پزشک قلب و عروق در بیرجند عنوان کرد : ۴۰ درصد مراجعه ها به اورژانس قلبی است

 

پزشک قلب و عروق در بیرجند عنوان کرد :
۴۰ درصد مراجعه ها به اورژانس قلبی است
یکی از بنیانگذاران بخش قلب و پزشکان قدیمی قلب و عروق در بیرجند گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد مراجعات به اورژانس مربوط به قلب است.دکتر مشرقی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بیماری های قلبی در سطح کشور و هم چنین در سطح جهان عامل اصلی مرگ و میرها به شمار می روند، افزود: درد های قلبی ، تنگی نفس، تپش قلب و … از جمله علائم بیماری های قلبی می باشند که در این بین دردهای قلبی و در نتیجه سکته های قلبی جزو شایع ترین نوع بیماری های قلبی به شمار می روند.
وی با تاکید بر اینکه در سکته های قلبی، مدت زمان انتقال بیمار به اورژانس در میزان درمان آن بسیار موثر می باشد، ادامه داد: بیمارستان های تامین اجتماعی و رازی در مرکز استان دارای اورژانس قلب می باشند که بهتر است بیماران قلبی به این مراکز انتقال داده شوند هر چند که اگر بیماری با علائم بیماری های قلبی به سایر اورژانس هم منتقل شود به این مراکز ارجاع داده می شوند.وی از شهروندان خواست در صورت داشتن علائم بیماری های قلبی در اسرع وقت به پزشکان متخصص و مراکز درمانی مراجعه کنند تا درمانشان هم به موقع در دستور کار قرار گیرد .

دهه فجر ۱۰هزارو ۵۰۰ خانواراستان
گازدار می شوند
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات گازرسانی به چهار شهر و ۷۳ روستای استان به بهره برداری می رسد که از این طریق ۱۰ هزار و ۵۸۴ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند. مدیرعامل شرکت گاز استان روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۶۹ پروژه گازرسانی در استان با ۱۱۷ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی این پروژه ها آغازمی شود. «هاشمی» تصریح کرد: از این تعداد پروژه ۱۰ هزار و ۵۸۴ خانوار به تعداد مشترکان شرکت گاز اضافه و پنج هزار و ۸۲۰ خانوار هم پس از اتمام پروژه های آغاز شده از نعمت گاز بهره مند می شوند. وی افزود: از۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، ۶۷ میلیارد مربوط به پروژه های قابل افتتاح و ۵۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه های آغاز شده است.
به گفتۀ وی در حوزه پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر در بخش شهری ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در بخش روستایی ۴۵ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان برای گازرسانی به این مناطق هزینه شده است.این مقام مسئول از افتتاح ۷ پروژه گازرسانی در واحدهای صنعتی استان خبر داد و افزود: سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه ها هزینه شده که با ۵۰۰ میلیون تومان هزینه های مربوط به پروژه های ساختمانی در مجموع ۶۷ میلیارد تومان از محل شرکت ملی گاز ایران برای کل پروژه های افتتاحی هزینه شده است. «هاشمی» ادامه داد: عملیات اجرایی گازرسانی به یک شهر و ۸۴ روستا در دستور کار قرار گرفته که در این بخش هم ۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*