امام جمعه بیرجند: برای احداث سالن زورخانه ای هر کاری بتوانیم می کنیم

ارزش ویژه ای برای ورزش باستانی قائل هستیم، هرچند اعتبار در اختیار دولت است اما برای احداث سالن ویژه این ورزش هر کاری از دست ما برآید، دریغ نمی کنیم.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی روز گذشته در دیدار ورزشکاران پیشکسوت استان با بیان این مطلب عنوان کرد: ورزش باستانی دارای جایگاه استثنایی و منحصر به فرد، لذت ‌بخش و دارای فرهنگ خاص است. «حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی» با اشاره به اینکه ورزش باستانی بسیار لذت‌بخش بوده چون ضمن اینکه دارای یک فرهنگ هدفمند بوده نوع حرکات آن یادآور نعمت‌ انعطاف‌پذیری بدن در میان شماری از نعمت‌های خداوند است، افزود: بدن با ورزش و تمرین، تربیت می شود و انعطاف‌ پذیری معجزه‌آسایی از خود نشان می‌دهد، بدن ابزار است و انسان در حوزه اندیشه، عقل، عرفان و سیر الی ‌ا… موجودی نامتناهی است. به گفتۀ وی ورزش‌های باستانی در جهت تربیت بدن جزو ورزش‌های رزمی است و با توجه به اینکه شرط حرام بوده اما استثنا در برخی از ورزش‌های رزمی وجود داشته که شرط حرام نیست. وی در پاسخ به درخواست ورزشکاران باستانی کار خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری و انجام ورزش باستانی در محضر ایشان گفت: تاکنون سه مرتبه درخواست مردم استان برای دیدار با معظم له را به مسئول دفتر رهبری گفته ایم که امیدواریم این مهم محقق شود.
رفع آسیب های اجتماعی با ورزش
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: باید به سمت نهادینه شدن ورزش در جامعه حرکت کنیم به شکلی که بخش مهم زندگی افراد شود. «محمدی» درخواست کرد: از ظرفیت های مردمی و ائمه جماعت استان برای نهادینه شدن ورزش در جامعه استفاده شود، چرا که مصیبت هایی که امروز جامعه انسانی را گرفتار کرده و آسیب هایی که به دلیل پیشرفت تکنولوژی گریبانگیر جامعه شده است فقط از راه ورزش رفع می شود. وی افزود: ورزش همگانی و ورزش های بومی و محلی موجب حضور مردم در صحنه ورزش شده و این کار بهترین راه برای رفع بسیاری از مشکلات روحی و جسمی مردم می باشد. او با بیان اینکه نیازسنجی لازم در برخی از حوزه های ورزش و جوانان انجام نشده است، عنوان کرد: امیدواریم خلاء های موجود در این حوزه که بزرگ هم نیست با پشتکار، برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مربوطه و مهمتر از همه با جذب اعتبارات رفع شود. به گفتۀ وی سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه ورزش و جوانان انجام شد و در زمینه زیرساخت اگر امسال اعتبار لازم تخصیص یابد بسیاری از پروژه های ورزشی به نتیجه می رسد و دیگر دستگاه ها هم باید به این اداره کل کمک کنند.
تنها استانی که سالن ویژه باستانی ندارد
رئیس هیئت ورزش ‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان نیز در این جلسه بیان کرد: سال گذشته برای ورزش زورخانه‌ای استان سال موفقیت آمیزی بود که توانستیم ۶۰ مدال برای خراسان جنوبی به دست آوریم. «قمری» افزود: همچنین ۲ نفر از ملی‌پوشان استان در مسابقات فیلیپین و مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در باکو، مقام کسب کردند و ۹ نفر ملی ‌پوش ورزش باستانی داریم که حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر ورزشکاران استان است. وی خاطر نشان کرد: این استان تنها استانی در کشور است که سالن ویژه برای برگزاری مسابقات کشوری زورخانه‌ای ندارد و به همین دلیل از برگزاری مسابقات کشوری در استان محروم هستیم و تقاضای ما ایجاد سالن مناسب این ورزش است. به گفته وی با وجود اینکه خراسان جنوبی بهترین مقام ها و رتبه های کشوری را دارد ولی به دلیل همین مشکل این استان نمی‌تواند میزبان مسابقات ملی زورخانه‌ای باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*