استعفاها از کجا شروع می شود

استعفای محمدباقر نوبخت در هفته گذشته ، شوک بزرگی به دولتمردان وارد کرد و نشان داد که می شود در سطوح بالا هم به میز و صندلی تعلق خاطر نداشت. حالا تنها باید منتظر ماند و دید که مابه ازای نوبخت در استان ما چه کسانی هستند؟ و اصولا آیا مدیران در سطوح بالای مدیریتی در استان به استعفا اعتقادی دارند یا خیر؟ و یا اینکه معتقدند مرگ حق است اما برای همسایه .
استان خراسان جنوبی که در چهاردهمین سال تشکیلش قرار دارد، این روزها با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است که عمده آن ها به صنعت مدیران و عملکرد نادرست آنان باز می گردد. اما تاکنون هیچ کدام از مدیران استان شهامت استعفا نداشته اند و گویی منتظرند تا از مدیران رده بالا، یکی پیش قدم شده و الگوی دیگران شود. به راستی استعفاها از کجا شروع خواهد شد؟
استاندار خراسان جنوبی گفت: وقتی دولت اعلام می کند که بدون همراهی و تعامل دیگران، قادر به اداره مملکت نیست، بدون بزرگنمایی باید گفت تأکید بر وجود مشکلات در تمامی بخش ها و به ویژه حوزه اقتصادی اجتناب ناپذیر است.
اشتغال جایگاه خدمتی از سوی مدیران ناکارآمد ضرورتی ندارد
محمدمهدی مروج الشریعه در سومین جلسه شورای اداری استان که همزمان با میلاد فرخنده امام هشتم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت افزود: با وجود اوضاع و احوال فعلی کشور ممکن است دایره تصمیمات و آنچه در چارچوب ارائه خدمات به مردم است، بیشتر شود که ساختار کار در جلساتی در عالی ترین سطوح مدیریتی کشور و رؤسای سه گانه، برخی مجریان و منتخبین مجلس با تنفیذ مقام معظم رهبری مشخص گردیده و به تائید ایشان رسیده که همین مدل به استان ها نیز ابلاغ شده و یا ابلاغ خواهد شد تا به فرموده مقام معظم رهبری بتوانیم از این پیچ نیز عبور نماییم. وی با اشاره به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری مدیران دولتی باید روحیه برخورد با مشکلات و شجاعت در اقدام را دارا باشند، اظهار کرد: اگر مدیری نمی تواند در این مقطع این مسئولیت سنگین را به دوش بکشد، ضرورتی ندارد جایگاه خدمتی را اشغال کرده و بی جهت وقت خود و مردم را بگیرد و بهتر است مسئولیت را ببوسد و کنار بگذارد و این امر شوخی بردار و تعارف بردار هم نیست. استاندار تصریح کرد: بدون آنکه بخواهیم بزرگنمایی کرده و هراسی در جامعه ایجاد کنیم و یا حاشیه پردازی نماییم ما در رفتارمان به مردم نشان می دهیم که با تمام قوا به عنوان خادم در کنارشان هستیم و شرایط را درک می کنیم و به کمک آنها هم نیاز داریم و حتی اگر شرایط بدتر و تحریم ها بیشتر شد باید قوی تر از قبل پیش برویم.
فعالان عرصه تولید و کار نباید احساس ناامیدی و ناتوانی کنند
وی در ادامه خطاب به فرمانداران و بخشداران گفت: باید در قبال بخش ها و هسته های مختلف مردم که در این وضعیت به تولید و کار مشغولند به گونه ای عمل کنیم که احساس ناامیدی، عجز و ناتوانی نداشته باشند. آقایان مدیر! اوضاع فعلی را متفاوت با اوضاع و شرایط قبل تصور کنید و با همه توان مدیریتی خود در صحنه حاضر باشید و همه سیستم و ساختار خود را آماده کنید زیرا دشمنان برای هرگونه مانع تراشی و سنگ اندازی در تمامی بخش ها برنامه ریزی کرده اند و مقابله با توطئه های دشمنان نیازمند هوشمندی است.
پس از عبور از فضای فعلی برای به هم پیچیدن فرصت زیاد است
مروج الشریعه افزود: به عنوان رئیس شورای تامین استان به همه مدیران و اصحاب رسانه استان نیز می گویم وقتی از این فضا عبور کنیم فرصت برای به هم پیچیدن زیاد است اما در این شرایط شما که جزو مهمی از داستان و ماجرا هستید کمک کنید تا بتوانیم به اتفاق از این پیچ حساس عبور کنیم.
کارت زرد مدیران به ازای هر ترک تشریفات
استاندار بر لزوم استفاده دستگاه ها از تولیدات داخلی استان برای پروژه ها تاکید کرد و این موضوع را از راههای حمایت از واحدهای تولیدی استان دانست و تصریح کرد: مباحث مربوط به قیمت کالاها نیز قابل تفاهم است و باید اصل را براستفاده از تولیدات استان بگذاریم و دستگاه های نظارتی نیز همراه هستند.
مروج الشریعه بار دیگر تاکید کرد: برای عبور از شرایط فعلی نیاز به عزم جدی، همدلی، وحدت و تلاش شبانه روزی داریم که ان شاءا… با کمک شما مدیران و همراهی مردم این مسیر را به خوبی طی خواهیم کرد.
ضرورت توجه به مشکلات اصحاب رسانه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز با بیان اینکه در ارائه خدمات در استان با هدف ایجاد و تقویت امید در جامعه با توجه به فضای سنگین و خاص کشور اهتمام خوبی داریم، گفت: در بعد مسایل امنیتی و حفاظت از تاسیسات و امکانات نیز به اهتمام بیشتری نیاز است.
اسماعیلی خواستار توجه بیشتر به خبرنگاران و رفع مشکلات آنان از جمله گلایه آنها از عدم همکاری لازم از سوی روابط عمومی دستگاه ها در رابطه با دغدغه مربوط به عدم ارائه آگهی تبلیغاتی از سوی دستگاه ها شد و افزود: تعامل برای اجرای منشور حقوق شهروندی و منشور دوباره ایران و برنامه های سیاسی دولت، اهتمام و برنامه ریزی و آمادگی بیشتر برای برگزاری باشکوه کنگره ۲ هزار شهید به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال در استان، ارتقای شفافیت در عملکرد و لزوم توجه به مبارزه با فساد که البته در استان خیلی در این حوزه مشکل نداریم، ضرورت توجه به سازمان های مردم نهاد و حمایت از آنها به عنوان بازوان دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف و نیز اهتمام بیشتر برای گرامیداشت هفته دولت نیز باید در دستور کار قرار گیرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: با پیگیری ها و تلاش های قابل تقدیر همه مدیران استان در جذب اعتبارات سال ۹۶، همه اعتبارات در بخش نقدی جذب شد و در بخش اسناد خزانه نیز ۸۵ درصد جذب داشتیم و مابقی نیز تا پایان مهلت داده شده، جذب خواهد شد.
تغییر ساعت کاری فقط با هدف صرفه جویی در مصرف برق
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری نیز در این جلسه گفت: براساس بخشنامه ابلاغی از ۳ تیرماه تا ۳۱ مردادماه ساعت آغاز کار و پایان کار در دستگاه های اداری استان یکساعت به جلو کشیده شده و هدف نیز تنها صرفه جویی در مصرف برق می باشد که تحقق آن همکاری مدیران و کارکنان دستگاه ها را می طلبد و نظارت برعملکردها در این راستا نیز اعمال و تا پایان مردادماه گزارش مربوطه ارائه خواهد شد. عابدی با اشاره به مسایل روز و بحث تنظیم بازار، اظهار کرد: با توجه به اقدامات مغرضان و مفسدان اقتصادی از ۱۶ تیرماه تیم بازرسی معاونت بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان به صورت موثر در مرکز استان و شهرستان ها ارائه خدمت می کنند و تعامل سایر دستگاه ها نیز در این راستا ضروری است.
وی در پایان از انتصاب فرهاد فلاحتی (نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان، اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علیزاده رئیس اتاق اصناف استان و لکزایی مدیرشعب بانک های تجارت در استان به عنوان آخرین انتصابات در خراسان جنوبی نام برد و از زحمات مدیران سابق قدردانی کرد.
در این جلسه دکتر عرب نژاد مدیر کل بهزیستی و خوشایند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان به مناسبت هفته بهزیستی و هفته ملی مهارت گزارشی از حوزه کاری خود ارائه دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*