با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می گیرد بهره برداری و کلنگ زنی ۱۷ پروژه با اعتبار ۴۰میلیاردی تامین فلوشیپ نازایی و فوق تخصص کلیه، خواسته استان از آقای وزیر

۱۷ پروژه طی هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی طی روز های چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری با اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد تومان در شهرستان های بیرجند، قاین و سرایان بهره برداری و کلنگ زنی می شوند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تشریح برنامه های سفر وزیر بهداشت به استان از افتتاح سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی با صرف اعتبار ۹ میلیارد تومانی، افتتاح کلنیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان ولی عصر (عج) با زیر بنای ۱۶۲۰ متر مربع و اعتبار ۵/۳ میلیارد تومانی و افتتاح ساختمان شماره دوی دندان پزشکی به عنوان پروژه های قابل افتتاح در مرکز استان نام برد و گفت: این پروژه ها چهار شنبه شب بعد از پرواز ساعت ۱۹ وزیر به استان به بهره برداری خواهند رسید.
دکتر کاظم قائمی از بازدید مرکز ناباروری ،مرکز یادگیری و آزمون های جامع الکترونیک ، مرکز اطلاع رسانی پزشکی و مرکز مانیتورینگ دانشگاه که تا ۷۰ درصد مراکز بهداشتی و بیمارستانی استان را کنترل دارد و کلنگ زنی ساختمان شماره یک دندان پزشکی بعنوان دیگر برنامه های سفر وزیر در مرکز استان یاد کرد و افزود: ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ شب چهار شنبه نیز جلسه ای با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران ستادی از سراسر استان و هم چنین مردم با وزیر بهداشت در سالن شهید رحیمی بیرجند برگزار می شود که دکتر بلالی مود میهمان ویژه این مراسم خواهد بود.
نبود فلوشیپ نازایی و فوق تخصص کلیه یک دغدغه
وی از نبود فلوشیپ نازایی و فوق تخصص کلیه در خراسان جنوبی به عنوان یک مشکل و دغدغه مهم یاد کرد و با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت به استان تلاش می شود این خواسته ها با قول مساعد مقام عالی وزارت محقق شود، ادامه داد: بیماران دیالیزی در استان به فوق تخصص کلیه نیازمندند که امید است این خواسته در این سفر محقق شود.
افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان قاین
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به برنامه های وزیردر روز پنج شنبه در شهرستان قاین اشاره کرد و گفت: افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان قاین با زیربنای ۷۸۰ متر مربع و اعتبار ۵/۲ میلیارد تومانی ، افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۷۵۰ میلیون تومانی یک خیر (دکتر قائمی ) ، افتتاح مرکز غربالگری سرطان بیمارستان شهدای قاین با زیر بنای ۵۷۵ متر مربع و اعتبار ۵/۱ میلیاردی، مرکز جامع تصویربرداری این بیمارستان (سی تی اسکن ) با زیربنای ۳۵۰ متر مربع و اعتبار ۵/۴ میلیارد تومانی و ساختمان همراه سرای بیمارستان در دو طبقه از برنامه های وزیر بهداشت در شهرستان قاین خواهد بود.
کلنگ زنی بیمارستان دوم قاین با حضور وزیر
در صورت جانمایی زمین
دکتر قائمی با اشاره به پیگیری های نماینده مردم قاین در مجلس برای احداث بیمارستان دوم در این شهرستان افزود: اعتبار این پروژه مصوب شده و چالش فراروی آن در حال حاضر جانمایی زمین مناسبی است که از امروز کارشناسان وزارت بهداشت با حضور درقاین این موضوع را پیگیری می کنند که در صورت مشخص شدن وضعیت زمین این پروژه هم با حضور وزیر کلنگ زنی خواهد شد.
بهره برداری از اورژانس مجهز شهرستان فردوس
وی از بهره برداری از اورژانس مجهزشهرستان فردوس به عنوان یکی از پروژه های مهم دانشگاه در این سفر یاد کرد و گفت: ساخت این اورژانس ۸ ماه بطول انجامیده که شامل بخش های اورژانس، زنان، ldr ، ۴ اتاق عمل ، بخش icu و nicu می باشد که قطعا نظر وزیر را جلب خواهد کرد .
وی اعتبار هزینه شده برای ساختمان این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : برای تجهیز این بیمارستان هم حدود ۳ الی ۴ میلیارد تومان با همکاری وزارت خانه هزینه شده که تاکنون رایگان در اختیار استان قرار گرفته است .
تلاش برای اخذ مجوز اورژانس تروما
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تلاش برای اخذ مجوز ساخت اورژانس تروما در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند از وزیر بهداشت به عنوان یکی دیگر از خواسته های مهم دانشگاه یاد کرد و با اشاره به کسب اجازه از نماینده ولی فقیه در استان برای راه اندازی این مرکز گفت: با توجه به حجم تصادفات جاده ای در استان راه اندازی این اورژانس ضروری است که تلاش می شود در حد مرکز تروما تجهیز و ساخته شود.
دکتر قائمی مدت زمان پیش بینی شده برای ساخت این مجموعه را ۲ سال با اعتبار ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی عنوان کرد و به پرسنل و نیروهای بیمارستان امام رضا (ع) اطمینان داد حتی یک نیروی خدماتی هم بعد از انتقال بیمارستان تعدیل نخواهد شد.
وی با بیان اینکه دو طبقه از بیمارستان رازی در حال حاضر خالی است و بخش های بیمارستان امام رضا(ع) به این مجموعه منتقل خواهند شد، افزود : مردم و پرسنل باید این سختی را تحمل کنند چرا که با بهره برداری از این اورژانس کمک زیادی به حوزه درمان در استان خواهد شد.
استقرار دستگاه سی تی اسکن در طبس، نهبندان و فردوس در آینده نزدیک
وی هم چنین به پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت سالن آمفی تئاتر دانشگاه اشاره و اظهار امیدواری کرد تا اوایل دی ماه این پروژه هم به اتمام برسد تا در سفر وزیر بهداشت برای بهره برداری از این پروژه خواسته مردم درمیان و سربیشه هم برای حضور وزیر در این شهرستان ها محقق شود.
وی اظهار امیدواری کرد در صورت داشتن زمان ، وزیر بهداشت در سفر فعلی به استان با مردم سرایان هم دیداری داشته باشد.
استقرار دستگاه سی تی اسکن در شهرستان های فردوس، طبس و نهبندان در آینده نزدیک خبر خوش دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مردم استان بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*