سرمقاله: درب‌های بسته شورای شهر و تصمیمات ابن الوقت…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / چندی قبل در یکی از روزنامه‌های استان تیتری جلب نظر کرد که سخت تفکر بر انگیز بود، مبنی بر این که جلسات شورای شهر بیرجند پشت درب های بسته!!!
سال گذشته آقایان شورای شهر بیرجند میهمان مدیریت پسماند مشهد یا مپ بودند که از زیر مجموعه‌های شهرداری مشهد است، اتفاقی که بسیار خوب و قابل قبول بود، یعنی استفاده از تجربیات کلانشهری چون مشهد، اما مشکل و گره کار زمانی به چشم می آید و می‌آزارد افکار عمومی را که سایر تجربیات شهرداری مشهد به فراموشی سپرده می‌شود!
چرا دوستان شورای شهر بیرجند از ساختمان و تالار شهر شورای شهر و تقسیم بندی ها و مسئولیت های شورایی‌ها بازدید نکردند تا با اتاق های همیشه گشوده تک تک اعضای شورای شهر برای حضور مردم عادی و بی تشریفات روبرو شوند! چرا تحقیق نکردند که جلسات شورای شهر مشهد در فضای مجازی به صورت زنده پخش می‌شود تا مردم در جریان صحبت ها و نقطه نظرات و تصمیم گیری‌های منتخبین خود قرار گیرند؟!!!
چرا آقایان متوجه نشدند که هر هفته یکی از اعضای شورای شهر به صورت تلفنی پاسخگوی مردم‌اند تا مشکلاتشان را بهتر درک کنند تا توان برنامه ریزی مستمر را داشته باشند!
چرا مردم بیرجند ارتباطشان با شورا تقریباً قطع است و کسی هم نمی‌پرسد که شما آقایان در پشت درب‌های بسته چه تصمیماتی و با چه انگیزه و هدفی برای مردم می‌گیرید؟! چرا شورای شهر و شهرداری احتمالاً کانالی را در فضای مجازی راه اندازی نمی‌کنند که مردم در جریان جلسات و تصمیم گیری کامل و مصوبات شورا قرار گیرند و یا در جریان عملکرد حوزه‌های گوناگون شهرداری و مصوبات آن قرار گیرند؟!
ظاهراً کسی به اصولی چنین مهم که حداقل های یک دموکراسی شهری است نه بها می‌دهد و نه اعتقادی دارد، هنوز همان سبک و سیاق های عهد قجری بر گرده زخمی این استان سنگینی می‌کند و منتخبین مردم که در زمان انتخاب بسیار از جنس مردم می‌شوند پس از جلوس بر مبلمان شورای شهر، تافته‌ای جدا بافته شده و امر بر آنان مشتبه می‌شود که کسی هستند و این توان را دارند که بدون مشورت با مردم برای آنان درپشت درب‌های بسته تصمیم سازی و تصمیم گیری کنند، این درست که مردم این دیار مطالبه گری خط قرمزشان است و هیچگاه به خود جرات خروج از این خط قرمز را نمی‌دهند، اما این دلیل بر بی حرمتی و توهین به شعور مردم نیست که در شهر آنان و با پول آنان و حق آنان هر چه خواستیم انجام دهیم و به هیچ کس هم پاسخگو نباشیم…!
شورای شهر متعلق به مردم است و کسی حق ندارد که این حق را نادیده انگارد…!!! لااقل طرحی مینیاتوری از یک کلانشهر را در مرکز استان مان پیاده کنیم…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*