اخبار کوتاه استان/افزایش ابر از روز شنبه در خراسان جنوبی

افزایش ابر از روز شنبه در خراسان جنوبی
طی امروز شرایط جوی در خراسان جنوبی نسبتا پایدار و آرام خواهد بود.نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دیروز به لحاظ دمایی نیز دمای هوا افزایش پیدا می کند و امروز بدون تغییر خواهد بود.وی افزود:از روز شنبه به تدریج در منطقه شاهد افزایش ابر خواهیم بود. نخعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نهبندان با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرستان سربیشه نیز با دمای منفی ۵ درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان بوده است.
اجرای طرح زمستانی پایش شیر در شهرستان بیرجند
رییس شبکه دامپزشکی بیرجند از آغاز طرح زمستانی پایش شیر خام در گاوداری‌ها و مراکز جمع‌آوری شیر در سطح شهرستان خبر داد. دکتر علیزاده گفت:در طرح پایش شیرخام، نمونه های أخذ شده از واحد های مذکور جهت بررسی آزمایش میکروبی و سوماتیک و تقلبات مورد آزمایش قرار می گیرد .
اخبار کوتاه
*هدی عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به استقبال کشاورزان از محصولات کم آب بر و کشت های جایگزین در استان خبر داد و گفت: امسال کشت کلزا، گلرنگ و کنجد با افزایش چشمگیری همراه بوده است.
*۶۰۷ تخلف بهداشتی در بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی امسال در خراسان جنوبی ثبت شد.
*مسئول اعزام امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام بیش از ۴۰۰ مبلغ طی دهه فجر و ایام فاطمیه به مناطق مختلف استان خبر داد
*حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح ۸۰ نفر از پرستاران و بهورزان استان، آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.
*استاندار خراسان جنوبی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران ستادی و استانی سه شنبه شب با جانباز ۷۰ درصد عبدالحسین مهدوی نیا که سوم شهریور ۱۳۶۳ در منطقه کردستان بر اثر ترکش از ناحیه هر دو چشم به درجه جانبازی نائل شد و جانباز ۷۰ درصد حسین براتی که سیزدهم اسفند ۱۳۶۴ در منطقه سلیمانیه و در عملیات والفجر ۹ به افتخار جانبازی رسید، دیدار کردند.
*مسئول ویژه برنامه «سه شنبه های مهدوی» در بیرجند گفت: همزمان با ایام ا… دهه مبارک فجر، ویژه برنامه «سه شنبه های مهدوی» در یکی از مناطق شمال شهر بیرجند اجرا می شود.
*معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه سفر به خراسان جنوبی از بازارچه صنایع دستی باغ اکبریه بیرجند دیدن کرد.
*دکتر محمد علی بخشی طی حکمی از سوی مدیرکل دامپزشکی استان، بعنوان سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی معرفی شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*