معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری: چهارشنبه سوری چهارشنبه سوزی نشود شناسنامه فرهنگی دانش آموزان صادر شود

شناسایی مناطق آسیب پذیر و اجرای طرح شناسنامه جامع فرهنگی دانش آموزان محلات هدف مورد تأکید قرار گرفت. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به پرونده های آسیب های اجتماعی و طلاق در خراسان جنوبی گفت: طرح نماد که در آموزش و پرورش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد اجرا می شود، اهمیت دارد و باید طرح شناسنامه جامع فرهنگی دانش آموزان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در محلات هدف استان اجرا شود.
برخورد با متخلفان چهارشنبه آخر سال
حجت الاسلام وحدانی نیا به چهارشنبه آخر سال  هم اشاره کرد و هشدار داد: با کسانی که در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند و مزاحم نوامیس مردم شوند با جدیت برخورد قانونی خواهد شد.وی اظهار کرد: با وجود تمام هشدارها که داده می‌شود اما هر سال شاهد حوادث دلخراش در چهارشنبه آخر سال هستیم، چهارشنبه‌سوری نباید به چهارشنبه سوزی تبدیل شود و باید جلوی آسیب‌های جسمی و روحی را در این مراسم گرفت.نعیمی معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به آسیب های اولویت دار استان خبر داد.
کشف ۵۰ هزار انواع مواد محترقه
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دوربین‌های نیروی انتظامی مراسم چهارشنبه سوری را رصد خواهند کرد، گفت: پلیس پیشگیری خراسان‌جنوبی برای چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارد تا با هنجارشکنانی که سبب آزار رساندن به مردم می‌شوند برخورد داشته باشد.سرهنگ محمد رضا زاهدی پور با بیان اینکه اقدامات کنترلی در ایستگاه های بازرسی تشدید شده، افزود: در حوزه اصناف پروانه کسب هر واحدی که از آن مواد محترقه کشف شود ابطال خواهد شد. وی از کشف ۵۰ هزار انواع مواد محترقه در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: همکاران نیروی انتظامی برای توجیه دانش آموزان برای چهارشنبه سوری به مدارس اعزام شدند.وی افزود: همچنین امسال از توان پلیس افتخاری برای چهارشنبه آخر سال استفاده می شود.
عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتی های پزشکی استان هم گفت در چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۴ نفر مصدوم شده اند که تعداد زیادی از این مصدومین در محل توسط تیم اورژانس ۱۱۵ مداوا شده اند.دکتر محمدی رئیس کمیسیون های پزشکی قانونی استان هم با اشاره به کسانی که بخاطر مصدومیت چهارشنبه سوری به پزشکی قانونی مراجعه کنند و از کسی شکایت داشته باشند، افزود: طی سه سال اخیر تعداد مراجعه کنندگانی که به این علت به پزشکی قانونی آمده اند کمتر از ۱۰ نفر می باشد. بذلی کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمات مشاوره روانشناختی تلفنی به ۲۳ هزار نفر در ۹ ماهه امسال ارائه شده، گفت: این خدمات از طریق ۱۰ پایگاه سلامت اجتماعی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در ۳۶ محله شهری و ۳۳ محله روستایی و ۵۷ مهد های کودک اجرا شده، گفت: امسال طرح خانه و مدرسه را با هدف تحکیم بنیان خانواده در سه مهدکودک و برای ۱۲۰ نفر اجرا کردیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*