سرمقاله: پولشویی های ظریف…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی می‌گوید، سپرده گذاران مؤسسات مالی ورشکسته وغیرقانونی بالای پنج میلیارد تومان مدت های زیادی است که برای پیگیری طلب خود مراجعه نکرده‌اند، چراکه می‌دانند بااجرای قانون ضدپولشویی باید مرجع تهیه آن را روشن وشفاف بگویند. کواکبیان نیز می‌گوید، درکشوری که ۱۵ میلیارد قاچاق و ۱۴ هزار میلیارد فرار مالیاتی و انواع سلطان سکه، شکر و دلار وجود دارد آیا می‌شود که پولشویی نباشد؟!!!
اعتیاد مجلس که توسط گروهکی پرصدا و دلواپس به استیضاح شروع شده اینک به سرشاخه‌اش علی لاریجانی نیز رسیده، نماینده نی ریز نیز فریادش بالاست که درد بی درمان وام های کلان وعدم پرداخت آنها و گرم شدن بازار ربا، نزول و فروش کلیه برای پرداخت وام های کوچک به شدت داغ و رواج دارد.
مثال‌های فراوان و مستدلی در دست است که نیازی به واگویه آن‌ها نیست که همگان نیک می‌دانند.
ظریف از پولشویی های کلان می‌گوید و حتما مدارک غیرقابل ردی نیز در دست دارد، آنگاه طرح استیضاح او به هیئت رییسه داده می‌شود، درشرایطی که اصلاً وضع اقتصادی و اجتماعی کشور نه این که جالب نیست که اتفاقاً خطرناک نیز هست، اما برخی نمایندگان برمبنای اعتیاد تلخ و مرگباری که دارند سعی در تضعیف و نابودی منافع ملی گرفته‌اند!! وگرنه هیچ عقل سلیمی دراین شرایط به خود اجازه چنین رفتارهای ضد منافع ملی را نمی‌دهد، این قانون ضد پولشویی چقدر برخی از برادران را به دردی جانکاه درانداخت که با تآسی به آن قصدشان جلوگیری از تصویب قانون آخر FATF یعنی CFT است!!
پولشویی درکشورمان آنقدر گندش درآمده که باهیچ آبی تطهیر نمی‌شود، لذا تمام سعی وتلاش وآسمان وریسمان کردن برخی از برادران دلواپس مجلس ضربه زدن به تمامی حیثیت و شرف مجلس است.
یا واقعیاتی که اظهر من الشمس است را قبول داریم که دیگر نیازی به نمایشات و شو آف های استیضاح در این شرایطش نیست ویا واقعیات را با سرکردن در زیر برف چون کبک نمی‌بینیم که دیگر برای این گروه از آقایان نمی‌شود کاری کرد و باید به دست دادگاه افکارعمومی و وجدان جامعه سپردشان، به آقایان توصیه می‌شود با ماهی یک میلیون تومان حقوق یک کارگر زندگی کنند تا ببینند چه گردن کلفتان شکم برآمده‌ای در ماراتن پولشویی شرکت می‌کنند…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*