سرمقاله/آقایان!! به دنبال مقصر نگردید…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
برآیند مدیریت کلان کشور شرایطی است که داریم می بینیم، هیچ دولتی را مقصر ندانید!
مقصر کسانی بودند و همچنان هستند که نگذاشتند و نمی گذارند تا مردم از حقایق و واقعیات کشورشان مطلع گردند، آنانی هستند که بنام مصلحت اندیشی بر روی تعفن ناشی از فسادهای اقتصادی و اداری و مناسبات فرهنگی اجتماعی سرپوش گذاشتند و همچنان می گذارند، آنانی هستند که پس از سال ها همچنان جرات ندارند که بگویند تمام سازمان های نظارتی عریض و طویل در کار مبارزه با فساد ناموفق بوده و پروژه های شان در پس این چهاردهه شکست سنگینی خورده، آنانی بودند و هستند که می دانند برای هر مسئول نظارتی باید یک ناظر و برای آن ناظر نیز نظارتی ویژه نهاده شود تا پروژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و مبارزه با پولشویی و قاچاق سوخت و ارز و طلا در نطفه خفه شود.
وقتی فساد نهادینه می شود تقریبا تمامی ارکان جامعه از صدر تا به ذیل در آن قاب قرار گرفته و چون دانه های زنجیر به هم متصل شده و متأثر از هم می شوند.
وقتی تو نمی توانی بدون رابطه حتی لیوانی آب بیاشامی، وقتی نمی توانی بنام تقیه کردن دروغ نگویی، وقتی دروغ گفتن عادتی عادی می شود و برایت فضیلت می آورد، وقتی حتی نمی توانی با تفکر تشریعی ات مال و پولت را بنام خمس و زکات نیز پاک کنی چرا که آلوده به ربای مرکب عملیات بانکداری است، وقتی نمی گذارند و نمی توانی شفاف سازی کنی تا که به درفشی داغ تو را متنبه نکنند، وقتی شعار جای شعور را می گیرد، وقتی بنام سیاست منافع ملی را در زیر پایت له می کنی، وقتی درک مناسبی از واقعیات جامعه ات نداری و نمی خواهی بفهمی مردم چه می گویند، وقتی فریاد اعتراض مردم را وابسته به اجانب می پنداری و دائم به دنبال سرنخ و دستی می گردی که از آستین دشمن خارج شود، وقتی دچار کیش شخصیت می شوی، وقتی ماده اولیه مسموم به کارخانه تولیدی عرضه می کنی و انتظار محصولی پاک و مطهر داری، وقتی نمی گذاری قلمی به راحتی بچرخد و افشا کند تمام گندهای شعاردهندگان مفت خور را، وقتی نمی گذاری بنام مصلحت اندیشی پیگیری بسیاری از مفاسد انجام گیرد …
چه انتظاری از چنین جامعه ای داری؟ مردم تا چه زمانی باید ببینند و دم نزنند، مردم را چه فرض کرده ایم؟ مردم را تا به کی می توان با ایجاد حواشی مختلف سرشان را گرم کرد و شیره مالید؟ این همه سال مهلت و مدت کمی نیست و در این مدت چندین نسل سر برآورده اند و دیگر با هر حرف و حدیثی و تشری و این و آن را مقصر دانستن و قبول مسئولیت نکردن اقناع نمی شوند!
باید تمام مسئولین و مدیران خرد و کلان کشور چه لشکری و چه کشوری در هر منصب و لباس و مسئولیتی که در این سال ها داشته اند بیایند پای کار و یک بار، فقط یک بار صادقانه کژی ها و اشتباهات شان را رو در رو به مردم بگویند و نتایج حاصله را نیز به گردن بگیرند!!!
چرا کسی حرف نمی زند، از چه می ترسید؟ مردم می بخشندتان به شرطی که مرد باشید و مسئولیت بپذیرید، نگذارید تا در دادگاه وجدان عمومی محاکمه شوید، قرار نیست تا ابد شما آن سوی میز با تفرعن و غرور بنشینید و مردم را نوکر خود فرض کنید.
دیگر زمان حساب پس دادن است، هنوز هم قبول ندارید که در این آشفته بازار مردم کوچکترین تقصیری ندارند بجز یک تقصیر؟!! آن هم اعتمادی بود که نثارتان کردند، حال پاسخ شان را بدهید!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*