سرمقاله: سکوت و فضاسازی خبری، عذرخواهی معنایی ندارد…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / مدیران ژاپنی و کره ای چه فرودست و یا بالادست، از صدر تا به ذیل با توجه به بار عظیم فرهنگی حاکم بر جامعه، آموخته اند که حق مردم وبه رسمیت شناختن آن از اصول اولیه حاکمیتی آنان است.
رئیس جمهور که بالاترین شاخص مدیریتی کره و یا نخست وزیر در ژاپن همواره در تیررس افکار عمومی وسیبل کاملا دست یافتنی رسانه ها هستند، چندی قبل بنا به دلیلی تأخیر درپرواز یکی از شرکت ها پیش آمد که رئیس جمهور را مجبور کرد به اندازه همان میزان تأخیر در برابر دوربین های تلویزیونی و مردم تعظیم کند و پوزش بطلبد، گاه به دلیلی در حیطه کار وزیری در مورد خدمت رسانی به مردم خدشه ای ایجاد می شود، وزیر مربوطه ضمن عذرخواهی سریعا استعفا می دهد !!!
ما یا باید نقاط ضعف مان راقبول کنیم و یا در انتظار تغییرات غیرقابل تصور باشیم، یا باید مدیران وحاکمان ما قبول کنند که نوکر مردم اند و همیشه باید بدهکار آنان باشند و یا با کبر و غرور طاغوت منشانه در انتظار روزهای بسیار سخت باشند…
این که نمی شود دانشجویان گروه گروه به مسلخ بروند و آقایان برای افکار عمومی تره هم خرد نکنند و به ریش همه بخندند چون می دانند که در کوتاه ترین زمان ممکن و ایجاد موج دیگری از عوامل سروته آن به هم خواهد آمد و آب هم از آب تکان نخواهد خورد همانگونه که در این دهه ها بوده و احتمالا خواهد بود.
اصولا مردم ما همیشه و به همه کس بدهکارند و حق هیچگونه پرسش و اعتراضی هم ندارند و باید همیشه تمام فشارها را تحمل کنند تا مدیران مان گزندی نبینند.
در طول بیش از سی سال فقط سه مدیر بنا به دلایلی استعفا دادند و این نشان از همان حس قدرت طلبی و عدم پاسخگویی به افکار عمومی است و داشتن یک حریم آهنین!
محسن رضایی نیز در توئیتی که نمکی شد بر زخم التیام نیافته خانواده های شهید و جانباز اعلام می کند که عملیات کربلای چهار با هزاران نفر شهید و مفقود و جانباز برای گول زدن دشمن طراحی شد….!!!چه دردی کشیدند مردم ما و چه کشیدند غواصان ما با دست های بسته و…
زوایای پنهان که کم کم نمایان می شوند آه از نهاد مردمی که آن همه اعتماد کردند بر می آورد…!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*