قدمی مثبت برای رفع مشکل واحدهای صنعتی استان شرکت تعاونی تامین کننده مواد اولیه واحدهای تولیدی وارد فاز عملیاتی شد

تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی کوچک بویژه واحدهای فعال در حوزه پتروشیمی یکی ازمعضلاتی است که این روزها بخش تولید را در خراسان جنوبی با مشکل مواجه کرده مشکلی که در کارگروه تخصصی گفت وگوی دولت با بخش خصوصی که دو هفته گذشته با حضور استاندار برگزار شد بررسی و مقرر شد این بحران با تشکیل شرکت تعاونی تامین کننده مواد اولیه به قید فوریت مرتفع شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در راستای همین دستورالعمل در گفت و گو با خبرنگار ما از وارد فاز عملیاتی شدن این دستورالعمل خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری هایی که از یکسال گذشته برای تشکیل این شرکت تعاونی صورت گرفته در حال حاضر شاهد انتخاب اعضای هیات مدیره این شرکت هستیم که در ادامه کار برای ثبت شرکت منتظر اعلام نظر اداره ثبت اسناد و املاک هستیم.
جرجانی با بیان اینکه واحدهای کوچک نمی توانند خرید های کمتر از ۳۰۰ تن را بصورت مستقیم از بورس داشته باشند، افزود: همین مساله باعث شده تولید کنندگان این واحدها از طریق واسطه ها در حاشیه بازار تهران و مشهد مواد اولیه خود را با قیمت بیشتری خریداری کنند و گاها برای تهیه مواد اولیه از این طریق هم با مشکل مواجه هستند .
وی ادامه داد: شرکت های تعاونی تهیه مواد اولیه می توانند بطور مستقیم با سر جمع کردن مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از بورس خریداری داشته باشند و ما از چند مدت قبل به شرکت تعاونی تهیه مواد اولیه کشور فعال شدن شرکت تعاونی استان را اعلام کرده ایم که به محض ثبت شرکت ، اعضای هیات مدیره که بخش خصوصی هستند خرید مواد اولیه را در دستور کار قرار خواهند داد.
وی از عدم استقبال واحدهای تولیدی برای عضویت در این شرکت تعاونی طی یکسال گذشته بعنوان یک مشکل یاد کرد و گفت: در حال حاضر با حداقل اعضا شرکت تعاونی شکل گرفته که با توجه به مشکلات فعلی واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه افزایش اعضا را خواهیم داشت .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی تاکید کرد: تنها واحدهایی می توانند از خدمات این شرکت تعاونی استفاده کنند که عضو این شرکت باشند.
جرجانی اظهار امیدواری کرد: مشکل تامین مواد اولیه واحدهای کوچک و متوسط استان از این طریق مرتفع شود. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم از راه اندازی این شرکت تعاونی به عنوان راه حل مناسبی در رفع مشکل تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی یاد کرد و به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی درگیر این مشکل هستند اتاق بازرگانی هم در کنار شرکت شهرک های صنعتی و هم چنین شرکت تعاونی مواد اولیه استان خواهد بود .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*