قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان: پیگیری می کنم/ مردم قهستان خواستار تسریع در معرفی امام جمعه شدند

امروز خراسان جنوبی- حسین زاده / پانزدهم تیرماه بود که حجت الاسلام والمسلمین خزاعی امام جمعه وقت شهر قهستان به عنوان امام جمعه جدید شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان معرفی شد. از آن زمان بیش از ۹ ماه می‌گذرد و هنوز با وجود درخواست ها و پیگیری های شهروندان متدین و ولایتمدار قهستان، امام جمعه این شهر معرفی نشده است و این در حالیست که مردم این شهر با رفتن امام جمعه سابق خود به مرکز شهرستان درمیان به شدت مخالف بودند. یکی از شهروندان قهستان می‌گوید: مردم قهستان واقعا به حجت الاسلام و المسلمین خزاعی علاقه مند بودند و ایشان با عملکردشان در شهر قهستان در دل مردم جا باز کرده بودند و اگر قرار بر انتقال ایشان بود ای کاش حداقل به نظر مردم هم توجه می‌شد.
هر هفته کاهش جمعیت مردم در نماز جمعه قهستان را شاهد هستیم
وی می افزاید: به هر حال با وجود مخالفت مردم قهستان امام جمعه ما به مرکز شهرستان منتقل شدند و با آن که بیش از ۹ ماه از رفتن ایشان می‌گذرد هنوز نسبت به انتخاب امام جمعه جدید این شهر اقدام نشده است.
یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: متأسفانه هر هفته شاهد کاهش جمعیت حاضر در مراسم نماز جمعه شهر قهستان هستیم و این در حالی است که مردم این شهر و روستاهای اطراف آن به تدین و حضور در عرصه های مختلف و از جمله در سنگر نماز سیاسی عبادی جمعه زبانزد هستند.
نماینده ولی فقیه در استان به موضوع ورود کنند
شهروند دیگری می‌گوید: به نیابت از شهروندان مومن، خداجو و ولایت مدار قهستان از نماینده معزز ولی فقیه در استان حضرت حجت الاسلام والمسلمین عبادی که اتفاقاً با روحیات و خصوصیات مردم قهستان کاملا آشنایی دارند و نمایندگان ما برای همین موضوع خدمت ایشان رسیده اند درخواست می‌کنیم به این موضوع ورود فرمایند تا مطالبه به حق مردم ولایتمدار قهستان مبنی بر بازگشت امام جمعه سابق و یا حداقل معرفی امام جمعه جدید در اسرع وقت محقق گردد.
معرفی امام جمعه قهستان
مراحل نهایی را طی می‌کند
مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در این باره به خبرنگار ما می گوید: همانطور که در دیدار نمایندگان مردم شریف شهرستان با نماینده محترم ولی فقیه در استان هم اعلام شد پیگیری جدی برای انتخاب و معرفی امام جمعه جدید این شهر در دستور کار بوده و هست و هر هفته حداقل یک یا چند بار این موضوع را پیگیری کرده ایم. حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی می افزاید: پیگیری‌ها برای انتخاب و معارفه امام جمعه جدید شهر قهستان در حال حاضر مراحل نهایی خود را طی می‌کند و ان شاءا… به زودی خبر خوشی در این خصوص به مردم قهستان خواهیم داد.
به زودی امام جمعه معرفی شود
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان نیز با بیان اینکه این رسالت بر دوش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است و قطعا این شورا با توجه به هسته گزینش بخش کشوری خود قطعاً این موضوع را در دستور کار دارد، می‌گوید: در خصوص انتخاب امام جمعه شهر قهستان گزینه هایی هم مطرح شد و حتی تا مرحله اقدام پیش رفت و تعدادی از شهروندان قهستان به نمایندگی از مردم به صورت حضوری پیگیری هایی داشتند. حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی می افزاید: مردم عزیز قهستان در صحنه‌های مختلف انقلاب نقش آفرینی داشته اند و رزمندگان زیادی از این خطه در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند و شهدا و جانبازان زیادی نیز تقدیم اسلام و نظام اسلامی نموده‌اند و قطعاً من هم به نوبه خود این درخواست آنان را پیگیری خواهم کرد. وی اظهار امیدواری می کند: با پیگیری های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به زودی امام جمعه ای در شأن مردم عزیز قهستان و فرهنگ غنی آنان معرفی شود و بتواند در راستای وحدت و انسجام بیش از پیش مردم در این منطقه گام بردارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*