سرمقاله/فرق بین لندن و تهران…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
سه فرودگاه رسما تعطیل می شود، حدود ۱۲۰۰ مسیر حرکت قطار لغو می شود، بزرگراه ها قفل می شوند و یخ زده، زندگی مردم فلج می شود و امکان قطع گاز بسیار زیاد است.
این تصویر کنونی انگلستان است در این روزهای یخ زده آن دیار، اما صدایی از درون این کشور نه از دهان و نه از قلمی  بیرون نمی زند که: خاک بر سر این کشور، خاک برسر این دولت، خاک برسر…
نه در بی بی سی میزگرد و سخنرانی و اظهار نظر اپوزوسیونی علیه دولت و کشور پخش می شود و نه اشکی برای مردم لندن، بیرمنگام و… ریخته می شود، حتما بسیاری نیز در این سرمای کشنده از بین خواهند رفت و کارتن خواب های آنان نیز یخ خواهند زد اما کسی به دولت و کشور بریتانیای کبیر کاری ندارد.
بریتانیا کماکان هنوز به دنبال مستعمرات جدیدی است، اما به روش هایی کاملا جدید و به روز، با شیوه هایی که از اتاق های فکرشان بسیار دقیق و کارشناسی شده سوار بر امواج رادیویی و تلویزیونی به سوی کشورها و جوامعی نشانه گیری می شوند که شناخت دقیقی از ساختار جمعیتی و فرهنگی آنان دارند.
شبکه جهانی بی بی سی که عمری بس طولانی و پیچیده دارد با این که به ظاهر خویش را مستقل می نامد اما یکی از شاهکارهای خبری است که کلمه به کلمه و جمله به جمله آن و با بهترین کیفیت تصویر و فیلمهای تولیدی اش مخاطب را با توجه به مستندات و راهکارهای ارتباطی با چهره های شناخته شده و همزمان، سعی در باورپذیری تمامی اطلاعات و اخباری می کند که برای او آماده کرده است.
ایجاد نفاق و از هم گسیختگی قومی و اجتماعی، ایجاد نفرت و حس انتقام جویی، ایجاد حس سرخوردگی و تحقیر، ایجاد سوءظن و آشفتگی و تشتت فکری و…که تمامی این مراحل به تدریج و خزنده اما مرگبار مردم کشوری را از درون تخلیه می کند و کشور ما نیز یکی از اهداف این پروژه های کوتاه و دراز مدت است.
آنقدر در مسائل داخلی و اتفاقات روزمره درونی ما غور می کند و زوم می شود که مردم مان را به این باور می رساند که ما قومی بدبخت و مفلوکیم که در اوج انفعال چهره به چهره و از درون هم را می دریم و بر شکست های مان دست افشانی و پایکوبی می کنیم.
حتی دولتمردان، سیاسیون و مدیران ریز و درشت مان هم از این هجمه و تخریب در امان نیستند و ناخواسته و منفعلانه همان کاری را انجام می دهند که آنان در نظر داشته و دارند و سپس از همین اتفاقاتی که خود بذرش را افشانده اند دوباره فیلم می سازند و میزگرد تشکیل می دهند و تا پلان بعدی.
این که هرچه بدبختی و فلاکت است برای مردم ایران است اما سایر کشورها بهشتی هستند که در آن دائم مردم در حال لذت بردن و کیف کردن هستند از اولین دستاوردهایی بود که آنان را در سیاست شان موفق کرد.
ما نیز از درون دائم در حال حذف و هدم هم هستیم و سخت در حال جنگی نابودگر از نوع نفرت و انتقامیم، برای حذف هم مرتب جلسات سری می گذاریم، هم را می کوبیم و افشا می کنیم و فقط به فکر منافع کوتاه مدت خویشیم و بس، ما بدون این که بدانیم و بخواهیم با جدیت برای روباه پیر استعمار داریم نقش بازی می کنیم و خواسته هایش را قدم به قدم برآورده می کنیم.
تا مردم آگاه نشوند و نقد از روش های معمول و بی نتیجه مدیریتی خرد و کلان کشور نشود و مردم ندانند که تنها راه سلامت در رسیدن به مقصد، شفافیت حاکمیت در اقتصاد و سیاست و فرهنگ است، شرایط درونی ما هر روز مغشوش تر خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*