در همایش سالانه خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان مطرح شد: امسال تمام تعهدات استان در بازسازی عتبات عالیات محقق می شود/ لزوم تکریم زائران و تأمین خوراک فرهنگی آنان در اربعین حسینی

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / همایش سالانه خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان برگزار و طی آن از ۳۰ نفر از موکب داران اربعین حسینی، ۱۰ نفر از ائمه جمعه استان، ۱۰ نفر از فرمانداران شهرستان های استان و تعدادی از مسئولین تجلیل شد. در این همایش که روز گذشته در محل سالن امام علی(ع) مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار شد، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مردم استان خراسان جنوبی با وجود محرومیت ها و خشکسالی های مداوم، امسال سه میلیارد تومان به امور بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که با این کمک ها بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات استان در بحث بازسازی عتبات عالیات تا پایان سال جاری محقق می‌شود و این یک افتخار بزرگ برای مردم نیکوکار، مؤمن و سخاوتمند خراسان جنوبی است.
۲ برابر شدن امکانات موکب های استان
در اربعین امسال
موسی جوینده با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار متر مربع سنگ فرش صحن حضرت فاطمه(س) در بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در نجف اشرف با مشارکت مردم استان به پایان رسیده افزود: مردم خراسان جنوبی در پروژه ۱۳۰ هزار متر مربع سنگ فرش صحن حضرت زینب(س) مشارکت دارند ضمن اینکه ۱۴ هزار نفر از خانم های بافنده استان نیز سالانه حدود دو هزار مترمربع فرش برای کمک به بازسازی عتبات عالیات می بافند. وی با ذکر اینکه امکانات موکب های استان در اربعین حسینی امسال۵/۱ تا ۲ برابر شده بود، گفت: اسکان ۱۵ هزار زائر در هر شب، پذیرایی از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر با غذای گرم، پخت و توزیع ۴۰۰ هزار قرص نان و… از جمله اقدامات موکب های استان در اربعین حسینی بوده است.
ضرورت تکریم زائران و تأمین خوراک فرهنگی آنان در مراسم اربعین حسینی
جانشین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه موقت بیرجند نیز مشارکت در بازسازی عتبات عالیات و حضور در مراسم اربعین حسینی را یک فرصت الهی دانست. حجت‌الاسلام والمسلمین نوفرستی بر ضرورت تکریم زائران در پذیرایی ها و اسکان و نیز تأمین خوراک فرهنگی زائران اربعین حسینی توسط موکب داران تأکید کرد. در این مراسم ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت استان و از مداحان اهل بیت علیهم السلام به مرثیه سرایی پرداخت. در پایان نیز از ۳۰موکب دار، ۱۰ امام جمعه، ۱۰ فرماندار و جمعی از مسئولان به خاطر همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و مشارکت در مراسم اربعین حسینی تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*