پیگیر انتخاب بیرجند به عنوان شهر کتاب کشور در سال ۹۹ هستیم / هنرستان هنرهای زیبا نیازمند همراهی مسئولان بیرجند

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده / نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی روز گذشته ضمن بازدید از برخی پروژه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهر بیرجند برای پیگیری کمک به تکمیل این پروژه‌ها قول مساعد داد.
تالار بزرگ شهر بیرجند و هزینه‌کرد ۷ میلیارد تومانی
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه‌های در دست اجرای مجتمع فرهنگی هنری بیرجند (تالار بزرگ شهر بیرجند) سالن گلبانگ، ساختمان انجمن خوشنویسان و انجمن سینمای جوان، خانه فرهنگ و سالن علامه فرزان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازدید کرد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، جهت
مجتمع فرهنگی هنری بیرجند و یا تالار بزرگ این شهر در زمینی به مساحت ۷۰۰۰مترمربع تا سال ۹۶ مبلغ ۷ میلیارد تومان هزینه شده و اعتبار سال ۹۷ این پروژه هنوز ابلاغ نشده است البته قرار است در سال ۹۷ از محل اعتبارات ملی و استانی برای این پروژه تأمین اعتبار شود.
تکمیل سالن گلبانگ نیازمند ۵۰ میلیون تومان است
در سالن گلبانگ نیز تاکنون صندلی ها، کفپوش، بخشی از سیستم نور و صوت و دیوارپوش ها تأمین شده و با توجه به اینکه بنا بر احداث سالنی استاندارد با رویکرد نمایشی می باشد برای تکمیل این سالن به ۵۰ میلیون تومان دیگر نیاز است که در صورت اختصاص آن تا دهه فجر به بهره برداری می رسد. در بازدید این نماینده مجلس از ساختمان انجمن خوشنویسان بر ضرورت جذب کمک برای انجمن های هنری استان تاکید شد.
تکمیل خانه فرهنگ و نیاز ۵۰۰ میلیون تومانی
پروژه خانه فرهنگ ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در چهار طبقه شامل نگارخانه و سالن نمایش و سه طبقه اداری احداث شده و تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و به ۵۰۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.
افزایش گنجایش علامه فرزان به ۵۵۰ نفر
بازسازی سالن علامه فرزان نیز که بر اثر حادثه آتش سوزی از بین رفته بود طبق برآورد اولیه بین ۶ تا ۷ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون یک میلیارد تومان وام اختصاص یافته است و ظرفیت این سالن پس از بازسازی از ۳۷۰نفر به ۵۵۰ نفر افزایش می‌یابد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان این بازدیدها گفت: از ۴ سال پیش هر سال یک شهر را به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی می‌کنند و با توجه به ظرفیت های شهر بیرجند در این راستا پیگیر هستیم تا در سال ۹۹ شهر بیرجند به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود که در این راستا نیازمند مساعدت شهرداری و نهادهای دیگر در پیگیری نماینده مجلس هستیم.

به همراه آموزش و پرورش پیگیر ایجاد
هنرستان هنرهای زیبا هستیم
نبی زاده افزود: علاوه بر این در کار مشترک با آموزش و پرورش در راستای شکوفایی استعداد هنری جوانان و نوجوانان برای ایجاد هنرستان هنرهای زیبا به توافق رسیدیم و از آنجا که از معدود استان های فاقد هنرستان هنرهای زیبا در کشور هستیم و مقدمات اولیه کار را نیز انجام داده ایم امیدواریم این هنرستان از مهرماه سال آینده پذیرش هنرجو داشته باشد که در این خصوص نیز نیازمند مساعدت هستیم.
وعده نماینده مجلس برای پیگیری
وی همچنین خواستار برگزاری نشست هنرمندان، دست اندرکاران حوزه کانون مساجد و حوزه قرآن و مؤسسات قرآنی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد. حجت الاسلام عبادی نیز با اشاره به اینکه در خصوص این مسائل باید پیگیری های لازم از طریق وزارتخانه انجام شود، گفت: در هر کجا که کار با مشکل روبرو شد از ظرفیت نمایندگی مجلس برای پیشبرد کار استفاده خواهیم کرد و هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*