اخبار کوتاه استان/۱۰۰ گفتمان دینی در مدارس بیرجند برگزار شد

افزایش ۳ درصدی میانگین بارندگی در استان
میانگین بارشهای خراسان جنوبی در مقایسه با پارسال سه درصد افزایش یافت.کارشناس هواشناسی استان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۸۲ میلیمتر بارندگی در استان گزارش شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل سه درصد افزایش دارد.نخعی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال  ۷۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است افزود: مقدار بارندگی در دراز مدت نیز ۱۰۸ میلیمتر بوده که مقدار بارشهای امسال نسبت به بلند مدت ۲۴ درصد کاهش دارد.وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری در فتح آباد فردوس با ۱۷۵ میلیمتر و پس از آن سربیشه با ۱۷۰ میلیمتر گزارش شده است، گفت: در این مدت کمترین مقدار بارشها مربوط به نهبندان با ۲۹ میلیمتر است که این مقدار ۵۴ درصد در مقایسه با پارسال و ۷۷درصد در مقایسه با بلندمدت کاهش دارد. نخعی برای دو روز آینده جوی آرام و پایدار برای استان پیش بینی کرد و گفت: از دیروز به صورت محلی افزایش ابر داشته ایم و احتمال بارشهای خفیف برای برخی ارتفاعات شمال استان پیش بینی می شود.کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا در استان از امروزروند افزایشی خواهد داشت، افزود: دمای هوای استان به تدریج از امروز تا پایان هفته ۴ تا ۵ درجه به صورت میانگین افزایش می یابد.
۱۰۰ گفتمان دینی در مدارس بیرجند برگزار شد
کارشناس پشتیبانی فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند گفت: ۱۰۰ گفتمان دینی در مدارس بیرجند در نیمه دوم سال ۹۶ برگزارشده است. مرتضی میر با اشاره به برگزاری ۱۰۰ گفتمان دینی در مدارس بیرجند در نیمه دوم سال ۹۶ افزود: در این گفتمان‌ها مسائلی پیرامون آسیب‌های ناشی از طلاق و کسب روزی حلال مطرح‌شده است که غیرمستقیم بر کاهش تکدی گری تأثیر دارد.
۴ میلیون  نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از پیش‌بینی ارائه ۴ میلیون و ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سال جاری به جویندگان مهارت در بخش دولتی و خصوصی استان خبر داد.حسین خوش‌آیند در نخستین جلسه هم‌اندیشی برنامه‌ریزی تعاملی سال ۹۷ رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مراکز ثابت و سیار شهری، آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی، آموزش در جوار دانشگاه ها، کارآموزی در محیط کار واقعی، آموزش در صنایع، آموزش در زندان‌ها، آموزش در پادگان‌ها و آموزش به روستائیان و عشایر اجرا می‌شود.
آغاز احداث بازار بزرگ صنایع دستی خضری دشت بیاض
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائنات از شروع عملیات پروژه بازار بزرگ صنایع دستی در شهر خضری دشت بیاض خبر داد. شاهرخ عباسی گفت: فاز اول این بازار بزرگ با ۱۵ غرفه توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان جنوبی و شهرداری خضری دشت بیاض با اعتبار اولیه ۴ میلیارد ریال احداث و در اختیار هنرمندان و صنعتگران شهرستان و استان قرار می‌گیرد.
آغاز برداشت زیره سبز در آیسک
برداشت زیره سبز(کرابیه)از مزارع زیر کشت در بخش آیسک شهرستان سرایان آغاز شد.رئیس مرکز جهاد کشاورزی آیسک با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول بسته به شرایط آب و هوایی و قیمت در سال های مختلف متفاوت است، گفت: در سال زراعی جاری حدود ۷۵۰هکتار از مزارع آیسک به این کشت اختصاص یافت.خزیمه افزود: متأسفانه در اثر سیل و تگرگ خسارت عمده ای به مزارع کشاورزان وارد شد وپیش بینی می شود تولید زیره در مزارع آیسک ۵۰درصد کاهش یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*