اخبار کوتاه

خسارت ۲۰ میلیاردی فرسایش باد به خراسان جنوبی
امروز خراسان جنوبی – گروه خبر
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: سالانه ۲۰ میلیارد میلیون تومان باد به خراسان جنوبی خسارت می‌زند. نصر آبادی با بیان اینکه هجوم ماسه های روان به عرصه های کشاورزی، مناطق مسکونی در شهر و روستا، وقوع پدیده گرد و غبار و تشدید هر ساله ی آن در فصل طغیان بادهای سیستان، تخریب جاده ها، ضعف مرتع ها و کاهش پوشش گیاهی در دشت ها از مهمترین اتفاق های ناخوشایند فرسایش باد در خراسان جنوبی است، افزود: اگرچه اعتبار مصوب شده برای مقابله با بیان زدایی در استان به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است اما بیابان زدایی، از هر هکتار به ویژه در کانون های بحرانی به بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نخستین جشنواره ساخت عروسک های نمدی در خوسف
نخستین جشنواره عروسک های نمدی دست ساز ویژه دانش آموزان دختر متوسطه اول در خوسف برگزار شد. در این جشنواره۱۷ گروه دو تا سه نفره از مدارس متوسطه اول شهرستان شرکت کردند.
در پایان تیم های دبیرستان شهید شرفی معصوم آباد و حضرت زینب برتر شدند و آثار آنها آخر آذر در نمایشگاه هفته پژوهش به نمایش گذاشته خواهد شد.
آبرسانی به چهار محله عشایری سربیشه آغاز شد
مدیر امور عشایری سربیشه گفت: عملیات آبرسانی به چهار محله عشایری این شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال آغاز شد. حسین غلامی افزود: این طرح به طول پنج کیلومتر در منطقه مرزی کلاته همزه آغاز شد و دهه فجر امسال نیز تکمیل می شود. وی ادامه داد: با افتتاح این طرح آبرسانی، ۳۰ خانوار عشایری از نعمت آب بهداشتی برخوردار خواهند شد. غلامی عنوان کرد: در هشت ماه گذشته ۱۰ هزار متر مکعب آب به ۷۰ محله عشایری شهرستان ارسال شده که این حجم آب با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان و به وسیله سه تانکر سیار ارسال شده است.
مردم ۳۶ میلیارد ریال به بهزیستی خراسان جنوبی کمک کردند
معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ میلیارد ریال کمک مردمی در استان به صورت نقدی، غیرنقدی یا خدمات برای کمک به مددجویان این نهاد جمع آوری شده است. حسن رحیمی بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.
بیرجند، میزبان اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی
اولین اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی به میزبانی بیرجند برگزار می شود. دبیر اجلاسیه شهدای کشاورز کنگره ملی ۲ هزار شهید استان در نشست خبری گفت: اولین اجلاسیه شهدای کشاورز، ۸ آذر در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود. جویبان با اشاره به وجود ۲۱۳ شهید کشاورز در استان، افزود: پنج جلد کتاب شهدای کشاورزی با موضوع وصیت نامه و خاطرات آنان تالیف شده است که از ۳ کتابچه در مراسم اجلاسیه رونمایی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*