همزمان با هفته دولت در استان انجام می شود: رونمایی از ۹۷۲ پروژه برای بهره مندی ۵۳۵ هزار و ۳۰۵ خانوار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: باتوجه به عملکرد خوب رسانه ها در رعایت صداقت، انصاف و دوستی در حوزه عمرانی استان هیچ مشکلی نداشته ایم و لذا از رسانه های استان به این لحاظ تشکر می کنیم.
مهندس علوی مقدم در نشست خبری خود که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار شد، ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: قصد داریم در راستای تأکیدات استاندار، صداقت و دوستی خود را در ارائه اطلاعات در خصوص تمامی رخدادهای حوزه عمرانی استان نشان دهیم چرا که معتقدیم رسانه ها به عنوان بازوان دولت در مقابل دشمنان نظام اسلامی ما که تلاش می کنند تا این نظام را ناکارآمد جلوه دهند، نقشی بی بدیل و بسیار مهم دارند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کاشتن تخم نفاق در بین مردم و مسئولان است، اظهار کرد: رسانه ها می توانند با انعکاس دقیق اطلاعات و اخبار نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند و همه ما اعم از قوای سه گانه و بخش های مختلف مردم در راستای اهداف نظام با اتحاد، همدلی و همراهی به دور از غوغا سالاری و عدم صداقت گام بر داریم.
رونمایی از ۹۷۲ پروژه در هفته دولت
معاون استاندار با ذکر اینکه پروژه های هفته دولت با وجود تمامی مشکلات و مشقات کمبود منابع و… در استان قابل توجه است، گفت: در هفته دولت از ۹۷۲ پروژه شامل ۹۱۹ پروژه آماده افتتاح و ۵۳ پروژه در مرحله کلنگ زنی در سطح استان رونمایی می شود.
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به روستا، افزود: از مجموع پروژه های مذکور تعداد ۶۷۱ پروژه روستایی و ۳۰۱ پروژه شهری می باشد که اعتبارات پیش بینی شده دولتی، سرمایه ای و تسهیلاتی برای این پروژه ها در مجموع ۴۱ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال می باشد که از این میزان ۳۱ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال اعتبارات دولتی و ۱۰ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال، اعتبارات سرمایه گذاری و تسهیلات است.
به گفته وی در مجموع بالغ بر ۵۳۵ هزار و ۳۰۵ خانوار از این پروژه ها بهره مند می شوند و اشتغال ایجاد شده نیز ۴۰۰۹ شغل خواهد بود. ضمن اینکه تعداد پروژه هایی که در هفته دولت امسال در استان به بهره برداری می رسد نسبت به سال گذشته افزایش ۵/۳۷ درصدی دارد.
پروژه های بالای ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اجرایی
وی در خصوص پروژه های بالای ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه های اجرایی استان در هفته دولت امسال نیز گفت: راه و شهرسازی ۱۲ پروژه با اعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال، اداره کل راه آهن شرق ۵ پروژه با ۶۴۳ میلیارد، راهداری و حمل و نقل جاده ای ۳۰ پروژه با ۲۲۴ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی ۱۵۶ پروژه با ۲۳۳ میلیارد ریال و صنعت، معدن و تجارت ۸ پروژه با ۲۴۸ میلیارد ریال در هفته دولت خواهند داشت.
مهندس علوی مقدم ادامه داد: دهیاری ها در سطح استان ۲۶۲ پروژه با اعتبار ۱۶۸ میلیارد ریال، شرکت توزیع نیروی برق استان ۱۲۹ پروژه با ۷۳۸ میلیارد ریال، آب و فاضلاب روستایی ۲۰ پروژه با ۲۳۰ میلیارد ریال، شرکت گاز ۶پروژه با ۲۶۲ میلیارد ریال را در هفته دولت امسال دارند.

رونمایی از پروژه های راه آهن، بهداشت و درمان و معادن بعد از هفته دولت و احتمالا
با حضور وزرای مربوطه
مهندس علوی مقدم با بیان اینکه از پروژه های مربوط به راه آهن، بهداشت و درمان و معادن بعد از هفته دولت و احتمالا با حضور وزرای مربوطه رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: احتمالا تعداد پروژه های هفته دولت بیشتر از تعداد اعلام شده خواهد بود زیرا بخشی از پروژه ها به لحاظ اینکه دستگاه ها اطمینان ۱۰۰ درصدی برای بهره برداری و اجرای آن نداده بودند را در لیست نیاورده ایم.

۱۷۶ پروژه در بیرجند افتتاح یا عملیاتی
می شود
فرماندار بیرجند گفت: هفته دولت امسال ۱۷۶ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
به گزارش ایرنا علی ناصری افزود: از پروژه های یادشده ۱۶۸ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
فرماندار بیرجند بیان کرد: پروژه های افتتاحی شامل ۵۸ پروژه شهری و ۱۱۰ پروژه روستایی است که عملیات اجرایی هشت پروژه ویژه شهر بیرجند با ۹ میلیارد تومان هم آغاز می شود.
وی گفت: از هشت پروژه ویژه شهر بیرجند چهار پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب شهرستان در خصوص آب رسانی به صنوف آلاینده، اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب شهر بیرجند، آغاز عملیات قطعه سوم فاضلاب مهر شهر و بازسازی یکی از مخازن آب شهری با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۹۸ میلیون تومان است.
ناصری افزود: چهار پروژه از هشت پروژه شهر بیرجند مربوط به شهرداری و شامل فاز دوم چهارشنبه بازار، سوله پردازش زباله، بازارچه محلی ملاصدرا و طرح توسعه سالن اجتماعات بهشت متقین با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان است.
وی یادآور شد: در سال جاری ۴۷ پروژه توسط دهیاری های بخش مرکزی بیرجند با اعتبار ۴ میلیارد و ۴۳۳ میلون تومان به بهره برداری می رسد که نسبت به سال قبل ۲۶۰ درصد افزایش رقم اعتباری دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*