فرمانداربیرجند با اشاره به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان تاکید کرد:همه پای کار

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه هدف ما برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان در حد اعلای کیفیت است، بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها و ادارات در این راستا تأکید کرد.ناصری روز گذشته در چهارمین جلسه ستاد شهرستانی کنگره سرداران، امیران و ۲هزار شهید استان، افزود: وظایف مستقیم هر اداره در کمیته ها مشخص می شود و صورتجلسات کمیته ها نیز باید به مدیران هر دستگاه و نیز به ستاد شهرستانی کنگره ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه استارت کنگره ۲ هزار شهید استان از ششم شهریورماه زده می شود، ویژه برنامه های هفته دولت و برگزاری کنگره را دو وظیفه مهم در شهریورماه ذکر کرد و گفت: اداراتی که پروژه برای هفته دولت ندارند از هم اکنون تمام هم و غم خود را معطوف به کنگره ۲ هزار شهید استان نمایند و کمیته مالی و پشتیبانی ستاد نیز پیگیر عقد قراردادهای کمیته ها باشد. ضمن اینکه نیازمندی های محل برگزاری اجلاس نیز باید از طریق کمیته مربوطه پیگیری و به ستاد شهرستانی کنگره نیز اعلام شود.
تاکید بر جلوگیری از مراجعات مکرر به خانواده های شهدا
وی بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتر و دقیق تر برای جلوگیری از تعدد مراجعات به خانواده های شهدا و موازی کاری در این زمینه تأکید و تسریع در جمع آوری آثار و اسناد برجای مانده از شهدا را خواستار شد و تصریح کرد: باید مشخص باشد که جمع آوری آثار و اسناد مربوط به هر شهید در چه مرحله ای قرار دارد و در تهیه لوح های کنگره برای آغاز سرکشی از خانواده های شهدا نیز باید تسریع شود.
ناصری همچنین گفت: کمیته ناظر بر تدوین و چاپ کتب و آثار ادبی نیز باید در راستای ارتقای سطح کیفی تألیفات پیگیری نماید تا مطالبی در خور شأن و منزلت شهدا برای چاپ و انتشار آماده شود.
وی افزود: شهرستان بیرجند مرکز ثقل برگزاری کنگره است اما به هر حال استانی بودن این کنگره نیز باید خود را نشان دهد و همه کارها بر دوش شهرستان بیرجند انداخته نشود.
فرماندار شهرستان بیرجند در پایان با بیان اینکه دستگاه ها به طور مرتب موضوعات مطروحه در جلسات کمیته ها را رصد کنند، گفت: مصوبات ابلاغی به کمیته ها برای اجراست و برخی اقدامات را نباید به روزهای آخر موکول کرد و قطعا اینکه دستگاهی با توان کمتری به بحث کنگره ۲ هزار شهید استان ورود کند و یا خیلی موضوعات را جدی بگیرد، پذیرفتنی نیست و همه باید با تمام توان و امکانات پای کار بیایند.
دبیر اجرایی ستاد شهرستانی کنگره ۲ هزار شهید استان نیز در این جلسه گفت: در شهرستان بیرجند ۶۰۰ شهید داریم که برای سرکشی از خانواده های آنان باید گروه هایی مشخص شود و سرکشی ها آغاز گردد.
پایان عملیات اجرایی نمایشگاه از حرا تا حرم تا آخر هفته
سرهنگ محمد صادق احمدی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری مباحث عمرانی نمایشگاه از حرا تا حرم به پایان می رسد و وارد فضای طراحی و نقاشی می شویم، افزود: امیدواریم با هم افزایی با بنیاد شهید و حفظ آثار کارها سرعت بگیرد و از ابتدای شهریورماه نیز کارهای زیرساختی و بحث نور و صدا را پیگیر خواهیم شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز با اشاره به پیگیری های خوبی که برای جمع آوری آثار و اسناد مربوطه به شهدا در دست انجام است، گفت: کار جمع آوری آثار شهدای دانش آموز و باقیمانده شهدای بسیج و سپاه باید سرعت بیشتری بگیرد و البته با محدودیت زمان و اینکه به خانواده شهدا بعضا مراجعات مکرر برای جمع آوری آثار و اسناد می شود پیشنهاد می کنیم که کمیته ای فرعی، پیگیر این موضوع شود تا مشکل مرتفع گردد.
فخر افزود: ۲۹ کتاب در حوزه حفظ آثار آماده گردید و در زمان خودش ارائه خواهد شد. در این جلسه برخی از مدیران دستگاه ها نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*