مهلت شرکت در جشنواره فضای سبز خانگی بیرجند تمدید شد

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: مهلت شرکت در اولین جشنواره فضای سبز خانگی تا ۲۵ فروردین تمدید شد.

 امیر ابراهیم زاده با اشاره به جشنواره فضای سبز خانگی شهر بیرجند اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار در بیرجند برگزار می شود و هدف از اجرای این طرح بالا بردن مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز شهری (عمومی و خصوصی) است.

وی افزود: باتوجه به خشکسالی ها و شرایط اقلیمی منطقه ما، حفظ نگهداری و گسترش فضای سبز کار دشواری است و شهرداری با کمبود منابع آبی که مواجه است به تنهایی و بدون کمک و همیاری شهروندان نمی تواند این قضیه را به درستی به انجام برساند.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه این فراخوان به جهت تشویق و ترغیب شهروندانی است که این کار را انجام داده اند، گفت: هدف تشویق و ترغیب شهروندان به ادامه کار است و کسانی که تاکنون شروع نکردند برای مشارکت بیشتر تشویق بشوند.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه جشنواره فضای سبز خانگی حول چهار موضوع است، ادامه داد: بالکن و بام سبز آپارتمان ها اولین موضوع است و با توجه به اینکه زندگی آپارتمان نشینی رو به گسترش است و افراد زیادی ساکن آپارتمان هستند آنها هم می توانند شرکت کنند.

وی افزود: باغچه های حیات های منازل، باغچه های مقابل درب منازل و واحدهای تجاری که به نوعی فضای سبز عمومی می شود و مورد چهارم نیز استفاده از سیستم های آبیاری نوین و یا آب های خاکستری در آبیاری فضای سبز است.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند بیان داشت: سیستم های آبیاری نوین که همان آبیاری قطره ای و آبیاری تحت فشار است، باعث صرفه جویی در آبیاری می شود و آب خاکستری هم در واقع همان پساب آب خانگی به جز فاضلاب سرویس های بهداشتی و توالت است.

ابراهیم زاده تصریح کرد: به جز این چهار بخش، بخش نگاه ویژه نیز در این جشنواره لحاظ شده است که با عنوان کوچه یا خیابان سبز است، خیلی وقتها چند همسایه با همکاری هم بصورت دسته جمعی و گروهی مقابل منزل و واحد تجاری خود را فضاسازی می کنند که موجب فرهنگ سازی و تشویق دیگران برای این کار می شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان از هرکدام از موضوعات می توانند سه عکس از زوایای مختلف بگیرند که گویای کاری که انجام داده اند باشد، گفت: داوری بر روی این عکس ها صورت می گیرد و برای ورود عکس ها به مرحله اصلی، یک تیم کارشناسی محل اثر را مورد بازبینی قرار می دهند تا داوری دقیق تر صورت بگیرد و در نهایت به نفرات برگزیده هدیه و لوح ویژه شهروند سبز تعلق می گیرد.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه نحوه شرکت به دو صورت است گفت: ارسال عکس ها درون سی دی با ذکر مشخصات، آدرس و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره واقع در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بیرجند در خیابان مفتح ۳۴ پلاک ۹ و یا از طریق ربات تلگرام به نشانی @shahresabz97-bot ارسال نمایند.

ابراهیم زاده تاکید کرد: افراد برای شرکت در این جشنواره محدودیت موضوعی ندارند و می توانند در هر چهار موضوع عنوان شده شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا ۲۵ فروردین ماه جاری تمدید شده است گفت: معیارهای داوری براساس طراحی و زیبایی بصری و همچنین گونه های کشت شده و همخوانی با اقلیم آب و هوایی بیرجند است که داوران از کارشناسان فضای سبز و صاحب نظر هستند.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند یادآور شد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند جشنواره هایی که به نوعی فرهنگ سازی در مشارکت، نشاط و شادابی شهروندان داشته باشند همچون نمونه هایی که در سابق مانند جشنواره سفره های هفت سین، جشنواره سرسبزی، جشنواره غذا، نوشیدنی و دلستر و جشنواره کلسکسیون های شخصی، را حمایت و برگزار می کند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه جشنواره هایی که موجب بالا رفتن شادابی شهروندان و فرهنگ سازی شود را خواهیم داشت خاطرنشان کرد: اگر جشنواه بام سبز با استقبال مواجه شود به احتمال زیاد برای سال های بعد نیز تداوم خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*