دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی خبر داد : احیای شعائر دینی بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران/ اجرای ۳۵۵۶ برنامه فرهنگی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در خراسان جنوبی

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی از اجرای ۳۵۵۶ برنامه فرهنگی و عمرانی همزمان با دهه فجر در سراسر استان خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین ملایی گفت: از این تعداد برنامه ۱۰۵۶ پروژه عمرانی خواهد بود که ۴ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال برای بهره برداری از آنها هزینه شده است.
وی افزود: ۲۵۰۰ برنامه هم در قالب فرهنگی، هنری و ورزشی در نقاط مختلف استان برنامه ریزی شده است. وی به تشکیل ۲۶ ستاد شهرستانی، ۲۵ ستاد بخش و ۶۴ ستاد در روستاهای پرجمعیت استان و ستادهای فرعی در تمامی ادارات و مساجد محلات اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در بیش از ۱۲۰ نقطه استان برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیش بینی شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم ۱۲ بهمن ماه در ۳۰ نقطه استان خبر داد و افزود: این مراسم در مرکز استان رأس ساعت ۹ صبح و در میدان امام خمینی (ره) برگزار می شود. حجت الاسلام ملایی هم چنین از برگزاری مراسم میهمانی لاله ها در۱۸ بهمن ماه و در ۴۶۰گلزار شهدای سطح استان خبر داد و بیان کرد: زنگ انقلاب نیز ۱۳ بهمن ماه در ۲۷۰۰ مدرسه استان نواخته می شود که این مراسم در بیرجند در هنرستان دخترانه هفت تیر به صورت نمادین ساعت ۳۰: ۹ دقیقه برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر ۱۰۰ یادواره شهدا، ۸۰ عنوان مسابقه مختلف فرهنگی، ورزشی، قرآنی، شعار نویسی و …. در استان برگزار و ۴۰۰روحانی و مبلغ به روستاها و مدارس خراسان جنوبی اعزام خواهند شد.
وی به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب از ۱۰ تا ۱۵ بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند اشاره کرد و گفت : برگزاری ۲۴ کرسی آزاد اندیشی، ۱۲ شب شعر و خاطره، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، ۶۴ جشنواره فرهنگی، علمی و قرآنی، نمایشگاه تمدن اسلامی در سطح مدارس، کارگاه آموزشی تبیین دستاوردها و سبک زندگی قرآنی و ۴۸همایش مختلف از دیگر برنامه های دهه فجر خواهد بود. دبیر ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بر لزوم حفظ شئون ایام عزاداری حضرت فاطمه (س ) تأکید کرد و افزود: احیای شعائر دینی و مذهبی بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی است که در همین راستا از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه مراسمی که مخالف این شئون باشد برگزار نخواهد شد. ملایی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی ایران می خواهند در جنگ نرمشان دستاوردهای نظام را زیر سؤال ببرند و آنها را تحقیر کنند، ادامه داد: امید به نظام و آینده با بیان دستاوردهای انقلاب باید در جامعه ترویج شود.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی یوم ا… ۲۲ بهمن ماه هم در بیش از ۱۰۰ نقطه استان برگزار می شود، گفت: بانگ ا… اکبر در شب ۲۳ بهمن ساعت ۱۹ در سطح استان طنین انداز خواهد شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*