راهکار خانگی برای محو ترک‌های پوستی/ خط اخم را با این روش از بین ببرید/ تجربه داشتن مو‌های پرپشت با جوانه عدس/ با گیاهی خوشمزه به جنگ سرطان بروید /تاثیر دویدن بر تقویت مفاصل زانو

 ترک‌های پوستی را نامرئی کنید

یکی از بهترین مواد برای رفع ترک پوستی، تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای از بین بردن ترک‌‌های پوستی پیشنهاد می‌شود؛ می‌توانید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا و با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و روی ترک‌ها بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. ترک‌های پوستی بیشتر روی ران‌ها، پشت پاها، بازوها، شکم و باسن دیده می‌شوند همچنین با شروع بلوغ، جثه افراد سریع رشد می‌کند و چون رشد سریع است پوست توانایی وفق دادن خود با این تغییر جثه را ندارد و فیبرهای الاستین پوست که مسئولیت کشسانی پوست را  بر عهده دارند از هم شکسته می‌شوند؛

////

درمان خانگی برای رفع خط اخم

اگر پوست خیلی خشک و چروکی دارید روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع این چین و چروک و خشکی است؛ روغن نارگیل یا روغن زیتون را روی خط اخم و خط‌های پیشانی، به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید، همچنین می‌توانید روغن نارگیل را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و سپس روی پیشانی بمالید؛ علاوه بر این می‌توانید مقداری روغن کرچک را روی خطوط پیشانی خود بمالید و به آرامی برای چند دقیقه آن را ماساژ دهید تا یک شبانه روز روی صورت بماند، این روغن یکی از بهترین درمان‌ها برای خلاص شدن از شر خطوط اخم پیشانی است.

////

قهوه برای سلامتی چه فوایدی دارد؟

محققان معقتد هستند که قهوه گردش خون را بهبود می‌بخشد؛ جالب است بدانید که نوشیدن حدود ۱۴۰ میلی گرم قهوه تا ۳۰ درصد باعث افزایش گردش خون در مویرگ‌ها می‌شود، این سطح از افزایش گردش خون باعث بهبود اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن می‌شود که از فواید ناشی از آن، می‌توان به  بهبود عملکرد فرد در فعالیت‌های بدنی اشاره کرد چرا که با افزایش اکسیژن در بدن، گردش خون بهتر می‌شود و می‌توان کارها را بهتر انجام داد.

////

خواص جوانه عدس برای پوست و مو

یکی از بهترین کابردهای جوانه عدس، جوانسازی پوست و مو است؛ مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C و ویتامین E  موجود در جوانه عدس باعث افزایش تولید کلاژن پوست شده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک شایانی می‌کند، همچنین این ماده مقادیر بالای آهن و مس دارد که به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و با تقویت فولیکول‌های مو باعث افزایش رشد موی سر می‌شود.

////

با پیازچه سیستم ایمنی خون را تقویت کنید

پیازچه برای بهبود کل سیستم ایمنی بسیار خوب است، بنابراین مطابق نظر بسیاری از کارشناسان سلامتی، یک نوع به خصوص از پیاز، از جمله پیازچه، مقدار فراوانی مواد شیمیایی گیاهی، به خصوص فلانوئیدهایی مانند آنتوسیانین و کوئرستین در خود دارد، آن مواد شیمیایی گیاهی که در پیازچه وجود دارند برای بهبود قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی هستند، همچنین ترکیب فلاونوئیدها برای جلوگیری از سرطان مفید خواهد بود.

////

تاثیر دویدن بر تقویت مفاصل زانو

مطالعات نشان داده اند که دویدن می تواند سلامت مفاصل زانو را حفظ کرده و حتی شروع بیماری های انحطاط مفاصل نظیر پوکی استخوان را به تاخیر اندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیق جدید محققان دانشگاه بریگام یانگ در یوتا آمریکا نشان می دهد دویدن روزانه می تواند سلامت مفاصل و استخوان ها را حفظ کند.

برخلاف باور عمومی، محققان معتقدند دویدن موجب کاهش التهاب در مفاصل زانو شده و روند پیشرفت آن به سوی پوکی استخوان ا کُند می کند.

مت سالی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این باور که دویدن در مسافت طولانی برای زانوها بد است صرفاً یک افسانه است.»

در این مطالعه، محققان نشانه های التهاب در مایع مفصل زانو چندین مرد و زن سالم در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را قبل و بعد از دویدن اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند برخی نشانه های خاصی که آنها در مایع استخراج شده زانو به دنبالش بودند (دو سیتوکین موسوم به GM-CSF و IL-۱۵) از نظر میزان غلظت در شرکت کنندگان بعد از ۳۰ دقیقه دویدن کاهش یافته بودند.

زمانیکه مایعات مشابه قبل و بعد از شرایط غیردویدن استخراج شده بودند، نشانه های التهاب به میزان یکسان باقی مانده بودند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که در مورد افراد سالم و جوان، ورزش موجب ایجاد محیط ضدالتهابی می شود که می تواند در طولانی مدت برای سلامت مفاصل سودمند باشد.

حتی نتایج نشان می دهد ورزش می تواند شروع بیماری های انحطاطی مفاصل نظیر پوکی استخوان را به تاخیر اندازد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*