اخبار کوتاه از خراسان جنوبی

 

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای خواهران در فردوس خبر داد.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محور بیرجند-قاین و بالعکس در روزهای پایانی هفته خبر داد.

 

مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: محوطه تاریخی «انجیرک» و تپه باستانی « عرب پُشته » نهبندان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۰ دستگاه مولد برق خورشیدی ثابت در مناطق عشایری استان نصب شد و همچنین پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن نهاده جو برای دام عشایر تامین شود.

 

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در طرح ویژه زمستانی امسال تعداد ۲۵۷ نفراز پرسنل راهداری شامل نیروهای کارگری،اپراتورماشین آلات ،نیروهای پشتیبانی و ستادی به صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت.

 

دبیر انجمن علمی زمین شناسی دانشگاه بیرجند گفت:کارگاه تخصصی گوهر تراشی در دانشگاه بیرجند راه اندازی شد.

وی افزود:این کارگاه با هدف مهارت آموزی، اشتغال زایی و فعالیت های کارآفرینی دانشجویان و به ویژه دانشجویان زمین شناسی در پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند راه اندازی شد.

 

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی گفت:جذب کمکهای خیران در حوزه بهداشت و درمان در استان از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش دارد.

 

مدیرکل راه آهن شرق  گفت: ۴ محور جدید حمل بار به مقصدهای زرین شهر، میان دشت، ترکیه و افغانستان  توسط راه آهن شرق ایجاد شد.

 

جلسه بررسی طرح آسمان و سحاب با حضور کریمان خراسانی فرماندار شهرستان نهبندان و کارشناسان بنیاد برکت کشور در خصوص بررسی تفکیک حوزه فعالیت صندوقهای بنیاد برکت و سایر نهادها دردفتر فرماندار برگزار شد.

کریمی فرماندار شهرستان قائنات در نشست هم اندیشی که پیراموان بررسی مسائل، مشکلات و نیازمندی های شهرستان قائنات با اعضای قبلی و فعلی شورای اسلامی شهر قائن در محل دفتر کارش داشت، عنوان کرد: وجه مشترک همه علاقه مندان به شهرستان قائنات، توسعه، تعالی و ارتقای شاخص های زندگی ((آرامش، آسایش و رفاه عمومی)) است که مستلزم همدلی، همراهی و همکاری همگان است و باور کنیم با توجه به محدودیت زمان و منابعی که مواجه هستیم؛ دوران اختلاف به اتمام رسیده است.

سید مهدی طلائی مقدم فرماندار طبس گفت: آموزش فنی و حرفه ای یکی از بهترین آموزش ها برای تربیت نیروی انسانی متخصص و اجرایی است و اولویت ما در بحث آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای است و در شهرستان طبس با توجه به محور های سند چشم انداز توسعه شهرستان در افق ۱۴۰۴ به رشته های مرتبط با گردشگری، رشته های مرتبط با پرستاری، درمانی و پزشکی و رشته های تربیت تکنسین و نیروی متخصص برای صنایع جوار ریلی و صنایع فرآوری معادن نیاز داریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*