در انتظار تحقق قول ۳۰ میلیاردی معاون رئیس جمهور

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: تمام تلاش و هدف ما این است تا استان هایی که تاکنون کمتر دیده شده اند بیشتر مورد توجه قرار گیرند و نیاز است که مسئولان هر منطقه به جد پیگیر باشند. محمدحسین بهشتی روز گذشته در جلسه ای که با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی و شرکت های دانش بنیان استان برگزار شد، بیان کرد: وقتی مصوبه و قولی داده می شود خود مسئولان استان هم باید پیگیر باشند تا حتما اجرایی شود که البته پارک علم و فناوری استان در این زمینه فعال است ولی نیاز به پیگیری های بیشتر می باشد تا مسئولان بالا دستی نیز به دنبال آن باشند. وی خاطر نشان کرد: تأکید ما بر این است که شرکت های این استان چارچوب های مورد نیاز برای طرح های کلان ملی را بدانند تا از این پس از خراسان جنوبی طرح های کلان بیشتری داشته باشیم.
تأکید بر حضور شرکت های خصوصی
رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ طرح کلان جاری در کشور داریم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیشتر بر بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان تأکید دارد. بهشتی تصریح کرد: بیشتر برنامه ها و حمایت هایی که مدون شده است برای شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی می باشد. وی افزود: در همین راستا از شتاب دهنده ها و پارک های علم و فناوری نیز حمایت های ویژه ای می کنیم چرا که شرکت های دانش بنیان قوی در آینده از دل همین سازمان ها بیرون می آیند. به گفتۀ وی عمده حمایت این مرکز ارائه تسهیلات می باشدکه بازپرداخت آن یک سال بعد از بهره برداری طرح است. وی تأکید کرد: شرکت ها حتما به دنبال کسب مجوز دادنش بنیان باشند چرا که حدود ۱۱۰امتیاز شامل حال آنها می شود.

اعزام شرکت های دانش بنیان آی تی استان
به نمایشگاه افغانستان
رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به سفر ستاری، معاون ریاست جمهوری به استان گفت: قول ۳ میلیارد تومان برای زیرساخت های مراکز رشد در این سفر داده شد که امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود. محمدعلی ناصری تصریح کرد: با اجرایی شدن این قول مشکل اعظم استان که فضای مناسب برای استقرار شرکت ها بود حل می شود. وی به نمایشگاه افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: نمایشگاه افغانستان تایید شده و در فروردین سال آینده برگزار می شود و قرار است شرکت های آی تی قوی به این نمایشگاه اعزام شوند و فقط حدود ۳۰ درصد از هزینه ها با خود شرکت ها است. ناصری تأکید کرد: از این پس خدمات بی شماری به شرکت ها خواهیم داشت و هنگامی که سطح خدمات دهی را ارتقا دهیم ارزیابی از شرکت ها را هم به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*