مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد: اکران ۱۵ فیلم در قالب پنجمین جشنواره فیلم فجر استان در سینما بهمن بیرجند

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اکران ۱۵فیلم شامل پنج فیلم در حوزه کودک و نوجوان و ۱۰ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران در قالب پنجمین جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی در سینما بهمن بیرجند خبر داد. ناصر نبی زاده روز گذشته در نشست خبری گفت: پنجمین جشنواره فیلم فجر استان همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کشور از روز جمعه ۱۲ بهمن ماه با اکران فیلم ها آغاز و تا پنج شنبه ۱۸ بهمن ادامه می یابد ضمن اینکه افتتاحیه جشنواره نیز امروز (۱۱ بهمن ماه) ساعت ۱۸ در محل سینما بهمن بیرجند برگزار خواهد شد.
به گفته وی اکران فیلم های حوزه کودک و نوجوان رایگان خواهد بود و هماهنگی هایی با آموزش و پرورش استان صورت گرفته تا دانش آموزان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. وی افزود: فیلم های حوزه کودک و نوجوان که اکران آنها۵/۹ صبح خواهد بود و از روز شنبه ۱۳ بهمن اکران این فیلم‌ها آغاز می‌شود شامل فیلم های لکنت، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان می باشد که فیلم های بنیامین و آخرین داستان انیمیشن و ۳ فیلم دیگر داستانی است و اکران این فیلم ها تا چهارشنبه ۱۷ بهمن ادامه دارد.
امکان تغییر در جدول اکران فیلم ها وجود دارد
وی اضافه کرد: فیلم های بخش مسابقه نیز شامل ۱۰ فیلم جاندار، بنفشه آفریقایی، ناگهان درخت، سرخپوست، سمفونی نهم، شبی که ماه کامل شد، طلا، مدیترانه، ایده اصلی و غلامرضا تختی خواهد بود که طبق برنامه زمانبندی از روز جمعه ۱۲ بهمن تا پنج شنبه ۱۸ بهمن در ساعات عصر و شب اکران خواهد شد که البته امکان تغییر در جدول اکران این فیلم‌ها به لحاظ همزمانی اکران در سراسر کشور و اینکه برخی فیلم ها هنوز مرحله پایانی فنی تولید را سپری می کنند وجود دارد. نبی زاده همچنین گفت: می‌توان تصویری از آینده سینمای ایران را در فیلم‌های کارگردانان جوان‌تر ترسیم کرد و ارزیابی از آثار کارگردان های با تجربه تر داشت.
اقبال مردم به سینماها
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ذکر اینکه چهار سینما در شهرهای بیرجند( ۲ سینما)، فردوس و قاین و ۳ سالن چند منظوره نمایش در شهرهای طبس، سرایان و نهبندان فعال می باشد، اظهار کرد: سینما روند اقتصادی دارد و فروش فیلم ها در سینماها نشان از افزایش اقبال مردم دارد به طوری که در استان خراسان جنوبی میزان فروش فیلم ها در سینماها و سالن های نمایش طی ۶ ماهه اول امسال نسبت به کل سال گذشته ۲ برابر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*