آخرین خبر :

در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش سربیشه مطرح شد: اجرای کامل سندتحول نیازمندتعامل و همکاری همه دستگاه اجرایی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان نیازمند مشارکت، تعامل و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی استان به ویژه دستگاه های متولی فرهنگ است.

 محمد علی واقعی صبح امروزدر آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان سربیشه اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش کلاس خط مقدم و معلم مرجع فرایند تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی اجتماعی، نقش اساسی و بی بدیل در تربیت نیروی انسانی و تولید سرمایه اجتماعی و فرهنگی و در فرایند رشد و تعالی استان ایفا می کند، تصریح کرد: از منظر تعالیم انسان ساز مکتب اسلام، نظام تعلیم و تربیت از منزلت والا و بی بدیل برخوردار است و ما به عنوان دست اندرکاران این نظام، مسئولیت داریم تا در استمرار راه انبیاء الهی، زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان را در بهترین سنین فراگیری برای رهپویی در مسیر عبودیت الهی فراهم آوریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۷۱۵ معلم زن و مرد در آموزش و پرورش شهرستان مرزی سربیشه ابراز داشت: با تعالیم و عملکرد معلم است که دانش آموزان آنچه را «امروز» فرا میگیرند «فردا» در افکار و رفتار خویش متجلی می سازند؛  فعل و انفعالات آموزشی و تربیتی امروزبر چگونگی شکل گیری فرداهای دور و نزدیک تأثیر میگذاردو متقابالا آرمانها و اندیشه های فردا، چگونگی سامان‌یابی امروز را متأثر میسازد.

واقعی با اشاره به کسب ۱۴ رتبه ی زیر هزار توسط دانش آموزان این شهرستان در در آزمون سراسری سال گذشته، اضافه کرد: پذیرش ۱۷ دانش آموز شهرستان در دانشگاه فرهنگیان استان در سال گذشته یکی دیگر از افتخارات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سربیشه به شمار می رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: مدیریت در قاموس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از هوشمندی و توانمندی بالایی برخوردار باشد تا بتواند این حرکت سترگ و سرنوشت ساز را در سازمان بزرگ و گسترده آموزش و پرورش مدیریت کند و با برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت، فرآیند امور را هدایت و رهبری نماید.

گفتنی است در این مراسم از زحمات ارزنده جواد عباسی فر تجلیل بعمل آمد و محمد بهلگردی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش سربیشه معرفی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*