اخبار کوتاه استان/کشف بیش از ۲ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان جنوبی

مرگ راننده در تصادف دو کامیون در خوسف
دو دستگاه کامیون در ۵ کیلومتری خوسف به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند و حادثه آفریدند. در این حادثه راننده یکی از کامیون ها جان خود را از دست داد. ️سرهنگ حسن شجاعی نسب معاون عملیات پلیس خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: بالگرد امداد و نجات و نیروهای امدادی جهت انتقال مصدومان به محل حادثه اعزام شدند. سرهنگ حسین رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز گفت: کارشناسان پلیس راه در محل حادثه حضور یافتند و علت حادثه در دست بررسی است.

کلاهبرداری با اعلام خبر برنده شدن کمک
هزینه سفر کربلا
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به کلاهبرداری اخیر در فضای مجازی گفت: اخیرا افرادی به صورت تلفنی یا پیامکی خبر برنده شدن ۵میلیون تومان کمک هزینه سفر به کربلا را به شهروندان اعلام و از آنان درخواست می کنند که جهت دریافت وجه به صورت کارت به کارت باید سریعا به دستگاه خودپرداز مراجه کنند. سرهنگ محمدپور افزود: در همین راستا پلیس آگاهی به شهروندان توصیه می کند این گونه افراد قصد سرقت از حساب های بانکی شما را دارند چرا که برای واریز وجه به هیچ عنوان نیاز نیست به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند و برای پشگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری ها بلافاصله تماس تلفنی را قطع و موضوع را به ۱۱۰ یا پلیس آگاهی به شماره های ۲۱۸۲۳۱۰۲-۲۱۸۲۳۱۰۶ اعلام کنند.

کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار
حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی پارسال نسبت به سال ۹۵، ۱۰ درصد کاهش یافت. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پارسال ۴۹ حادثه ناشی از کار در استان رخ داد که این رقم سال ۹۵، ۵۴ حادثه بود. اشرفی تعداد حادثه دیدگان ناشی از حوادث در سال گذشته را ۵۱ نفر و تعداد فوتی ها را ۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۳درصد حوادث سال گذشته منجر به فوت بوده است. وی گفت: ۱۰۰ درصد حادثه دیدگان پارسال مرد بودند.سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ۸۶ درصد حادثه دیدگان ۲۰ تا ۴۰ سال، ۸۶ درصد متأهل و ۶۹ درصد دارای مدرک زیردیپلم بودند.وی با بیان اینکه ۳۰ درصد حوادث ناشی از کار رخ داده در کارگاه ها مربوط به کارگاه های ساختمانی است، گفت: ۲۷ درصد حوادث به سقوط و لغزندگی اختصاص دارد. اشرفی استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، تشدید بازرسی ها و برگزاری کلاس های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان را از عوامل کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

کشف بیش از ۲ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز در استان خراسان جنوبی بیش از ۲ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم شد. اصغرزاده با بیان اینکه ۳ مرکز متخلف به تعزیرات معرفی شدند، افزود: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه نوروز از اواسط اسفند ماه سال گذشته شروع و تا پایان هفته گذشته ادامه داشت که طی این مدت ۲ تن و ۲۲۵ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی از واحدهای عرضه و توزیع این محصولات جمع‌آوری و معدوم شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*