سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد: تاسیس اولین هنرستان هنرهای زیبا در استان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در استان خبر داد و گفت: تفاهم اولیه را با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان داشته ایم و قول این کار داده شده است. موسوی کیا روز گذشته در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی عنوان کرد: در این هنرکده قرار است تمام انواع رشته های هنری از جمله موسیقی، رشته های نمایشی، سینمایی و هنری برای ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم شود. وی تاکید کرد: تمام تلاش و توان خود را داریم که حتما این هنرستان برای اولین بار در استان به سرانجام برسد. به گفتۀ وی با راه اندازی این هنرستان نمود هنری دانش آموزان را نشان خواهیم داد تا بهتر بتوانند برای ارتقای خود تلاش کنند.
امکانات اندک هنری در استان
این مقام مسئول در جمع دانش آموزان مقام آور خاطر نشان کرد: در این مسابقات، استان های پر مدعا و پر از امکاناتی حضور داشته اند و اینکه ۱۱ دانش آموز در این مسابقات رتبه های اول تا چهارم را از آن خود کرده اند خیلی خاص می باشد. موسوی کیا تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر امکانات هنری محدودیت های زیادی دارد و اینکه دانش آموزان خراسان جنوبی به این جایگاه رسیده اند در ابتدا به استعداد آنها برمی گردد و بعد به تلاش های شبانه روزی که داشته اند. به گفتۀ وی در مقابل این تلاش ها باید حداقل امکانات فراهم شود ولی در استان حوزه هنری هنوز به جایگاهی که باید دست نیافته است. وی به موسسات آموزشی هنر هم اشاره کرد و افزود: از نظر امکانات فقیر هستیم.
خواستن توانستن است
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: این دانش آموزان نشان دادند که خواستن توانستن است و با تلاش و ممارست می توان به کمبودها فائق شد. موسوی کیا ادامه داد: اگر باور داشته باشیم و مستعد آن کار باشیم با تلاش افراد و دست اندرکاران تعلیم و تربیت و کمک خانواده ها می توانیم به قله های پیشرفت دست پیدا کنیم و جبران محدودیت ها را داشته باشیم. وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در این سند باید تحولی بنیادین در تربیت دانش آموزان صورت گیرد تا فقط به رشد علمی و فناوری توجه نشود. به گفتۀ وی باید توجه کرد که هر چه فردی از نظر علمی به قله های رفیع برسد با ایمان و رشد دیگر خصلت ها است که می تواند آن را به جهت درست هدایت کند. این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا در سند، تحولی در تربیت فکری، جسمی، روحی، هنری، ورزشی، علمی و فرهنگی ایجاد خواهیم کرد تا تمام این جنبه ها و حوزه های مختلف متوازن با هم رشد پیدا کنند. موسوی کیا خاطر نشان کرد: هر کس که در کاری پیشرفت کند مسئولیت اجتماعی نشر آن علم را باید انجام دهد. به گفتۀ وی آموزش و پرورش هم با تمام توان در تلاش است که تحولات بنیادین را در راستای بهبود جامعه و رشد متوزان دانش آموزان در تمام جنبه ها داشته باشد.
تغییر جایگاه آموزش و پرورش
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرروش استان نیز در این جلسه عنوان کرد: مسابقه هدف نیست و باید از آن عبور کرد و به رتبه های بالاتری دست یافت. جعفری افزود: باید تلاش کنیم سند آموزشی متحول و از حالت مسابقه خارج شود. وی تصریح کرد: این بدین منظور است تا به نوعی ما آموزش دهیم که دیگر دستگاه ها مسابقات برگزار کنند و از ما بخواهند در آن شرکت کنیم نه اینکه اکنون دانش آموزان در موسسات و بخش های خصوصی آموزش می بینند و ما فقط مسابقه برگزار می کنیم.
۱۱ هنرمند دانش آموز
به گفتۀ جعفری این مسابقات در راستای عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین و تحقق اهداف تربیتی و فرهنگی و توسعه فنون و مهارت های مورد نیاز فرد و جامعه و تعامل بین دانش آموزان، همچنین تامین و غنی و سازی اوقات فراغت آنها برگزار می شود. این مقام مسئول تصریح کرد: این المپیاد فرهنگی و هنری درون مدرسه ای به منظور رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به فرهنگ و هنر ملی- اسلامی برگزار می شود. وی بیان کرد: از طریق انگیزه بیشتر و رقابت سالم با هدایت و نظارت اعضای ستادهای برنامه ریزی و اجرایی در همه سطوح، طرح ریزی و اجرا می شود و به همین منظور سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری با حضور ۱۴۷ هزار و ۶۹۶ نفر رشته در سطح استان در ۵ بخش هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، رسانه و فضای مجازی و هنرهای آوایی برگزار شد.به گفتۀ وی این مسابقات از ۱۸ تا ۲۹ مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد. وی اعلام کرد: در رشته های گروهی، گروه سرود همگانی دختران دبیرستان شرف از شهرستان سرایان رتبه اول کشوری و گروه سرود همگانی دبستان دخترانه سما از شهرستان فردوس رتبه دوم کشوری را به دست آوردند. جعفری ادامه داد: در رشته های انفرادی نیز محمد عباسی در گرایش کاریکاتور و فاطمه سنجری در پته دوزی از بیرجند رتبه اول کشوری، کیارش گندمی در داستان نویسی از بیرجند، مسعود احمدی درمیان از درمیان در تکنوازی دوتار و محدثه دلاکه در رشته گلیم بافی از بیرجند رتبه های دوم را از آن خود کردند. او اضافه کرد: همچنین در نقالی فاطمه امینی از فردوس سوم شد، در گرایش نشریه الکترونیکی علی رهنی محبوب و مهدی بهمدی ثانی از فردوس چهارم شدند و میترا شهابی در تکنوازی سنتور از بیرجند، مائده شیخی در وبلاگ از فردوس و سعید رهنی از درمیان در شعر چهارم شدند. در همین راستا از تمام این افراد در این مراسم تجلیل شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*