‌‌نیمی از جمعیت روستاهای خراسان جنوبی به حاشیه شهرها مهاجرت کردند

استاندار خراسان جنوبی گفت: در یک دهه اخیر بیش از نیمی از جمعیت روستاهای استان به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند.

‌‌نیمی از جمعیت روستاهای خراسان جنوبی به حاشیه شهرها مهاجرت کردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: سال ۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی از خراسان بزرگ جدا و استقلال یافت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی به لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور و از نظر جمعیت بیست و هشتمین استان کشور است که با افغانستان، فراه و هرات مرز مشترک دارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با ۶ استان کشور همسایه است بیان کرد: این استان دارای ۲۵ بخش، ۱۱ شهرستان، ۳۰ شهر و ۶۱ دهستان است.

معتمدیان با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌های استان بیش از ۲۷۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارند تصریح کرد: نرخ پراکندگی جمعیت در استان ۵٫۱ درصد است.

وی ۴۱ درصد جمعیت استان را روستایی عنوان و خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت استان زیر یک درصد است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع ۹۳ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی بیش از ۳۶ هزار پست اجرایی است یادآور شد: ۶۶ درصد پست‌های استان با تصدی و ۳۴ درصد بلاتصدی است.

معتمدیان با بیان اینکه ۸۹ درصد از پست‌های مدیریتی با تصدی و ۱۱ درصد بلاتصدی است اظهار داشت: از این تعداد ۷۱ درصد آقایان و ۲۹ درصد بانوان هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف بنیادین زیرساخت‌های استان و ضعف جاذبه‌ها درخواست‌هایی از کارکنان به سایر استان‌ها وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با کمبود شدید سهمیه استخدامی روبه رو هستیم که وزارتخانه کمتر توجهی به این امر داشته است یادآور شد: این امر باعث شده است دستگاه‌ها نتوانند نیروی مورد نیاز را جذب کنند و ماموریت‌های کاری با مشکلاتی روبه رو شود.

معتمدیان خواستار افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی خراسان جنوبی شد و اظهار داشت: امسال چند دستگاه مجوز استخدامی دارند که امید است این امر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صدور مجوز قراردادی برای برخی واحدها یادآور شد: درخواست ما این است که مجوز قراردادی برای برخی واحدها صادر شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*