سرمقاله/ گل به خودی…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
وقتی دقیقه ۹۵ «بوحدوز» مراکشی با شیرجه ای جانانه توپ را به تور دروازه تیمش چسباند و تمام عالم و آدم را بر تمامی زحمات یاران مراکش هوار کرد، خورشید در آسمان مغرب غروب کرد!!
تشکر می کنیم از «بوحدوز» که هشتاد میلیون ایرانی را چون آتشفشانی منفجر کرد و نشاطی را که مدت های زیادی از آن محروم بودند را در دومین تعطیلی عیدفطر در حد اکمل به آنان تقدیم کرد.
چه بهانه ای بهتر از این که فریادها و اشک های شوق و بوق های کرکننده و رنگین کردن صورت ها و چرخاندن پرچم سه رنگ ایران در دست کودک و جوان و پیر، به مسئولین و مدیران مان بفهماند که تزریق نشاط به روح مردم نه اینکه خط قرمز نیست که خط سپیدی است برای زنده ماندن جامعه ای که سیبل تیراندازی انواع تحریم ها هستند، «بوحدوز» با گل زیبایی که در دروازه اش کاشت به بسیاری فهماند که میتوان با گل دیگران هم مردم را شاد کرد و بدون کوچکترین هزینه به خیابان ها کشاند و کارناوال زیبایی از همبستگی ملی را به راه انداخت، آن هم بدون تبلیغات و ترفندهایی به سبک برخی سازمان ها!!
یک مراکشی در آن سوی دنیا توانست انرژی فشرده و سرکوفت شده مردم را آزاد کند، چگونه است که در درون، این امکان از مردم سلب و گرفته و دائم از آنان دریغ می شود، برای نشاط و شادی مردم گاه یک گل به خودی در کشوری دیگر کفایت می کند و گاه نمی شود با هزار و یک برنامه فرمایشی حتی به زور لبخندکی برلب مردم نشاند!!
اگر از بازی هوشمندانه و متعصبانه با چاشنی همبستگی بچه های تیم ملی به نیکی یاد نکنیم بی انصافی بزرگی است بر یوزهای تیز پای ایرانی، حتی اگر نقش آن بر دایره ای کوچک و میکروسکوپی بر پیراهن ملی پوشان باشد.
چقدر بازی ها و بگیر و ببندهای سیاسی بازان مردم را دل زده کرده بود که جرقه یک مغربی بر خرمن خودی توانست مردم کشور دیگری را بر ریل شادی و نشاط اجتماعی سوار کند، هرچند که برخی را خوش نیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*