آخرین اخطار فرماندار بیرجند به راه و شهرسازی: تا دهه فجر ۷۸ هکتار اراضی سایت صنوف آلاینده واگذار شود/ دستگاه های نظارتی نشسته اند

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
فرماندار شهرستان بیرجند در آخرین اخطار به اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تا دهه فجر به این مجموعه مهلت داد ۷۸ هکتار اراضی سایت صنوف آلاینده را واگذار کند.
علی ناصری در شورای اداری شهرستان بیرجند با انتقاد از طولانی شدن روند واگذاری اراضی سایت صنوف آلاینده و با اشاره به اینکه قرار بوده راه و شهرسازی از دو سال گذشته وضعیت این اراضی را با رایزنی با سازمان ملی زمین و مسکن روشن کند، افزود: با وجود اینکه یکسال از واگذاری ۳ هکتار از این اراضی می گذرد هنوز اقدامی برای قطعه بندی آنها صورت نگرفته است که تا قبل از دهه فجر برای اتمام این مباحث به راه و شهرسازی مهلت می دهیم. وی ادامه داد: اگر صنوف برنامه ریزی شده برای انتقال به سایت اداری را منتقل کنیم باز هم صنوف آلاینده ای در شهر می مانند که ابقای این صنوف در داخل شهر پذیرفتنی نیست.
دادمان را کسی نمی شنود
وی با انتقاد از راه و شهرسازی و با بکار بردن این عبارت که زیر مجموعه این اداره فلج است و مطالبات مردم را جواب نمی دهد، گفت: من از ۱۰ سال پیش که درپست های مختلف استان و شهرستان مشغول هستم و از سه سال پیش که به عنوان فرماندار موضوع انتقال صنوف آلاینده را دنبال می کنم و این خواسته را بارها داد زده ام ولی گوش شنوایی وجود ندارد .
فرماندار بیرجند افزود : اسم دستگاه اجرایی راه و شهرسازی را در این جلسه عنوان کردم تا حساب کار دست بقیه دستگاه ها هم بیاید و کم کاری نکنند و پاسخگو باشند و در جلسات استانی هم این کم کاری ها منعکس خواهد شد.
افتتاح سایت جدید نمایشگاه بین المللی بیرجند در سال ۹۸
ناصری در ادامه با اشاره به کمبودهایی که در نمایشگاه فعلی بین المللی بیرجند وجود دارد و هم چنین تلاش بخش خصوصی برای راه اندازی سایت جدید نمایشگاه گفت: تأمین زیرساخت های پروژه با دولت بوده و بخش خصوصی به وظایفش عمل کرده بنابراین مشکل انتقال آب و برق مور نیاز پروژه باید مرتفع شود.
وی افزود: استاندار اسبق خراسان جنوبی هم به دستگاه های اجرایی دستور داده بود که از محل اعتبارات زیر بنایی این مشکلات را مرتفع کنند و از طرف دیگر جاده منتهی به نمایشگاه هم باید دوبانده شود تا مشکل تردد و حمل و نقل مرتفع شود. وی نمایشگاه فعلی را در شأن مرکز استان ندانست و اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات فعلی سال ۹۸ شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.
پروژه هایی که قابلیت افتتاح نداشته باشند حذف می شوند
وی گریزی به بازنگری طرح تفضیلی شهر بیرجند زد و انجام این طرح را برای شهر حائز اهمیت دانست و در ادامه از دستگاه های اجرایی خواست لیست پروژه های قابل افتتاح دهه فجرشان را اعلام کنند چرا که اگر پروژه ای قابلیت افتتاح نداشته باشد از لیست پروژه های دهه فجر حذف خواهند شد.
پرداخت تسهیلات ۴۱ میلیاردی اشتغال
پایدار روستایی و عشایری
فرماندار بیرجند از پرداخت ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شهرستان بیرجند در قالب ۱۲۴ طرح خبر داد و افزود : برای راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان که ظرفیت خوبی است از دستگاه های اجرایی می خواهیم عضویت در این شرکت تعاونی را جدی تر بگیرند.
مسئولان نظارتی نشسته اند
ناصری بسیاری از گرانی های موجود در بازار را واقعی ندانست و با بیان اینکه بخشی از این افزایش قیمت ها ربطی به افزایش قیمت دلار ندارد، ادامه داد: این درحالی است که مجموعه های نظارتی نشسته اند و آن چنان که باید و شاید بر بازار نظارت ندارند چرا که نیاز است کنترل بیشتری بر بازار صورت گیرد.
در این جلسه رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی استان و مدیر ورزش و جوانان شهرستان بیرجند به گزارش عملکرد مجموعه خودشان پرداختند. هم چنین در این جلسه شاهوردی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان، خسروی بعنوان فرمانده پلیس راهور، دکتر هاشمی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی، اطمینانی به عنوان رئیس دانشکده فنی و حرفه ای، بازیار به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان، محمدزاده آب و فاضلاب روستایی، بیجاری سرپرست شرکت نفت و شریف مقدم هم به عنوان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند معرفی شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*