تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی-کاربردی خراسان جنوبی و دانشگاه غرجستان کابل امضا شد

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی خراسان جنوبی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی-کاربردی استان و دانشگاه غرجستان کابل خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علمی-کاربردی خراسان جنوبی و دانشگاه غرجستان کابل امضا شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابوالفضل فورگی‌نژاد در نشست همکاری متقابل آموزشی این دانشگاه با دانشگاه غرجستان کابل و موسسه تحقیقات علمی فراه افغانستان اظهار داشت: قدم‌های اولیه برای ایجاد بستر روابط بین‌المللی بین ایران و کشور همسایه برداشته شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی افزود: از مزایای این ارتباط هم زبانی ماست که امیدواریم موجب همدلی شود و ۶۵ درصد زبان دو کشور مشترک و گذشته تاریخی و فرهنگی مشترک داریم.

رویکرد دانشگاه علمی-کاربردی، پرورش افراد دارای تکنیک است

وی با اشاره به اینکه این تعامل و همکاری نه تنها می‌تواند در زمینه آموزشی بلکه در زمینه اقتصادی و تبادل کالا هم مؤثر باشد.

فورگی‌نژاد یادآور شد: شهرستان نهبندان ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افعانستان دارد و بازارچه دوکوهانه می‌تواند ظرفیت مناسبی برای این همکاری باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نظام آموزشی علمی کاربردی تکیه بر کارآفرینی با روش مهارت‌آموزی دارد و رویکرد دانشگاه پرورش افراد دارای تکنیک است.

فورگی‌نژاد گفت: این دانشگاه در ۴ حوزه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر فعالیت دارد.

دانشگاه غرجستان در عرصه رشته‌های کاربردی نوپا است

رئیس دانشگاه غرجستان کابل و موسسه تحصیلات عالی فراه افعانستان نیز در این نشست اظهار داشت: غرجستان دانشگاهی نوپا در افغانستان است.

ناصر علی رحمانی با اشاره به اینکه در این کشور بیش از ۱۰۰ دانشگاه خصوصی در سال ۸۸ از وزارت علوم  مجوز گرفته است گفت: در ابتدا  فعالیت دانشگاه با ۸ رشته شروع شد و بعد از آن مجوز شعبه فراه را گرفتیم و هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه غرجستان و ۸۰۰ دانشجو در فراه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما همکاری در رشته‌های کاربردی و مورد نیاز روز دنیاست افزود: این دانشگاه از نظر رشته‌های نظری به حد نصاب رسیده و خواستار پایه‌گذاری رشته‌های کاربردی هستیم.

ناهماهنگی بین رشته‌ها مشکل اصلی دانشگاه‌های کشور افعانستان است

رئیس دانشگاه غرجستان کابل و موسسه تحصیلات عالی فراه افعانستان خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با تدریس و آموزش رشته‌های پایه چون فناوری و پزشکی باید در عرصه‌های جهانی پررنگ شوند.

علی رحمانی تاکید کرد: هدف اولیه این سفر شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای طرفین در عرصه آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی ناهماهنگی بین رشته‌های موجود در دانشگاه‌ها و نیازهای کشور افعانستان است افزود: دلیل پیشرفت کشورهای صنعتی توجه ویژه به این موضوع است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*