استاد تمام دانشگاه مانهایم آلمان: علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه آزاد بیرجند هستیم

استاد تمام دانشگاه مانهایم آلمان در دیدار با روسای دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با ظرفیت‌های دانشگاهی در این استان آشنا شد و نسبت به ایجاد تعامل علمی بین این دو دانشگاه ابراز علاقه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، توماس شوستر، استاد تمام دانشگاه مانهایم آلمان در دیدار با سیدحسن هاشمی، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با بیان اینکه علاقه‌مند به همکاری متقابل با دانشگاه آزاد بیرجند است، اظهار کرد: دانشگاه مانهایم عمری ۴۱ ساله دارد و کار خود را با پذیرش ۴۰ دانشجو آغاز کرده و اکنون ۳۸ هزار دانشجو دارد.
شوستر به ارائه توضیحاتی درباره نظام آموزشی آلمان پرداخت و ویژگی‌های نظام تحصیلی مشارکتی را برشمرد و افزود: به دلیل ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت بیش از ۹۰ درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه مانهایم در شرکت‌های مختلف استخدام می‌شوند.
هاشمی، رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی در این دیدار که جمعی از استادان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، با قدردانی از حضور این استاد آلمانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با بیان گزارشی از روند تأسیس، رشد و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه کمی و کیفی و تنوع رشته‌های تحصیلی، توانسته است به بستری مناسب برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی وسیع‌ترین نهاد آموزش عالی غیردولتی در ایران است، افزود: توسعه ارتباطات بین‌المللی در سرلوحه مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.
رئیس دانشگاه آزاد بیرجند گفت: علاقه‌مند به همکاری و تعامل دوجانبه با دانشگاه‌های آلمان هستیم.
در این دیدار امید شریعتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، گزارشی از توانمندی‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و خراسان جنوبی را ارائه داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*