سرمقاله: ما همچنان درجا می زنیم…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / زلزله، سیل، طوفان، ریزگرد، آلودگی محیط زیست، مدیران زیاده گوی نالایق، اختلالات وسیع و اختلاس های گسترده مالی، قاچاق، طلاق، بی برنامگی، اختلافات فاحش طبقاتی، خط حاکم فقر، ناعادلانه تقسیم شدن منابع مملکت و بیت المال دربین مردم، نبود شانس مساوی و برابر برای دستیابی به مکنت و ثروت و رانت خواری و آقازادگی… مجموعه‌ای است که کشورمان را به سرازیری خطرناکی سوق داده و می‌دهد! اما طی سال های سال هیچ اتفاقی برای کاهش یا پیشگیری و یا از بین رفتن آن ها نیفتاده است…! راستی چرا این گونه است شرایط حکمرانان ما؟ چرا دائم بر امواج کوبنده و احساسی مردم سواریم اما هیچ شاهدی که قرار بر تغییر باشد در دست نیست؟!
آقایان در رسانه به اصطلاح ملی برای توجیه ضعف های ساختاری در مدیریت کلان مملکت، مصرانه بر این حرف پا می فشارند که در تمام دنیا از این دست اتفاقات طبیعی می افتد، در ژاپن، در آمریکا و اروپا و…اما هیچگاه نگفته و نمی گویند که آنان در کوتاهترین زمان ممکن دست به بازسازی و عبرت گرفتن از نقاط ضعف زده و شرایطی بسیار بهتر از زمان قبل را برای مردمشان فراهم آورده و زیرساخت های خویش را دائم ارتقا داده و تکمیل می‌کنند!
از زلزله بم که هزاران نفر را نابود کرد چند سال می‌گذرد؟ از زلزله منجیل چند سال؟ از سیلاب های کوچک و بزرگ در اقصی نقاط کشور چند سال می‌گذرد، زلزله کرمانشاه چه؟ ببینیم و ببینید که طی گذر سال های مدید هنوز در بم برخی مردم در کانکس ها بیتوته کرده و می کنند!
کار ما شده دامن زدن به احساسات مردم و نشان دادن مسئولینی که تا خرخره در گل و لای فرو می روند تا ثابت کنند جنسشان از جنس مردم است و عکس و فیلم تهیه کنند و برای نشان دادن این که کدام گروه زودتر به محل رسیده کلی هشتک و توئیت می‌سازند تا یکی را در افکار عمومی بر دیگری ارجح نشان دهند!
اینکه چرا همواره در جا می‌زنیم و از شلوغی و در هم ریختگی احساسات بی ریای مردم سوءاستفاده می‌کنیم نشان از نداشتن استراتژی مشخص و علمی و بدون آلودگی متعفن سیاسی است که گریبان این مملکت را گرفته و رها نمی‌کند و هیچکس توان و شجاعت شنا بر خلاف مسیر حرکت را نداشته و ندارد، ریا و تدلیس و چند چهره بازی کردن سیاسیون و لاشعور تصور کردن عوام و خویش را همه چیز پنداشتن و موج بازی سیاسی کردن، نتیجه‌اش همانی است که می‌بینیم و لمس می‌کنیم که منجر به در جازدن مملکتی می‌شود که با داشتن ۹ درصد ثروت جهانی و یک درصد جمعیت جهان کماکان و بی برنامه در فقر به سر می‌برد و فساد اداری و مالی از تولیدات آن است …!
ایرادی ندارد، می‌توانید تمامی این واقعیات تلخ را ردکنید و نگارنده را متهم به اتهامات فراوان کنید اما تغییری در صورت مسئله بوجود نخواهد آمد، حتی اگرآن را هم پاک کنید، آش همان آش است و کاسه همان کاسه…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*