرده ایم، گفت: در این زمینه از جمله دانشگاه های پیشرو ایران و در شرق کشور بی نظیر هستیم.

 

رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان برای تمام اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه بیرجند در سامانه آموزش های آزاد و مجازی اکانت ایجاد شد، افزود: همه دروس دانشگاه به سامانه وارد شده و اساتید و کارمندان نیز کار با سامانه را در چندین کارگاه آموزشی فرا گرفتند.

 

وی با تاکید بر اینکه از ۲۰ اسفندماه سال گذشته تمام کلاس های نظری دانشگاه بیرجند به صورت مجازی از طریق این سامانه برگزار می شود، ادامه داد: در این سامانه ارتباط دوسویه است و کلاس های به صورت برخط برگزار می شود و دانشجو همزمان در کلاس حضور دارد و می تواند اشکالات درسی خود را مطرح و پاسخ را اساتید دریافت کند.

 

کلاته بجدی یکی دیگر از مزیت های سامانه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند را قابلیت ذخیره و آرشیو کلاس های دانست و بیان کرد: دانشجویانی که به هر دلیلی دسترسی به اینترنت در ساعت موردنظر برگزاری کلاس را ندارند، می تواند محتوای کلاس ضبط و ذخیره شده را مشاهده کنند تا از تحصیل بازنمانند.

 

رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ کلاس درس در سامانه آموزش مجازی این دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: تاکنون بیش از ۸۵ درصد دانشجویان از کلاس های مجازی استفاده کردند.

 

وی تصریح کرد: برخی از دروس عملی که به صورت غیرحضوری و الکترونیکی قابل ارائه باشد نیز با تشخیص استاد درس و تأیید گروه آموزشی، انجام می شود.

 

رئیس گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند افزود: در خصوص درس‏های عملی که مستلزم حضور دانشجو در محیط آموزشی دانشگاه، آزمایشگاه، مزرعه و غیره است، پس از صدور مجوز حضور دانشجویان در دانشگاه‏ها توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم‏گیری خواهد شد.

 

کلاته بجدی گفت: دانشگاه بیرجند با دانشگاه های دیگر سطح استان نیز مکاتبه داشته و برای کمک به آنان در برگزاری کلاس های آموزش مجازی اعلام آمادگی کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*