دانشگاه فرهنگیان میزبان جشنواره کشوری جغرافیا

دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی در جهت سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان جغرافیا میزبان جشنواره کشوری تجربیات برتر آموزش جغرافیا در ۲۶ بهمن ماه جاری می باشد.در همین راستا نشست خبری ویژه این جشنواره روز گذشته در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. مهدیزاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان این جشنواره را فرصت مناسبی برای تدوین و ارائه تجربیات دست اول آموزشگران رشته جغرافیا دانست و گفت: در این جشنواره ضمن قدردانی از تلاش ارزشمند این عزیزان ،ازطریق به اشتراک گذاشتن دانش تولید شده در این زمینه (PCK) بستر تعالی و تحقق هرچه بیشتر اهداف آموزش جغرافیا درکشور فراهم خواهد شد. لذا امیدواریم شاهد مشارکت فعال معلمان و اساتید از طریق ارائه تجربه و شرکت در همایش به عنوان نماد و نشانه بالندگی و پویایی جامعه علمی – آموزشی جغرافیایی کشور باشیم. وی در ادامه با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان در آموزش رشته جغرافیا، ثبت و تدوین تجارب ارزشمند اساتید و معلمان در آموزش رشته جغرافیا، انتقال تجارب ارزشمند اساتید و معلمان در آموزش رشته جغرافیا، آشنایی معلمان جدید و دانشجو معلمان با تجارب اساتید و معلمان شاخص در آموزش رشته جغرافیا، ایجاد فرصت برای تعامل علمی میان استادان و معلمان در به اشتراک گذاری دانش عملی آموزش محتوا در رشته جغرافیا از اهداف برگزاری جشنواره است.
وی محورهای همایش را شامل: تجربه های آموزشی- تربیتی معلمان در آموزش جغرافیا،کلاس های چندپایه و تجارب حرفه ای معلمان در آموزش جغرافیا،راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش جغرافیا، طراحی آموزشی در آموزش جغرافیا، ارزشیابی در آموزش جغرافیا، طراحی واحد یادگیری در آموزش جغرافیا، بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش جغرافیا، مقابله با کج فهمی های رایج در آموزش جغرافیا، تجارب پژوهشی( اقدام پژوهی، درس پژوهی، روایت پژوهی) مرتبط با آموزش جغرافیا،
آموزش جغرافیا با استفاده از سایر محیط های یادگیری(گردشگری علمی، موزه و… ) و تدریس مشترک در آموزش جغرافیا اعلام کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان افزود: این جشنواره با مشارکت و همکاری ۱۶ سازمان، نهاد و دانشگاه برگزار خواهدشد .
مهدیزاده افزود: این جشنواره دارای دو بخش جانبی، نمایشگاه و کارگاه های آموزشی می باشد. از این رو با توجه به گستردگی زمین لرزه در چند ماهه اخیر، احساس شد ارتقای سطح دانش و آگاهی در این زمینه می تواند نقش مهمی در مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله داشته باشد. بنابر این بر اساس نیازسنجی های انجام شده دو کارگاه آموزشی تحت عنوان مروری بر مخاطرات طبیعی استان خراسان جنوبی با نگاهی ویژه بر لرزه خیزی و فرونشست زمین وکارگاه آموزشی روش تدریس کتاب جدید التالیف جغرافیا برگزار خواهد شد.
قابل ذکر است تاریخ شروع جشنواره ۲۶/۱۱/۹۶ساعت ۸ صبح در هتل سپهر و پایان آن ساعت ۲۰ همان روز می باشد و فرصت ارائه تجربیات تا ۱۴ بهمن جاری از طریق آدرس سایت جشنواره www.hjo.te.cfu.ac.ir می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*