رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند خبر داد: فک پلمپ از تمام اماکن ورزشی

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / در جلسه هم‌اندیشی انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند بر فعال شدن و برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری رشته‌های المپیکی راگبی و سپک‌تاکرا تأکید و ۴۰ ورزشکار برتر و فعال این هیأت تجلیل شدند. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند بیرجند از تسویه‌حساب بدهی‌های قبلی اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان به شرکت های برق، گاز و آب خبر داد و گفت: با پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری، تمامی پروژه‌های ورزشی بیرجند فک پلمپ شده که در نوع خود بی‌سابقه است. بازیار در جلسه هم‌اندیشی و تجلیل از برترین‌های هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به حساب ۴۳ هیئت ورزشی فعال شهرستان واریز شده که طی ۱۴ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. وی با بیان اینکه ۱۰۰ باشگاه ورزشی در شهرستان فعال هستند، گفت: ۱۵ باشگاه نسبت به تمدید پروانه خود اقدام نکرده‌اند که با پایان وقت قانونی و عدم توجه مدیران باشگاه‌ها، از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد. به گفتۀ وی با توجه به تعدد رشته‌های متنوع در انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند این هیئت می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب زمینه جذب کثیری از جوانان و نوجوانان را فراهم کند.
رشته‌های المپیکی راگبی و سپک‌تاکرا
در بیرجند فعال شود
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند از درخشش دارترهای شهرستان بیرجند در مسابقات قهرمانی کشوری و منطقه‌ای و دعوت به اردوهای تیم ملی ابراز رضایت کرد و گفت: در این توفیقات خانه دارت بیرجند و همچنین باشگاه‌های فعال این رشته ورزشی در شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه نقش بسزایی داشته است که مورد حمایت‌های مالی و معنوی اداره ورزش قرار خواهند گرفت. بازیار با تأکید بر فعال شدن سایر رشته‌های زیرمجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی، تصریح کرد: رشته‌های المپیکی همچون راگبی و سپک‌تاکرا باید در اولویت برنامه‌های راهبردی و اجرایی هیئت قرار گیرد و ما نیز در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حمایت‌های لازم را خواهیم داشت. وی خواستار هماهنگی با فدراسیون برای برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری تمامی رشته‌های زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند شد و افزود: در صورت به حدنصاب نرسیدن اینگونه دوره‌ها، هیئت نسبت به اعزام افراد متقاضی به کلاس‌های مربیگری و داوری سایر استان‌ها اقدام کند و اداره‌ ورزش و جوانان نیز از حمایت‌های لازم دریغ نخواهد کرد.
حضور دارترهای بیرجندی در اردوهای تیم ملی
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: به‌منظور ساماندهی و شناسایی استعدادهای بالقوه ورزشی خانه‌های دارت بیرجند در مجموعه ورزشی و سالن ورزشی سرو راه‌اندازی و تجهیز شده است. علیرضا محمدزاده افزود: برگزاری مسابقات دارت منطقه‌ای شرق کشور، میزبانی رقابت‌ ورزش‌های الکترونیک منطقه‌ای شرق کشور، فعال شدن انجمن پروازهای هوایی و برگزاری منظم لیگ‌های برتر دارت شهرستان بیرجند از دیگر فعالیت‌های این هیئت طی سال گذشته و امسال می باشد. وی از مقام آوری دارترهای بیرجندی در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای و کشوری خبر داد و عنوان کرد: فدراسیون انجمن‌های ورزشی طی مرحله‌های مختلف از مهدی خادم، ابوالفضل علیزاده، پوریا علی‌آبادی و آتنا بیگمی به اردوهای تیم ملی دعوت به عمل آورده است.
گفتنی است در این جلسه هم‌اندیشی حاضران از نبود داوران و مربیان رشته‌های راگبی، فوتبال‌دستی، طناب‌کشی و سپک‌تاکرا برای فعال کردن این رشته‌های بعضاً المپیکی گلایه داشتند و خواستار فعال شدن این رشته‌ها در شهرستان بیرجند شدند و در انتها از ۴۰ ورزشکار برتر، مربی، داور و مسئولان کمیته‌های انجمن‌های ورزشی شهرستان بیرجند با لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*