افزایش ۷۴ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
۴۰۰ طرح کشاورزی از صندوق توسعه ملی تسهیلات گرفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۴۰۰ طرح کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.
هاشم ولی پور مطلق با اشاره به پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی، اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۲۵۰ طرح برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
وی، تسهیلات مورد نیاز این طرح ها را بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون از این تعداد ۴۰۰ طرح به میزان ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین به اختصاص تسهیلات خسارت سرمازدگی بخش کشاورزی به استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات ۱۰ ساله با نرخ سود پنج ساله بوده که به کشاورزان خسارت دیده از سرما با اولویت محصولاتی از جمله زعفران و انار پرداخت می شود.
ولی پور مطلق با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمازدگی به استان، عنوان داشت: از این میزان تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.
وی، تأمین نقدینگی محصولات زراعی و باغی را یکی دیگر از سرفصل های تسهیلاتی بخش کشاورزی برشمرد و افزود: در این بخش نیز در سال گذشته بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به کشاورزان استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته ۸۵۵ نفر از کشاورزان استان از این تسهیلات بهره مند شده اند.

افزایش ۷۴ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی
پرداخت زکات پارسال ۷۴ درصد نسبت به سال ۹۵ در خراسان جنوبی افزایش یافت.
رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: مردم خراسان جنوبی پارسال ۲ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند و سال ۹۵ یک میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی                         جمع آوری شد.
حجت الاسلام فلسفی با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه و پلاک کوبی درختان برای کمک به نیازمندان، افزود: پارسال ۷۰ میلیون تومان درآمد حاصل از فروش محصولات باغی، از ۷ هزار و ۵۰۰ اصله درخت طرح شجره طیبه در استان جمع آوری شد.
وی گفت: زکات جمع آوری شده برای کمک به محرومان و اجرای طرح های عمرانی در روستاها و مناطق کم برخوردار هزینه می شود.رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تعداد طرح های احداثی و مرمتی اجرا شده از محل جمع آوری زکات در سال گذشته را ۳۸ طرح اعلام کرد. زکات خراسان جنوبی توسط ۵۱۸ عامل افتخاری و ۳۱۶ مبلغ جمع آوری می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*